Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobiltelefon - nye momsregler

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

 

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Pr. 1. juli kom der jo nye momsregler vedr. køb af mobiltelefoner, PC'er mm, hvor vi nu skal til at bruge omvendt betalingspligt.

Vi har 2 firmaer (håndværker- og handelsfirma). Det ene har en konto hos TDC og derfor har dette firma købt mobiltelefonen, men denne mobiltelefon skal viderefaktureres til det andet firma, så nu er mit spørgsmål, skal der bare faktureres med alm moms ved denne viderefakturering eller er vi stadig under omvendt betalingspligt ?

Jeg ved godt at det nemmeste ville have været at få oprettet en ny konto hos TDC, meen det tænker en "ikke-regnskabsforståelsesperson" ikke over :-p

 

På forhånd tak for jeres hjælp

Mvh Lene

 

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe her ?

Mvh Lene

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis telefonen er indkøbt af ex handelsfirma og det af regningen fremgår den er købt med omvendt betalingspligt så skal du bogføre moms efter de regler i det selskab som i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/omvendt-betalingspligt-b2b-i-danmark.html 

Da du jo ikke i f.eks. firma "handel" lever af at sælge den slags IT så vil jeg absolut mene du bare skal fakturere den videre med moms til håndværk (det andet selskab) Generelt er det smart hvis du køber direkte i det selskab der skal bruge dimsen, men det er ingen ulykke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)