Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Child Theme i WordPress?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen af jer WordPress-bloggere, der anvender 'Child Theme'?

Jeg er selv en del inde i WP, men når jeg læser om installation med Child Theme, som alle udenlandske sites anbefaler, at man bruger, så forstår jeg det simpelt hen ikke, og det er ikke lykkedes for mig at installere det.

Er det noget I bruger? Er det en fordel? En af fordelene skulle være, at det er mere sikkert at opdatere WP, når man bruger et Child Theme.

Hvad med jer professionelle WP-udviklere? Bruger I det, når I afleverer til kunderne?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse meget mere om child themes ovre på wordpress.org. (http://codex.wordpress.org/Child_Themes)

Det er super simpelt at få sat et child theme op, så du benytter nok en forkert fremgangsmåde, hvis du aldrig har fået det til at virke.

Umiddelbart kan jeg ikke se nogle ulemper i at benytte sig af et child-theme, da du kan gemme alle din rettelser, selvom du opdaterer "hoved temaet".
Hvis man leverer et tema man ikke selv har lavet fra bunden, så ville jeg umiddelbart altid benytte mig af et child-theme.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Garamond:
når jeg læser om installation med Child Theme, som alle udenlandske sites anbefaler, at man bruger


Det er bestemt ikke alle udenlandske sites, der anbefaler dette. Morten Rand-Hendriksen på Lynda.com anbefaler at bruge child themes til når der skal rettes en del i et eksisterende tema du ikke selv har lavet. Så når du får opdateringer fra theme-udvikleren beholder du stadigvæk dine egne ændringer også. Ligesom Søren også lige har nævnt. 

Hvis du skal lave et skræddersyet tema kan det være værd at se på Underscores.me. Der er virkeligt gang i opdateringer og diskussion om hvordan den løbende kan forbedres på GitHub.
 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Skal jeg forstå det sådan, at når jeg selv vedligeholder det, så er det ikke nødvendigt

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv - jeg synes ikke, jeg kan rette indlæg fra min iPad..!

Jeg ville skrive:

Tak for svarene.

Skal jeg forstå det sådan, at når jeg selv vedligeholder siden, så er det ikke nødvendigt med et Child Theme?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Garamond:
Skal jeg forstå det sådan, at når jeg selv vedligeholder siden, så er det ikke nødvendigt med et Child Theme?

Hvis du redigerer i tema-filerne, så er et child theme smart, da du så vil bevare alle dine ændringer efter en opdatering af temaet.

Det er svært at svare på dit spørgsmål mere præcist end det. Det kommer an på, hvad du mener med vedligeholdelse

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil, der mener jeg bare at vedligeholde - skrive videre - på min blog.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Garamond:

Emil, der mener jeg bare at vedligeholde - skrive videre - på min blog.

Men hvis du blot har installeret et tema og evt. tilpasses temaet med de indstillinger du kan benytte i admin panel, så er der ingen grund til at benytte child themes. Hvis du derimod ændrer i koden i temafilerne, så er child themes smart. Problemet er her at når temaet bliver opdateret så bliver disse filer overskrevet, og man vil derfor miste tilpasningerne. 

Det lyder ikke til, at du behøver bekymre dig om child themes.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Emil, jeg har dog ændret lidt, bl.a. for at fjerne datoer, forfatter og andre småting  for at få en 'renere' side ...  Så jeg har ikke turdet opdatere for jeg er ikke nogen ørn til sådan noget. Det er jo derfor, vi har jer! Men jeg kan godt se, hvad I mener, tak.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)