Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kaos på vanpibe-cafén - Du SKAL købe en cola!!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Generelt gælder at an forretning skal udvise god markedsføringsskik i henhold til markedsføringslovens §1.

Desuden må en forretning ikke oprette tilbud der kan virke vildledende og påvirke efterspørgslen på en vare eller produkt. Her gælder markedsføringslovens § 3.

Nu kender jeg ikke til den konkrete forretning, men hvis de har oplyst en pris for en vandpibe til kr. X, så skal de naturligvis sælge varen til den pris med mindre andet er klart angivet.

Prisen kunne eksempelvis laves på 2 følgende måder, En rigtig og en forkert.

Forkert. Vandpibe kr. 150,- for et kul & tobak.

Rigtig. Vandpibe kr. 150,- for et kul & tobak ved samtidig køb af produkt Y.

Prisen skal fremgå tydelig og overholde markedsføringslovens § 1 & 3, så de må ikke "skjule" deres betingelser ved at placere disse andre steder. 

Om du vil anmelde dem til forbrugerombudsmanden er en mulighed og helt op til dig selv.. 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Rigtigt godt svar!

Det var lige præcis Det, jeg fiskede efter =)

Fra Køge
Tilmeldt 10. Jan 11
Indlæg ialt: 182
Fra  Ergopartner A/S Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Daniel,


I denne sag rammer du lidt ved siden af synes jeg...

Hvis ejeren flere gange tidligere har gjort det klart at man også skal købe en drink til sin vandpibe - så er det da underligt at man bliver ved med at tage der over, hvis man har et problem med det?

I denne sag holder jeg klart med café-ejeren!

Trådstarter har ikke nogen sag her, synes jeg...


Frank

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
DET var helt ærligt ikke pænt sagt!! Og herefter insinuerer du, at manden er arbejdsløs. Tss.
Det insinuerer jeg ikke, det forudsætter jeg han er. Eller måske studerende - men er det ikke Medina / Madonna - som man siger.
PS Der er absolut intet galt i at være arbejdsløs - overhovedet ikke. Men vi må ikke underkende at der findes arbejdsløse fordi de vil være arbejdsløse. Der tror jeg nu ikke trådstarter hører til men det ville gavne en arbejdsløs hvis han brugte tiden på sig selv frem for hvad andre gør eller burde gøre.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bare stop dig selv her. Trådstarteren er selvstændig med job ved siden af. Så tag og køl ned med en vindruemint.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

linnegaard:
Ja vi har diskuteret det højlydt flere gange, og jeg regner ikke med at komme der mere.

Af ren nysgerrighed, hvis du viste at reglerne var således som du beskriver, hvorfor kommer du der så igen og endnu en gang prøver at bestille en vandpibe uden at bestille noget at drikke?

Personligt vil jeg langt hellere komme et sted jeg bryder mig om, end et sted hvor min tilstedeværelse kun er en demonstration imod de regler jeg allerede udmærket kender.

Find et sted der opfylder dine krav, og kom videre i livet. Du hænger fast i noget negativt, og noget helt lige gyldigt.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor starter du ikke din egen vandpibeforretning hvor man ikke behøver købe noget at drikke? Lyder som en fed niche - NOT :-)

Desværre hedder det moderne ordsprog: "Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så brug retssystemet til at smadre ejerens tilværelse med"... jeg kunne bedre lide det gamle ordsprog hvor man skulle skride :)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

linnegaard:
Trådstarteren er selvstændig med job ved siden af.
Super - har lige checket dine tidligere indlægamino - så noget har du da fået ud af at stille relevante spørgsmål på amino -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med vandpibe stederne er at i udlandet er det almindeligt at imens man bliver serviceret med vandpiben( som de ikke tjener så mange penge på) så bestiller man frugt og drikkevarer ved siden af.
Herhjemme er problemet større da lønninger er højere. Så de tjener ikk mange basseøre på det, så derfor ønsker de at folk skal købe noget ved siden af.
Så ved at det ikke kun er Kbh og Aarhus men generelt. Det er så bare ikke alle tjenere der kan få sig selv til at bede om det

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ingen tvivl om af cafe-ejeren ikke er for kvik, han burde slet og ret løse det ved at have to priser for sin vandpibe ... en hvis man kun købte piben og en anden hvis man købte drikkevarer til.

Trådstarter er også for dum, hvis han vidste at indehaveren af cafeen var sådan en skovl kunne han jo have fundet sig en anden cafe ... eller indordnet sig.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)