En leverandør har været så uheldig/dum at oplyse forkert bankkonto, som jeg derefter har betalt til.
Det må jo i bund og grund være din leverandørs problem når det er dem der har opgivet et forkert konto nr. Har du overhoved talt med din bank om problemet?
Det må jo i bund og grund være din leverandørs problem når det er dem der har opgivet et forkert konto nr. Har du overhoved talt med din bank om problemet?
Ja, det er leverandørens problem, men derfor kan jeg jo være flink og godt hjælpe ham.
Ja, der er sendt reklamation til banken, men det kan sagtens tage mange dage, og udfaldet usikkert.
Så det er lidt "forebyggende" - om nogen skulle kende til eksempler/ jura på området.
normalt vil banker søge at hjælpe med tilbageførsel i sådanne fald hvor du kan bevise fejl men - omvendt er fejlen jo ikke en fejltastning men en leverandør fejl. Jeg ville omg ringe til banken og se om de kan gribe ind omgående for det er deres kutume ved rene fejl overførsler men samtidigt meddele din leverandør, at du har betalt til den konto han har ønsket, og hvis ikke du kan få pengene tilbage, må tabet være hans
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER