Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bankoverførsel til forkert konto - jura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En leverandør har været så uheldig/dum at oplyse forkert bankkonto, som jeg derefter har betalt til.

Umiddelbart kan man jo ikke blot få den betaling retur, hvis ejeren af kontoen nægter.

Hvordan er forløbet herefter ?

Anlægge sag eller ?

Det kan jo bevises at pengene ikke retsmæssigt tilhører "den heldige modtager"..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

En leverandør har været så uheldig/dum at oplyse forkert bankkonto, som jeg derefter har betalt til.

Det må jo i bund og grund være din leverandørs problem når det er dem der har opgivet et forkert konto nr.  Har du overhoved talt med din bank om problemet?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det må jo i bund og grund være din leverandørs problem når det er dem der har opgivet et forkert konto nr.  Har du overhoved talt med din bank om problemet?

 Ja, det er leverandørens problem, men derfor kan jeg jo være flink og godt hjælpe ham.

Ja, der er sendt reklamation til banken, men det kan sagtens tage mange dage, og udfaldet usikkert.

Så det er lidt "forebyggende" - om nogen skulle kende til eksempler/ jura på området.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

normalt vil banker søge at hjælpe med tilbageførsel i sådanne fald hvor du kan bevise fejl men - omvendt er fejlen jo ikke en fejltastning men en leverandør fejl. Jeg ville omg ringe til banken og se om de kan gribe ind omgående for det er deres kutume ved rene fejl overførsler men samtidigt meddele din leverandør, at du har betalt til den konto han har ønsket, og hvis ikke du kan få pengene tilbage, må tabet være hans

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig John - er gjort - så langt så godt.

Men det er som sagt mere juraen bag - hvis nu - foreløbig ren nysgerrighed.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte Finansrådet de burde kende juraen på området.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)