Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina til firma.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har længe gået med tankerne om at starte en hjemmeside op med tøj. Jeg har fundet et sted i Kina dette kan produceres, dog har jeg nogle spørgsmål.

1. I starten regner jeg ikke med, at jeg vil komme til at omsætte for mere end 50.000 kr. - hvis jeg så senere kommer til at omsætte for mere end de 50.000 kr., skal jeg så betale moms af de penge jeg har tjent på de omsatte 50.000 kr., eller skal jeg så kun betale moms på det jeg tjener videre?

2. Når jeg bestiller mine varer, skal jeg så betale importmoms, og hvordan fortolder jeg mine varer? Har hørt, at varerne skal have et "nummer" - mere ved jeg ikke om dette.

På forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

1 hvis du kunne forudse, at din omsætning ville overstige 50.000 kr på 12 mdr i træk, så skulle du være momsregistreret, så du skal senest registrere når du kan forudse det-  f.eks når dit salg når 3.600 per måned og stiger. Ellers kan du få moms på alt du har solgt uden moms og samme beløb i bod se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

2 Du skal være importregistret inden din erhvervsmæssige import fra uden for EU og så skal du bogføre og angive importmoms, så dog ikke koster - og ja du skal gerne ha toldtarrif nr - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

vh JOhn H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

hvis du kunne forudse, at din omsætning ville overstige 50.000 kr på 12 mdr i træk

Mange tak for svaret. Så hvis min virksomhed (som jeg har regnet med, ville omsætte for 50.000 om året) pludselig overstiger de 50.000 kr. i omsætning, skal alt solgt uden moms så herefter betales moms af? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du skal momsregistere dig så snart du kan forudse at ramme de 50 t - men læs mit link for så du helt med

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, super. 

Når jeg så har fundet tarifnummeret på de varer, som jeg bestiller, skal sælger så sætte dette nummer udenpå pakken sammen med mit CVR nummer?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det vil lette helt klart - gerne sammen med kopi af fakt i plastlomme så går den hurtigt igennem

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Skype-Smile 

Ang. importmoms - skal der ikke betales det, når omsætningen er under 50.000? Skal jeg så bare lægge de normale 25% dansk moms oveni, når varen skal sælges, eller har jeg forstået momsreglerne forkert? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)