Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp studerende godt på vej

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Vi er fem piger på HHX i Hjørring, som har innovation. Vi har valgt at starte en virksomhed, som producerer og sælger opløselige hygiejnebind og tamponer. 

Men vi har fået det problem, at vi ikke ved, hvilke materialer som man kan benytte til dette. Det er selvfølgelig klart, at materialet skal være hygiejnisk og miljøvenligt og det skal ikke nedbrydes på en time, men i hvert fald mere end to døgn. 

Vi håber i kan hjælpe os med vores problem 

Venlig hilsen HHX studerende

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var noget af et teknisk spørgsmål på en fredag eftermiddag. 

Jeg tror, at det i leder efter er spundne fibre eller elektrisk spundne fibre. Nu er det et lidt implicit spørgsmål i stiller, så derfor kommer jeg ikke med en kemisk redegørelse for spundne fibre her. Hvor meget skal i sætte jer ind i stoffet eller skal i bare kende ordet på stoffet i vil bruge? 

Mig bekendt har man kun fornyligt udviklet en tampon med spundne fibre til under sex. Derfor er det ret hurtigt opløseligt - hvert fald mindre end et døgn. Hvad der helt præcis skal til for at materialet minimum skal holde 2 døgn - kan jeg ikke lige redegøre for her - men mon ikke det er muligt, hvis man manipulerer nok med materialet. 

Hvis i har brug for at læse mere om plast, fibre og opløselige materialer, så kan denne rapport måske være relevant:

http://www.materials.dk/links/Ex3_Materialekendskab%20plast%20og%20fibre.pdf 

Og så har miljøstyrelsen også lavet en kortlægning over kemiske stoffer i tamponer i denne rapport:

http://www2.mst.dk/udgiv/publikationer/2002/Kortlaegning/012_kortlaegning_af_kemiske_stoffer_i_tamponer.pdf

God fornøjelse siger jeg bare ! :D

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak, vi prøver at undersøge det :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)