Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man gang i en ny webshop?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

- Jeg er klar over man ikke åbner i dag og tror  man har 1000000 kunder i morgen. Udover de sociale medier, som blog, youtube, facebook, instergram osv. hvordan får man så gang i webshop, når midlerne er meget små og man pt. måske har 4 ordre om måneden også har man pt. 3 forhandlere ???

Er det meget dumt at vente med at modtage Dankort og i tedet for vælger mobile pay som en start?

Hvilke tidspungter er bedst at poste på f.eks facebook?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Et vigtigt spørgsmål inden jeg svarer...

Hvilke produkter sælger du? :) Og hvor meget tid har du til at ligge i at markedsføre din shop? :)

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt den tid, der kræves. Vi taler om brugskunst/vintage/ shabby chic m.m. :) Tak fordi du gider bruge din tid på at hjælpe :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem MobilePay - det er endnu ikke lovligt at bruge på webshops. Dog udover et par stykker der har fået en test-godkendelse.

kortgebyr.dk tror hjemmesiden hedder, der kan du få et overblik over hvilke udbydere der er. 

Jeg har læst mig til at Stripe vist er en god start.

Hvis det kun er 4 ordre om måneden kan du evt. lave en facebookgruppe/side hvor du starter med at sælge fra.

Mvh 

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, webshoppen er oppe og køre, der mangler dog en del i forhold til det kostemtiske men det virker og tænker det handler om bare at komme i gang ??

Derfor ville jeg vente lidt med at få folk herinde til at kigge :)

Vedr. mobile pay har jeg været i kontakt med Danske bank og man kan sagtens få det lavet til erhverv. Så kunne man jo vælge mobile pay som betalings mulighed? Desværre kommer de til at tage gebyr på 1 % fra jan. Dog max 5 kr. for en betaling.

Tak, jeg må lige kigge.

Der er både facebook side, forhandler side, facebook gruppe osv osv. Tænker der må kunne gøres noget ekstra?

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

SEO SEO SEO..... Og kom igang med at skrive på blogs m.m. Hæv dit besøgstal først, og når du har mere end 10 besøgende om dagen, så få for guds skyld dankort løsning på. De penge er godt givet ud.

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.danskebank.dk/da-dk/Erhverv/pages/mobilepaybusiness.aspx

'

Hvem kan få MobilePay Business?

Virksomheder med et dansk CVR-nummer kan få MobilePay Business, uanset hvilken bank de har. MobilePay Business er til brug i fysisk handel og ikke til brug i internethandel og fjernsalg eller til abonnementsaftaler.


Dette er et udklip fra linket - men vildt nok hvis du har fået en aftale med dem ;)

Der kan selvfølgelig gøres noget ekstra. Google Adwords, annoncer de forskellige steder. Evt. snak med en 'kendt' blogger, der har en vintage-stil i hus og hjem, og få hende til at lave et opslag omkring et produkt hun har købt ved dig f.eks


"Launch crap - but launch"   Jesper Buch
Hellere få det i luften og kom i gang, i stedet for at finpudse til mindste detalje. Især når det 'bare' er en webshop du har fået. Derefter kan du altid få feedback.

Mvh Lars M 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Nu har jeg selvfølgelig ikke set shoppen, så min feedback har sine begræsninger :D

S.Laursen:

Er det meget dumt at vente med at modtage Dankort og i tedet for vælger mobile pay som en start?

Jeg ville vælge dankort fremfor mobile pay, men jeg ville også vælge at have andre kort-typer som master card osv. Ha du erfaringer med at mennesker, der køber brugskunst, vintage osv. betaler med mobile pay?

S.Laursen:

Hvilke tidspungter er bedst at poste på f.eks facebook?

Den er du helt sikkert ikke den første, der tænker over. Her skulle der være nogle fyldestgørende svar:

http://www.social-image.dk/profiles/blogs/bedste-tidspunkt-at-poste-p-sociale-medier

http://www.swkom.dk/de-bedste-dage-at-poste-pa-facebook/

http://www.siliconrepublic.com/new-media/item/30865-facebook-best-days-to-post

http://worksonline.dk/blog/hvornar-bor-man-poste-pa-de-sociale-medier/

http://www.computerworld.dk/art/222282/saadan-finder-du-det-mest-effektive-tidspunkt-at-lave-facebook-opdateringer

S.Laursen:

hvordan får man så gang i webshop, når midlerne er meget små og man pt. måske har 4 ordre om måneden også har man pt. 3 forhandlere ???

Jeg vil her komme en liste af ting jeg ville gør:

De mere kortsigtede ting, du kan gøre:

1. Først og fremmest ville jeg bruge mit netværk som familie, bekendte og venner. Selvom det kan føles grænseoverskridende at handle med dem, så er du faktisk nået ret langt i handlen på forhånd. Du behøver formentlig ikke, at skulle opbygge tillid til kunden osv. fordi den allerede er der(du kender dem jo - og omvendt). Jeg siger ikke, at du skal spamme dine venner og familie med alt muligt salg. Men hvis du på nogen måde kan prøve at få dem som kunder, så er det en god start. En lille god kundekreds, som kan snakke godt om din shop og potentiel viral markedsføring er set effektivt før, men bestemt ikke med 100 procent garanti. Er du for eksempel ude og spise en aften med venner eller familie, så reklamere endelig og snak om din shop. (Gør du formentlig i forvejen)

2. Hvis ikke du allerede har en blog, så opret en blog på din shop. Prøv og se, om du kan fange trends eller sæsonbetonede emner, som andre hjemmesider ikke har opdaget og skriv om dem. Det er ikke her, at du skal gå efter de store søgeord, som andre webshops har sat sig på, men dem som stadigvæk tildels er uopdagede og som ikke ret mange søger efter. Vi snakker måske 50-150 søgninger om måneden. Det gode er her, at du meget hurtigt kan komme op på Google i søgelisten, fordi der ikke er mange, der skriver om emnet, fordi der ikke er så mange søgninger om måneden - det har simpelthen ikke hjemmesidernes opmærksomhed. Men lad os antage, at du kan skrive 10 blog-indlæg, der bare kan få 1-5 kliks om dagen fra Google hvert blog-indlæg, så har du faktisk mulighed for at skabe potentielle kunder hurtigt. 

3. Opret dig på Partner-ads.dk som annoncør. Her skal du ikke betale så stor en kapital til at starte med og du kan sørge for, at du ikke mister penge på din markedsføring ved at sige, at det er 10 procent af salget, som annoncøren får af penge. Det vil sige, at du hele tiden har din likviditet i orden - for hver gang du skal betale dem, der har skaffet dig salget, så har du tjent 10-30 procent i avance på  salget. Det er smart for mindre webshops, der har en lav likviditet og kapital. Nu kender jeg ikke din avance på dine produkter, men du skal især prøve at tjekke, hvad dine konkurrenter og de andre virksomheder giver af lead % på et salg, så netop dine produkter ser attraktive ud. Du behøver ikke nødvendigvis at lave bannere til, selvom det vil være smart. Tekstlinksne er dog vigtige, da de kan give ret meget i salg. Derudover så tjek eventuelt om du kan tilbyde produkfeed. Netop dette affliate program kan du bruge til næste tiltag. 

4. Du skal have fat i bloggerne. Der er garanteret massere, der gerne vil reklamere for dine produkter imod at de enten får penge eller produkter. Nu siger du, at du ikke har den store kapital, så det handler selvfølgelig om at finde nogle blogger, der ikke skal have alt for meget for det. Hvis ikke du kan finde en ordentligt pris for at bloggeren skal blogge om din webshop og dine produkter, så kan du nemlig sige, at de kan blogge om din hjemmeside og sætte links fra dit affliate program ind fra Partner-ads.dk. Hvis bloggeren derved skaffer dig salg, så tjener bloggeren penge. Det du skal gør her, er at søge på google efter for eksempel "vintage blog" og se, hvilke blogs der er derude. Du finder hurtigt ud af at du finder 10-50 blogs, der potentielt kan reklamere for dig. Bare tag http://vintage-blog.dk/ - den fandt jeg meget hurtigt på Google. Søg gerne efter søgeord som de produkter eller emner, der er på din webshop, så finder du relevante blogs. Oftest så har bloggen en kontakt-side, hvor du kan skrive til dem. Hvis du er rigtig sej, så slår du domænet op på dk-hostmaster.dk og ser, om du kan finde et telefon-nummer og ringer til dem. Det vil være 500 gange så effektivt som en mail. Husk endelig at rose bloggerens hjemmeside osv. Smiger virker altid godt! Hvis du får lavet en aftale med blogger, så bed altid om at der også er et direkte follow link til din hjemmeside i blog-indlægget, så du samtidig også laver linkbuilding. 

5. Lav intereviews med mere eller mindre kendte mennesker, der har en hjemmeside eller lav en artikel omkring dem. Det hele handler selvfølgelig om at vinkle det ordentligt. Men lad os nu sige, at du kunne interviewe en kendt blogger eller flere(og vinkle emnet) og smide det op i din blog, så sender du det en mail til de personer, du har skrevet om og spørg, om de ikke skulle ligge det op i deres blog. Der kan være muligheder der. 

6. Google adwords - her kan du meget hurtigt få nogle potentielle leads. Der er mange gode guider derude, så jeg vil skrive så meget om det her. Søg efter google adwords guide på google, så finder du hurtigt en masse gode guides. 

Længere sigtende tiltag:

Nu har jeg ikke set din blog, men jeg antager, den ikke ligger så højt oppe i googles søgeliste. 

1. Find ud af hvad folk søger efter på https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/

For eksempel så kan jeg se, at 2.900 søgninger på vintage om måneden og derudover: 

house doctor
14.800
Mellem
2,02 kr
0 %
KONTO
boligindretning
5.400
Mellem
5,55 kr
0 %
KONTO
design møbler
1.600
Højt
13,02 kr
0 %
KONTO
housedoctor
1.300
Mellem
1,39 kr
0 %
KONTO
svenske møbler
590
Højt
1,73 kr
0 %
KONTO
vintage møbler
590
Højt
6,19 kr
0 %
KONTO
boliginteriør
590
Mellem
2,73 kr
0 %
KONTO
bolig indretning
480
Mellem
6,45 kr
0 %
KONTO
brugskunst online
390
Højt
2,16 kr
0 %
KONTO
nordal møbler
320
Mellem
1,39 kr
0 %
KONTO
inspiration til indretning
320
Mellem
7,26 kr
0 %
KONTO
møbler online
320
Højt
4,43 kr
0 %
KONTO
brugskunst udsalg
260
Højt
2,90 kr
0 %
KONTO
franske møbler
260
Højt
2,10 kr
0 %
KONTO
house doctor udsalg
260
Højt
3,60 kr
0 %
KONTO
brugskunst engros
260
Mellem
2,69 kr
0 %
KONTO
nordisk indretning
210
Lavt
6,53 kr
0 %
KONTO
retro indretning
210
Lavt
2,97 kr
0 %
KONTO
sia brugskunst
210
Mellem
2,81 kr
0 %
KONTO
indretning inspiration
210
Mellem
6,20 kr
0 %
KONTO
billig brugskunst
170
Højt
2,19 kr
0 %
KONTO
house doctor spejl
170
Højt
6,00 kr
0 %
KONTO
nordisk design
170
Lavt
3,24 kr
0 %
KONTO
højgaard brugskunst
170
Lavt
-
0 %
KONTO
house doctor forhandler
170
Højt
4,11 kr
0 %
KONTO
bolig tilbehør
170
Mellem
3,94 kr
0 %

Er dine hjemmeside optimeret til disse søgeord? Eller så er det bare om at gå igang. Lav produkt-kategorier til hvert søgeord og lav en tekst på omkring 500 ord og sætte søgeordet først i din <title> Det kunne for eksempel være sådan her: Vintage møbler - find flotte, billige vintage møbler her! 

Hvis altså det er vintage møbler du sælger :D Det kan også være, at dem, der søger på vintage møbler er interesserede i nogle af dine produkter - men det ved du nok bedre end jeg. 

Der var hvert fald nogle tiltag, ideer og inspiration til, hvad du kan gøre. Hvis jeg ejede en webshop, så ville disse tiltag være en række af dem, som jeg ville begynde med. Du bruger garanteret nogle af tiltagene i forven. 

indlægget blev lidt langt - så jeg håber ikke, at det blev alt for rodet og at du kan bruge det til noget. Jeg prøvede at organisere så godt som muligt! :)

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :) Shoppen er købt og betalt, vi mangler bare billeder til shoppen osv. Du har ret tak :)

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

DU er simpelthen fantastisk, mange tak for hjælpen !! Det vil jeg gå i dybden med en af dagene. Af hjertet TAK !

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)