Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af tilskud fra udlejer til renovering i Dinero

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Det er her sikkert et mega newbi spørgsmål men jeg er lige begyndt på bogføring og ved ikke helt hvad jeg laver. :)

Jeg er lige færdig med at renovere lokaler til min enkeltmandsvirksomhed. Jeg har selvfølgelig en masse boner der er blevet bogført løbende som mellemregning på kontantkøb. Nu har jeg mulighed for at få tilskud til renoveringen fra udlejeren da lokalet var i ret dårlig stand da jeg begynde at leje det. Hvordan bogfør jeg sådan et tilskud?

Mvh,

Michael

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgifterne til renovering af lokalerne skal aktiveres i aktiver (debet) og afskrives. Tilskudet fra din udlejer indtægsføre du (kredit) den samme konto

Tilmeldt 9. Jun 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Det vil jeg prøve. Da det hverken er et salg eller køb så skal man vel smide det ind på øvrige bilag ikke også?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du skal finde en post i aktiver i status som kunne hedde "istandsættelse af lejede lokaler" eller lign ellers må du kunne oprette en,

Når du laver dit årsregnskab afskriver du istandsættelsen med 20% ved at krediter istandsættelsen i aktiver og debiter afskrivninger i driftregnskabet.

( nu er det vel mere end 100 kr)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)