Okay. Nu har jeg selvfølgelig ikke set shoppen, så min feedback har sine begræsninger :D
Er det meget dumt at vente med at modtage Dankort og i tedet for vælger mobile pay som en start?
Jeg ville vælge dankort fremfor mobile pay, men jeg ville også vælge at have andre kort-typer som master card osv. Ha du erfaringer med at mennesker, der køber brugskunst, vintage osv. betaler med mobile pay?
Hvilke tidspungter er bedst at poste på f.eks facebook?
Den er du helt sikkert ikke den første, der tænker over. Her skulle der være nogle fyldestgørende svar:
http://www.social-image.dk/profiles/blogs/bedste-tidspunkt-at-poste-p-sociale-medier
http://www.swkom.dk/de-bedste-dage-at-poste-pa-facebook/
http://www.siliconrepublic.com/new-media/item/30865-facebook-best-days-to-post
http://worksonline.dk/blog/hvornar-bor-man-poste-pa-de-sociale-medier/
http://www.computerworld.dk/art/222282/saadan-finder-du-det-mest-effektive-tidspunkt-at-lave-facebook-opdateringer
hvordan får man så gang i webshop, når midlerne er meget små og man pt. måske har 4 ordre om måneden også har man pt. 3 forhandlere ???
Jeg vil her komme en liste af ting jeg ville gør:
De mere kortsigtede ting, du kan gøre:
1. Først og fremmest ville jeg bruge mit netværk som familie, bekendte og venner. Selvom det kan føles grænseoverskridende at handle med dem, så er du faktisk nået ret langt i handlen på forhånd. Du behøver formentlig ikke, at skulle opbygge tillid til kunden osv. fordi den allerede er der(du kender dem jo - og omvendt). Jeg siger ikke, at du skal spamme dine venner og familie med alt muligt salg. Men hvis du på nogen måde kan prøve at få dem som kunder, så er det en god start. En lille god kundekreds, som kan snakke godt om din shop og potentiel viral markedsføring er set effektivt før, men bestemt ikke med 100 procent garanti. Er du for eksempel ude og spise en aften med venner eller familie, så reklamere endelig og snak om din shop. (Gør du formentlig i forvejen)
2. Hvis ikke du allerede har en blog, så opret en blog på din shop. Prøv og se, om du kan fange trends eller sæsonbetonede emner, som andre hjemmesider ikke har opdaget og skriv om dem. Det er ikke her, at du skal gå efter de store søgeord, som andre webshops har sat sig på, men dem som stadigvæk tildels er uopdagede og som ikke ret mange søger efter. Vi snakker måske 50-150 søgninger om måneden. Det gode er her, at du meget hurtigt kan komme op på Google i søgelisten, fordi der ikke er mange, der skriver om emnet, fordi der ikke er så mange søgninger om måneden - det har simpelthen ikke hjemmesidernes opmærksomhed. Men lad os antage, at du kan skrive 10 blog-indlæg, der bare kan få 1-5 kliks om dagen fra Google hvert blog-indlæg, så har du faktisk mulighed for at skabe potentielle kunder hurtigt.
3. Opret dig på Partner-ads.dk som annoncør. Her skal du ikke betale så stor en kapital til at starte med og du kan sørge for, at du ikke mister penge på din markedsføring ved at sige, at det er 10 procent af salget, som annoncøren får af penge. Det vil sige, at du hele tiden har din likviditet i orden - for hver gang du skal betale dem, der har skaffet dig salget, så har du tjent 10-30 procent i avance på salget. Det er smart for mindre webshops, der har en lav likviditet og kapital. Nu kender jeg ikke din avance på dine produkter, men du skal især prøve at tjekke, hvad dine konkurrenter og de andre virksomheder giver af lead % på et salg, så netop dine produkter ser attraktive ud. Du behøver ikke nødvendigvis at lave bannere til, selvom det vil være smart. Tekstlinksne er dog vigtige, da de kan give ret meget i salg. Derudover så tjek eventuelt om du kan tilbyde produkfeed. Netop dette affliate program kan du bruge til næste tiltag.
4. Du skal have fat i bloggerne. Der er garanteret massere, der gerne vil reklamere for dine produkter imod at de enten får penge eller produkter. Nu siger du, at du ikke har den store kapital, så det handler selvfølgelig om at finde nogle blogger, der ikke skal have alt for meget for det. Hvis ikke du kan finde en ordentligt pris for at bloggeren skal blogge om din webshop og dine produkter, så kan du nemlig sige, at de kan blogge om din hjemmeside og sætte links fra dit affliate program ind fra Partner-ads.dk. Hvis bloggeren derved skaffer dig salg, så tjener bloggeren penge. Det du skal gør her, er at søge på google efter for eksempel "vintage blog" og se, hvilke blogs der er derude. Du finder hurtigt ud af at du finder 10-50 blogs, der potentielt kan reklamere for dig. Bare tag http://vintage-blog.dk/ - den fandt jeg meget hurtigt på Google. Søg gerne efter søgeord som de produkter eller emner, der er på din webshop, så finder du relevante blogs. Oftest så har bloggen en kontakt-side, hvor du kan skrive til dem. Hvis du er rigtig sej, så slår du domænet op på dk-hostmaster.dk og ser, om du kan finde et telefon-nummer og ringer til dem. Det vil være 500 gange så effektivt som en mail. Husk endelig at rose bloggerens hjemmeside osv. Smiger virker altid godt! Hvis du får lavet en aftale med blogger, så bed altid om at der også er et direkte follow link til din hjemmeside i blog-indlægget, så du samtidig også laver linkbuilding.
5. Lav intereviews med mere eller mindre kendte mennesker, der har en hjemmeside eller lav en artikel omkring dem. Det hele handler selvfølgelig om at vinkle det ordentligt. Men lad os nu sige, at du kunne interviewe en kendt blogger eller flere(og vinkle emnet) og smide det op i din blog, så sender du det en mail til de personer, du har skrevet om og spørg, om de ikke skulle ligge det op i deres blog. Der kan være muligheder der.
6. Google adwords - her kan du meget hurtigt få nogle potentielle leads. Der er mange gode guider derude, så jeg vil skrive så meget om det her. Søg efter google adwords guide på google, så finder du hurtigt en masse gode guides.
Længere sigtende tiltag:
Nu har jeg ikke set din blog, men jeg antager, den ikke ligger så højt oppe i googles søgeliste.
1. Find ud af hvad folk søger efter på https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/
For eksempel så kan jeg se, at 2.900 søgninger på vintage om måneden og derudover:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
inspiration til indretning
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Er dine hjemmeside optimeret til disse søgeord? Eller så er det bare om at gå igang. Lav produkt-kategorier til hvert søgeord og lav en tekst på omkring 500 ord og sætte søgeordet først i din <title> Det kunne for eksempel være sådan her: Vintage møbler - find flotte, billige vintage møbler her!
Hvis altså det er vintage møbler du sælger :D Det kan også være, at dem, der søger på vintage møbler er interesserede i nogle af dine produkter - men det ved du nok bedre end jeg.
Der var hvert fald nogle tiltag, ideer og inspiration til, hvad du kan gøre. Hvis jeg ejede en webshop, så ville disse tiltag være en række af dem, som jeg ville begynde med. Du bruger garanteret nogle af tiltagene i forven.
indlægget blev lidt langt - så jeg håber ikke, at det blev alt for rodet og at du kan bruge det til noget. Jeg prøvede at organisere så godt som muligt! :)