Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtrædelse af I/S håber der er nogen som kan hjælpe.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg står i den situation at mig og min partner har startet en tømrerforretning som I/S.

Jeg bliver nød til at stoppe da jeg ikke kan fortsætte arbejdet på grund af en skade i ryggen. Og da jeg gerne vil lave noget andet.

Hvordan er det så når vi har afmeldt I/S på virk.dk ? hvad skal vi være opmærksom på ?

Situation er at han gerne vil fortsætte, og jeg vil ikke have det store beløb da vi sådan set ikke har lagt noget startkapital i det så vi er faktisk startet med 0. Vi har ved start ikke lavet en kontrakt kun nogle aftaler.

Det eneste som jeg gerne vil have er en andel i det værktøj og bil vi har købt sammen. Hvordan kommer vi bedst og nemmest ud af det.

Håber der er nogen som kan hjælpe lidt og tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

det enkle er at hvis I har afmeldt - eller afmelder jeres I/S så skal I gøre regnskabet korrekt op, inkl alle aktiver der er køb. Den der forsætter kan forsætte med en personlig virksomhed eller i selskabsform og skal så købe aktiverne som tilhører ham (uden aftale halvdelen)

Du som udtræder skal tilsvarende inden lukningen købe din halvdel af aktiverne ud med moms da du ikke forsætter

Sagen er jo, at I har haft fradrag for købet og moms i jeres I/S og for at kunne lave lukke regnskab skal ALLE aktiver i har købt ud af det igen - og først da kan I lave lukke regnskabet, når I/S har fået de indtægter og den moms som salget af aktiverne medfører

Jeg vil råde jer til at ofre en revisor på at gøre det rigtigt og få afsluttet skattemæssigt korrekt, for det er ikke et spørgsmål om hvad du gerne vil nøjes med eller andet, det er et spørgsmål om, at alt I har købt i det I/S skal ud af det igen ved lukning - alle aktiver og den bil du skriver I har købt sammen i det I/S ?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)