Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til hjemmesideniche om investering i aktier osv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er en ung gut på 18 år, der har kæmpe interesse i investering i aktier og andre værdipapir.

Jeg har derfor længe overvejet at lave en hjemmeside med fokus på emnet, men hvordan skal jeg skille mig ud, og hvilket fokusområde skal jeg vælge?

Jeg kan jo ikke bare skrive om generelle nyheder, da folk hellere vil læse den slags på sider som NPInvestor og Børsen.

Derfor ville jeg høre, om i havde nogle ideer til forskellige nicher indenfor faget?

//

Mathias

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Kock:

Hej Aminoer,

Jeg er en ung gut på 18 år, der har kæmpe interesse i investering i aktier og andre værdipapir.

Jeg har derfor længe overvejet at lave en hjemmeside med fokus på emnet, men hvordan skal jeg skille mig ud, og hvilket fokusområde skal jeg vælge?

Jeg kan jo ikke bare skrive om generelle nyheder, da folk hellere vil læse den slags på sider som NPInvestor og Børsen.

Derfor ville jeg høre, om i havde nogle ideer til forskellige nicher indenfor faget?

//

Mathias

Generelt set er det er meget tungt område at kaste sig ud i med meget stærke veletablerede hjemmesider og virksomheder. 

Hvis jeg var dig, ville jeg først og fremmest gøre din hjemmeside meget personlig. Jeg ville bringe mig selv meget i spil. Det er egentligt noget af de andre store etablerede hjemmeside ikke gør så godt. Det kan godt være lidt upersonligt, medmindre at man følger en eller andet bestemt person. Men der vil stadigvæk være en vis distance. 

Den anden ting er at lave hjemmesiden til unge eller nybegyndere - for det vel egentligt det du selv er. Jeg ved ikke, om der er marked for dette. Men det kunne være en mulighed. Der er hvert fald marked for begyndere, men for unge ved jeg ikke. 

Umiddelbart synes jeg ikke, at den værdi, der er finde på nettet er særligt god, når vi snakker om at investere - hvert fald ikke på de danske sider. Rådene er oftest skræmmende banale og dårlige. Bare se Euroinvestors aktieskole: http://www.euroinvestor.dk/ei-nyheder/2012/02/03/euroinvestors-aktieskole/16007 

Så jeg ville tage opgaven meget seriøst - få læst noget intelligent investor af benjamin graham og security analysis og nogle af de andre kendte investeringsbøger, hvor man får et banalt udgangspunkt for investeringer. Nu kender jeg selvfølgelig ikke din baggrund, men det vil hvert fald være smart at have en god faglig baggrund - som du kun selv kan læse dig frem til. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Erfaringsmæssigt kan jeg sige, at jeg efterhånden har nogle år på bagen. Startede allerede som 13 årig med at begive mig ud i stoffet.

Mht. at personliggøre siden meget lyder egentlig meget fint, men har du nogle konkrete bud på det indholdsmæssige?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, her er der nogle ideer:

- En aktieskole for nybegyndere. 

- Steder og bedste steder hvor man kan handle med aktier. Man kunne eventuelt lave en række af "anmeldelser". Skal man eventuelt lade banken hjælpe sig med sine investeringer eller skal man gøre det selv på for eksempel nordnet. Fordele/ulemper?

- Det findes garanteret i forvejen, men ordbog eller opslag over forskellige aktie og investerings begreber. 

- Forskellen imellem det at spekulere og det at investere. 

- Du snakkede godt nok om, at der var andre sider, der lavede nyheder som Børsen osv. Måske du kunne differentiere dig ved kun at lave de 5 eller 10 mest vigtige nyheder. Så kan folk måske få et bedre overblik hos dig. 

- Skat om aktier, investeringer og obligationer. Hvordan kan der spekuleres i skat og hvordan ser skattereglerne ud på området. 

- Hvis du mener, at du er rigtig klog kan du også lave en side over aktieanbefalinger(2.600 søgende på google om måneden) og eventuelt ligge analyser op. 

- Liste over banker i danmark (der er godt 900 søgende på måned på google)

Måske det kan bruges til lidt inspiration :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne det helt sikkert, tak :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias,

Du kunne også overveje interviews med tradere - det plejer at være interessant :)

Men overvej om din ide ikke bliver udfordret af Shareville 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)