Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping og praktisk håndtering af dette

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hjortshøj
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et produkt der skal forhandles af eksisterende webshops via dropshipping. Dvs. jeg har produktet fysisk og skal sørge for forsendelse osv.

MEN... Hvordan gør man det praktisk? Findes der it-moduler der kan håndtere det?

Jeg har ikke noget i mod at håndtere det manuelt, da det kun er 1 produkt og nok ikke mere end max. 10 stk. om dagen. Det smarteste var jo at min kundes webshop automatisk videresendte ordren til mig. Men lige nu ser jeg kun for mig, at min kunde manuelt skal se alle deres ordrer igennem og videresende til mig hvis mit produkt er blandt indkøbet?

Hvad med betaling? - kan man lave en løsning så jeg trækker pengene på min kundes konto hver gang jeg sender et produkt afsted, eller skal der sendes en samlet fakt. hver måned (med risiko for den ikke bliver betalt osv.)?

Andre gode råd vedr. Dropshippingshåndtering hører jeg også gerne om.

Pft.

/ Jeanne

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeanne

Hos os foregår det helt lavpraktisk ved at vi modtager en mail med detaljer når en af vores samarbejdspartnere har en ordre. Herefter sender vi varen og en faktura til vore partner.

Du kan også overveje en anden model med at lade dem bestille via en webshop. Så betaler de med det samme, og du sender blot til leveringsadressen...

Hilsen Morten

Fra Hjortshøj
Tilmeldt 16. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten!

Tak for dit svar - jeg vil også sagtens kunne håndtere det som i gør, men ønsker selvfølgelig ikke at miste potentielle kunder (webshops) fordi det er for bøvlet for dem.

Men det vil vel også sige dine kunder manuelt kigger på hver enkelt ordre, og hvis dit produkt er med, så videresendes mailen til dig?

Har i indgået en skriftlig dropshipping-kontrakt? Er det en man evt. kunne få lov til at se?

jeanne@fjorback.dk

Vh. Jeanne

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeanne,

Jeg vil anbefalde dig at holde godt øje med www.pingodrop.com idet jeg tror det vil kunne skabe rigtig stor værdi for din forretning og løse de problemer du omtaler :)

Bare et godt råd herfra.

God weekend

vh

Emil

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi benytter også dropship til enkelte af vores produkter. Det virker fint med at vi selv lægger ordren ind på deres hjemmeside. Men jeg ville blive træt af det hvis jeg skulle igennem en betalings process hver gang. Der foretrækker jeg en faktura.

Nu er vi I opstarts fasen, og dropshipper kun en enkelt eller 2 ordrer om ugen. Men på længere sigt håber vi på en bedre integration hvor vi kan sende ordren direkte fra vores shop system til leverandøren. Men det koster mange penge at udvikle dette, og slet ikke noget leverandøren gider at kigge på så længe vi ikke er større.

Syntes du skal starte i det smp med at de kan sende dig en ordre på mail. Herefter sender du en faktura til dem når varen er afsendt. Du er nok nød til at stole på at de har tænkt sig at betale :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)