Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ene Importør, hvordan sælger man den idé?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt for nyligt et, synes jeg, super fedt produkt, der kunne være helt fantastisk at få lov at sælge.

Nu har jeg søgt og søgt, og kan ikke se, at det overhovedet bliver solgt i Europa.....så ny plan.

Jeg skal have skrevet til producenten, og her er det så, at alle de kloge siger: "Sørg nu for at få eneret på salget". Det lyder jo også umiddelbart som vejen frem, men hvordan sælger man den overfor en leverandør. Lige meget hvor meget jeg vender og drejer den i hovedet, kan jeg ikke få det til at give mening for leverandøren.

Han nogle prøvet at få eneret til noget, og hvordan solgt i idéen til leverandøren?

Forklaringer på, hvorfor leverandøren ser det som en god plan modtages også gerne :-)

PFT

Natasha

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg rykker lige op i kæden.

Jeg har fået kontakt til producenten og jeg havde ret, de har ingen salg til det europæiske marked, men ved SLET ikke hvad jeg skal skrive dem.

Nogle gode råd på falderebet, inden jeg indgår i en dialog med dem?

Natasha

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i verden befinder producenten sig?

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre i USA.

Prøvede egentligt bare at få et navn på en importør i Europa, det ville have været lidt nemmere, men det har de ikke. Så nu overvejer jeg at gøre det selv.

Natasha

Tilmeldt 10. Sep 14
Indlæg ialt: 34
Fra  www.Boynq.dk Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange faktorer og det er ofte situationsbetinget, så der er nok ingen nemme løsninger. Men viden er magt :-) Eks. hvorfor er de kun i USA? Skyldes det en bevidst strategi fra producentens side, skyldes det lovgivning(godkendelser osv.), måske manglende ambitioner eller noget helt andet? Så forsøg at få sat et skype møde op, se hinanden i øjnene, opbyg noget gensidig tillid, stil en masse spørgsmål og hav en salgstale klar omkring hvad du kan hjælpe dem med og forklar hvorfor du ser et stort potentiale i deres produkt.

Min sparsomme erfaring på området siger mig, at amerikanske produkter ofte har et standard setup med meget lave avancer og produkterne derfor ofte bliver betydeligt dyrere herhjemme. Desuden kender de ikke altid så meget til eks. Danmark og de vil derfor værdsætte, at du kan håndtere support, returneringer, salg, markedsføring osv. 
Ovenstående afhænger selvfølgelig af produktkategorien, som jeg ikke kender. Held og lykke :-) 

www.boynq.dk Apple MFI godkendte powerbanks og ladekabler samt trådløs lyd, stylus penne og DAB radioer i særklasse.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen

Prøv at tage en snak med den Amerikanske ambassades handelsafdeling,  de vil med sikkerhed kunne give dig nogle gode råd om hvordan du skal takle den amerikanske leverandør.

I afdelingen taler alle mig bekendt dansk ;-) 

http://denmark.usembassy.gov/business.html 

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Natasha, prøv at sætte dig ind i sælgers situation.. det kan være at firmaet ikke har råd til at gå over sø, det kan være de overvejer men ikke har kontakten eller noget helt andet.
Jeg ville skrive til dem som det er, du er faldet over deres produkt, synes det er fedt og kunne godt tænke dig at distribuere dette hvis de er interesseret. At du har undersøgt situationen, så frem ringet og fået bekræftet der ingen distribution er. Afhængigt af produktet og der er økonomi involveret så en plan, af en art, bør du nok sammensætte med en ide på hvor mange enheder samt evt hvor du havde tænkt dig at sælge. 
Det kan være du er lige den de leder efter, med garanti du kan lide produktet da du har taget kontakten, dette er i sig selv guld for en virksomhed. Danmark er ikke noget dårligt test land, centralt i Europa med lille købekraftig population. Gør du det godt og automatisk du sidder med agenturet til EU;)

Måske de har en god grund til ikke at sælge i Europa, skriv til dem og bliv meget klogere.

Held og lykke.. 

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har tidligere prøvet at få eneret på et produkt i Dk/Sverige/Norge fra usa, send en besked, så kan jeg fortælle dig om vores forløb :)

vh Habib

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)