Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksættere snyder helt klart med skat/moms

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror der er snyd i alle brancher, men at beskylde en branche for mere snyd end en anden kræver nok at man har nogle beviser for det. Dog har der været meget fokus på visse brancher igennem længere tid som f.eks. rengøringsbranchen og pizzarier. Men det skal jo ikke tage æren for dem der virkelig får succes på ærlig vis i de brancher.

Ang. det at vælge branche, så tror jeg det bedste er at vælge noget man elsker at arbejde med og som man samtidig tror på kan blive en rigtig god forretning. For næsten alle vil løbe surt i at knokle 14-16 timer pr. dag i 5-7 år uden de store penge for at vente på successen, hvis ikke der er en daglig glæde med ud over pengene. Jeg ville i hvert fald ikke kunne det.

Og så er succes jo også meget individuelt. For nogen er det at blive stinkende rige, for andre at have en normal indtægt samt være sin egen chef og arbejde med det man elsker og for andre sikkert noget helt 3., 4. og 5.

Jeg håber at trådstarter og alle andre der ønsker at være iværksættere finder lige det rette, hvad det så end må være :)

Mvh Brian
Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg elsker at arbejde, men ønsker også tjene gode penge med tiden.
Det er med vilje jeg provokere med denne indlæg. Men jeg bor i kbh og " kender" firmaer som arbejder sort eller snyder i skat... Og jeg er en person som sætter ære i alt er fair og efter regler.

Hvis tendensen er der er meget sort arbejde indenfor branchen så er det svært at komme på marked med en timepris på 240kr+ moms
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Justrun

Det er muligt at det er som du tænker -  men det er absolut også muligt at du tager helt fejl.

Der er en del muligheder og tilskudsregler, som gør at et firma kan udbyde en billig timepris.

Endda en person på dagpenge, har også muligheden til at "sælge" sig billigt i et ½ år og tjene på det, selvom der kommer et træk fra Dagpengene.

En virksomhed kan have en person i 4 ugers virksomhedspraktik helt gratis og så er det da guld for virksomheden, hvis denne person kan hive kr. 170 hjem pr. arbejdet time.

Efter praktik, kan personen komme et år i arbejde med løntilskud ( mener det er kr. 75 pr. time i tilskud) , hvilket betyder at virksomheden, har sådan ca. ½ lønudgift i et år.

Der kan så oprettes en del firmaer i familien, venner os.v. - som reelt ikke er virksomme og disse firmaer kan også få folk i gratis praktik efterfulgt af løntilskud.

Fælles for disse virksomheder er at de "udlejer" de nærmest gratis personer til det aktive firma  -  som så lige pludselig har 10 til 20 på tilskud, der arbejder for firmaet.

Ganske enkelt.

O.s.v.

Så klart at virksomheder der tænker i de forskellige tilskudsbaner ( hvilket jeg tror de gør) kan tjene godt selv med deres lave priser.

/ Serie

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Aha
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

justrun:
Det er med vilje jeg provokere med denne indlæg.
At skrive indlæg der provokerer er en smal sag men at følge med og op på dem på en måde der fastholder interessen for de der ser indlægget er en anden. Der er det så nok lige du falder igennem når jeg ser dine kommentarer. Løft niveauet hvis du forsøger at få en debat i gang.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Per Krabbe, scanboat.com:

justrun:
Det er med vilje jeg provokere med denne indlæg.
At skrive indlæg der provokerer er en smal sag men at følge med og op på dem på en måde der fastholder interessen for de der ser indlægget er en anden. Der er det så nok lige du falder igennem når jeg ser dine kommentarer. Løft niveauet hvis du forsøger at få en debat i gang.

Rolig nu lille  Per

Justrun indlæg er ikke helt tosset - måske juridisk forkert, men ikke akademisk forkert grundet, at der skal opfyldes nogle faktorer, som måske ikke er helt legale til at opnå at kunne give lave timepriser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

justrun:
Det er med vilje jeg provokere med denne indlæg. Men jeg bor i kbh og " kender" firmaer som arbejder sort eller snyder i skat... Og jeg er en person som sætter ære i alt er fair og efter regler.

Så er det da din pligt at anmelde disse forhold -  

Er du en vatpik eller ? 

/Serie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Nu skal i jo ikke være blåøjede 

Der findes "legalt" snyd og ikke legalt snyd.

Den "legale"snyd gør os mere glad, som selvstændig, som feks. trække noget moms fra, som reelt var til privat og så videre 

Dette er motiverende og god lokkemad til til at starte virksomhed i det små med den "legale" snyd --og super gavnligt for samfundet.

Ligesom i et fængsel som ikke er 100 % flugtsikkert, kan fanger være meget med

gørelige i flere år når disse planlægger flugt .

Folk brokker sig af og til over de arbejdsløse  -  men faktum er at de arbejdsløse er et fundementalt behov til at vi kan være stabile...et land skal have et et hvis antal ledige ellers går det galt på sigt.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sjovt at man kan få minus point ved  at bede en person om at anmelde kriminelle forhold  -  men også få minus point ved at se på lidt "legalt" lykke 

Det giver da ingen mening 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)