Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Email hacket knap 6000USD stjålet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det sket for mig; min mail er blevet hacket. En faktura sendt fra en fabrik jeg har handlet med i 6-7 år i Kina er opsnappet, konto nummer ændret og herefter sendt til mig som dum som jeg er overføre knap 6000USD.

Jeg har snakket med banken og sagen er meldt til politiet. Men ingen tror jeg nogensinde ser mine penge igen.

Jeg tænkte bare om nogen her inde måske ved noget mere jeg kan gøre??

Jeg er selvstændig med et lille firma og har lige mistet 3 mdrs løn. Som så mange andre selvstændige arbejder jeg i døgn drift og endelig begyndte det at lykkes og nu mister jeg så mange penge. Jeg er simpelthen så ked af det og helt nede og har aflyst alle mine aftaler i dag.

Jeg har forsikring hos TopDanmark men den dækker kun hacking af konto og ikke når man "frivilligt" overføre pengene.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må desværre tilslutte mig de som ikke mener du ser de penge igen, når ikke banken kan nå at stoppe den, og det er jo givet for sent. Superærgerligt, og faktisk et trick jeg ikke har hørt før, så aviserne burde skrive om det, for det er jo en reel risiko.

Surt at forsikring ikke dækker her, for ja- du har frivilligt ført over, men det er jo lidt i stil med netbank hacking, bare lidt mere sofistikeret, men jeg tror desværre pengene er væk

Både bank og politi burde dog kunne sætte meget ind på at spore modtager af pengene, for der må jo være en der har en konto i den anden ende. Evt. få den fabrik du har arbejdet med i 7 år i Kina til at sætte kinesisk politi på opgaven, de er ikke ret gode mod svindlere i Kina, så jeg tror du vil gøre meget for at finde dem, og de har en konto at gå ud fra

Ellers: Op på hesten igen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej var jeg dig ville jeg omgående kontakte den kinesiske ambassade og bed dem om hjæpe (husk at medbringe politianmeldelsen).  Ligeledes kan du prøve om den danske ambassade Kina kan hjælpe.

Alternativt kan du prøve en kinesisk advokat

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan du vide at din email er blevet hacket?  For mig lyder det mere som om det er nogen i det kinesiske firma som har snydt dig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvordan kan du vide at din email er blevet hacket?  For mig lyder det mere som om det er nogen i det kinesiske firma som har snydt dig. 
det ville jeg da bestemt også se som en mulighed - men fat i det kinesiske firma for de må ha interesse i at spore den konto der er brugt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

kender en selv der handler meget i andre lande, og det var leverandørens mail der var hacket så når de skrev med ham var alt iorden, og de overførte de ca 100.000 som de plejer at gøre og de fik også varen, da de har handlet med dem i lang tid.

men lige pludselig skrev han hvorfor han ikke fik nogle penge og de sendte ham de mails de havde svaret på, men dem havde han ikke fået, ved ikke hvad man kan gøre, men det er uhyggelig, jeg ville bruge en anden måde at overfører på, selvom det er mere besværlig

håber du finder en løsning

thomas

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)