Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kaos på vanpibe-cafén - Du SKAL købe en cola!!

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har gentagende gange været ude for en dårlig oplevelse på en vandpibe café i København.

Jeg satte mig ned med nogle venner og bestilte en vandpibe hvorefter tjeneren spurgte, hvad vi skulle have at drikke.

"Ikke noget ", svarede jeg, hvorefter tjeneren svarede meget bestemt:

"Prøv lige at høre her min ven, det har vi snakkede om før, når du køber en vandpibe her, så SKAL du også købe noget at drikke til, da det følger med. Den disktution har vi hver eneste gang."Super Angry

Ja vi har diskuteret det højlydt flere gange, og jeg regner ikke med at komme der mere.

Men spørgsmålet er: Er denne forretningsgang egentlig helt legal el. i overensstemmelse med reglerne?

MVH

Kasper

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det er ikke den eneste vandpibe café det sker på, har oplevet præcis det samme på en vanpibe café i Århus.

Venlig hilsen
Mark Rune 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det fremgår af "menukortet" at vandpibe skal købes sammen med drikkevarer, så kan de sagtens kræve det.
Men det skal jo naturligvis være skrevet et eller andet sted i biksen.

Indehaveren har i sin gode ret til at bestemme hvordan hans forretning skal køre, indenfor lovens rammer naturligvis. 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Jun 14
Indlæg ialt: 90
Fra  Basuba.dk Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de på en eller anden måde skriftlig har det stående på menu-kortet er det vil intet problem. Har de det?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lars Mullert:
Har de det?
Mon ikke trådstarter bare manglede nogen at skrive med da han oprettede indlægget.

Jeg er sikker på de har en seddel hvor det står på - fx en postit - der kan vises frem når der kommer nogen og spørger - og har de ikke - så laver de hurtigt en.

Det ser jo ud til at være kutyme (dog kun ud fra en i Kbh og en i Århus)

Og hvad ville trådstarter så egentlig gøre hvis det ikke var - ? Anmelde dem ...?

Get a job!

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Måske ville han bare have et konkret (og forholdsvis begavet) svar på sit spørgsmål?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Per Krabbe, scanboat.com:
Mon ikke trådstarter bare manglede nogen at skrive med da han oprettede indlægget.

...
Get a job!

DET var helt ærligt ikke pænt sagt!! Og herefter insinuerer du, at manden er arbejdsløs. Tss.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

linnegaard:
Ja vi har diskuteret det højlydt flere gange, og jeg regner ikke med at komme der mere.

Om det står skriftlig nogen steder er jo egentlig ligegyldigt, når du har fået det at vide de tidligere gange. Det burde jo så ikke komme som en overraskelse for dig.

Men er det ikke også rimeligt nok, at der forlanges køb af drikkevarer?

Nu ved jeg ikke, hvad en vandpibe koster pr person, men jeg ser det lidt som at tage sine venner med på restaurant bare for det gratis brød der bliver serveret inden maden. 

Caféen skal selvfølgelig også tjene penge. Jeg kan forstå frustrationen, hvis man ikke vidste det før køb. Men alt tyder jo på, at du godt vidste det inden.

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mandens cafè mandens regler og som du skriver så har du fået det at vide før så hvorfor så diskutere det og skabe dårlig stemning.

Jeg syntes kun det er fair, man skal købe drikkevarer der for forretningen skal jo løbe rundt ;-) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Find et andet sted? Det kan da godt være du synes det latterligt men hvis det er deres koncept må man jo acceptere det eller finde et andet :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)