Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Basale spørgsmål til WordPress

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino! :D
Jeg har for et par dage siden købt en hjemmeside hos Meebox og lavet en WordPress. Min hjemmeside hedder: www.raremond.dk

 Mit første problem er at jeg valgte et "blog tema" fordi jeg godt kunne lide designet, men jeg skal egentlig have lavet en webshop. Med det blog tema har jeg fået en masse rundt omkring jeg ikke har brug for, f.eks. det med at skrive indlæg og menuerne som "home", "categories" og "archives" som jeg ikke kan fjerne... Mit spørgsmål er: For at fjerne menuerne er det så nødvendigt at jeg vælger et tema som ikke er blog fokuseret men f.eks. WooCommerce fokuseret? Jeg har nemlig allerede prøvet at gå ind i de forskellige indlæg/menuer/widgets og slette dem, de er væk står der men de er stadig offentlige på siden.

Mit andet problem er at jeg ikke kan oversætte de ting jeg vil, f.eks. titlen: IMBALANCE

Jeg kan heller ikke oversætte andre ting fra siden til dansk selvom at jeg har downloadet Codestyling Localization.

Jeg håber VIRKELIG nogen kan hjælpe! Jeg er gået helt i stå med siden de fleste dage fordi jeg ikke ved hvordan jeg kommer videre. Det skal lige siges jeg har skrevet til diverse forums, skrevet til MeeBox som ikke tilbyder sin hjælp til WP og set diverse tutorials. Håber nogen kan hjælpe mig!

Mvh

Patrick Raymond Hansen

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick,

Lyder som et spændnede projekt. Vedr. sprog findes der oversættelses plugins som kan fikse det for dig :-) 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak! Kan du evt. anbefale nogen? Som sagt downloadede jeg codestyling localization, men jeg synes ikke jeg kan finde de ord som jeg vil oversætte. Har du nogen råd til de andre ting? Til hvordan jeg sletter de der menuer? :)

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 21
Fra  CMSSupporter.com - billig online problemløsning til dit CMS Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget forskelligt hvad hver enkelt tema tillader. Det lyder til at du måske har fået installeret et tema som ikke understøtter alt det du gerne vil. Som udgangspunkt skal du rette i det menupunkt som omhandler menuer, for at kunne styre hvad der vises i menulinien. Du kan evt. læse mere om det i den gratis e-bog: www.wordpressbogen.dk 

HVis ikke dit tema understøtter det du gerne vil har du to muligheder, enten køber du et nyt tema, eller så tilpasser du det du har. 

Mht. oversættelser, så er det også op til dem der udvikler temaer til Wordpress at sørge for at alle tekststrenge i det mindste kan oversættes. Der findes forskellige oversættelses plugins som kan hjælpe dig med at lave en dansk oversættelse af dette.

Hvis du går helt kold er du velkommen til at oprette opgaven inde på min hjemmeside www. cmssupporter.com/da så skal jeg få en af vores udviklere til at kigge på den.

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Taastrup
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Googlede lige mit eget tema og fandt frem til at MANGE havde samme problem som mig. Jeg fandt så ud af at jeg kunne rette noget af det i header.php

Men tak for svaret! :)

Fra Taastrup
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars! Tusinde tak det ville jeg meget gerne udnytte mig af :) Sender dig en mail med det samme!

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Patrick

Godt men jeg fik aldrig en mail fra dig

Fra Taastrup
Tilmeldt 13. Apr 14
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er den sendt! Det tog lige noget tid :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)