Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra England & Tyskland?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal importer fra England og Tyskland som er medlem af EU, kræver det andet end jeg bestiller mine vare der over og modregner min "Inden for EU moms" og så igen når jeg sælger det med Dansk moms?

Eller er jeg helt skæv på den her og faktisk skal have en importtilladelseselv om det er inden for EU lande?

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillægsspg.

Hvordan ved man om det momsnummer EU købere opgiver er korrekt ( og ikke blot en privatperson der forsøger sig..)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 17. Oct 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Poteshop.dk IVS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så for mit vedkommende er det bare at købe produkteren og så give revisoren billag så klare han rasten?

Mangler din hund hundefoder, hundelegetøj, hundeudstyr eller noget helt 4? Så besøg Poteshop.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Ingen importregistrering nødvendig - du opgiver dit moms nummer = CVR med DK foran og så kommer varen uden moms. Du skal bogføre på en konto for EU erhvervelser og dermed angive importmoms 25% af værdien som importmoms under salgs moms og samme under købskmoms så momsen koster ikke - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Undskyld at jeg lige "stjæler" dit topic, men ville lige høre ad.

John > Jeg er igang med en opstart af webshop, hvor jeg kommer til at importere forskellige saucer samt krydderiblandinger indenfor EU. Da jeg kontaktede Fødevarestyrelsen, der fortalte de at jeg skulle være importregistreret, også selvom det var indenfor EU. Tager de fejl eller er det 2 forskellige ting?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

PFF:
Tager de fejl eller er det 2 forskellige ting?

To forskellige ting..... Du skal importørregistreres for fødevarer hos fødevarestyrelsen. Dette uafhængigt af importregistrering hos erhvervsstyrelsen.

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

PFF:
Tager de fejl eller er det 2 forskellige ting?

To forskellige ting..... Du skal importørregistreres for fødevarer hos fødevarestyrelsen. Dette uafhængigt af importregistrering hos erhvervsstyrelsen.

Tak :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)