Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg være nervøs?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lavet 3 markedsundersøgelser omkring mit tv møbel, hvor meget skal man ligge i de svar som er kommet?

Nogle er lige til og dem kan jeg godt forholde mig til, men der er nogle som eks. skriver at de kun vil betale 1000 kr for møblet og det kan det ikke engang blive produceret til. og det er inkl. fri fragt som de fleste gerne så var inkluderet i prisen.

Mange virker også til at have en god økonomi, ifølge deres svar, mon ikke de vil betale prisen det nu koster når de fysisk ser møblet?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad målgruppe har du gennemført undersøgelsen hos og var undersøgelsen repræsentativ? Hvilken målgruppe påregner du så at sælge produktet til?

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil mene at det er den rette målgruppe, men de fleste har jo en eller anden form for tv møbel, så gruppen er ret bred.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hagbart:

Vil mene at det er den rette målgruppe, men de fleste har jo en eller anden form for tv møbel, så gruppen er ret bred.

det som jeg lidt fisker efter, er om du har lavet din undersøgelse indenfor den rigtige målgruppe og om du har valgt denne for bredt. Hvis du har lavet undersøgelsen hos en målgruppe med lav-middel indkomst, som typisk ville købe møbler i Jysk, er det klart, at du får negativ input fra disse.

Prøv og definer din målgruppe specifikt, for dig selv blot, og lav så en undersøgelse igen. Lad for Guds skyld være med blot at gå efter alle som har et tv-møbel (det er nok snarere et segment, men det er mere en teknikalitet). Du vil aldrig kunne ramme rigtigt med markedsføringen, hvis du ikke har en nogenlunde specifikt defineret målgruppe.

En anden ting er så om produktet er rentabelt. Måske er der simpelthen bare ikke et kundegrundlag herfor (det må du gøre op med dig selv). En iværksætters vigtigste egenskab, er givetvis også at kunne opgive urentable projekter :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)