Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at videre sælge bøger fra Amazon?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg ville bare lige høre om der var nogle, som havde kendskab til sådan noget! Hvorvidt er det lovligt/ulovligt at videre sælge bøger, som man køber fra Amazon? Altså købe bøger med det formål, at videresælge dem via en webshop.

Med venlig hilsen
Thomas - InventiveKid

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan der da ikke være problemer med, hvis du svarer moms og skat. Man kan købe varer til videresalg, hvor man vil.

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det skulle der ikke være nogen problemer med.

Det man kan spørge sig selv er ''Kan det betale sig''?

Du skal have dem fragtet til Danmark, og fragte til kunden, betale salgsmoms når du sælger, og samtidig tjene på bøgerne.:)

Jeg siger ikke det er umuligt, det er bare svært. Held og lykke. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Nielsen:
betale salgsmoms når du sælger, og samtidig tjene på bøgerne.:)
enig i det er svært at få til at hænge sammen men samtidigt med betale salgsmoms ligger jo så, at hvor en privat køber får lagt DK moms på når bogen ankommer fra USA f.eks. (eller betale udenlandsk moms fra EU) så slipper en momsregistreret sælger for det. Det er også muligt, hvis ved man sælger under 50.000 kr per 12 mdr - at importregistrere uden at momsregistrere når det er varer det drejer sig om

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i, at det kan være svært at få bogsalg til at hænge sammen i Danmark (jeg har selv haft et lille forlag). Men nu er vi her jo ikke for at afskække nogen!

Trådstarter kan har vel selv overvejet økonomien. Hvis der er tale om at købe flere end en af de samme bøger er der måske også mulighed for rabat.

Jeg regner også med, at det drejer sig om Amazon UK - for det må være lettere at handle inden for EU end fra USA.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)