Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg i Billys Billing, at Skat har fratrukket skyldigt ejendomsskat af indberettet moms.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et problem med at bogføre, at Skat har fratrukket skyldigt skat af min moms i Billys Billing.

Billys Billing har udregnet den moms, som jeg skal indberette til Skat. Det har jeg gjort og skulle have moms tilbage. Men Skat har fratrukket skyldigt ejendomsskat af momsbeløbet. Hvordan opgradere jeg Billys Billing - da regnskabsprogrammet regner med, at jeg har fået hele beløbet tilbagebetalt?

Det skal tilføjes, at fakturaen på ejendomsskatten blev betalt - før jeg opdagede, hvad der var sket - 2 dage efter momsafregningen; de penge er tilbageført på min konto fra Skat.

Mvh Troels

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan bruge bb support de er hurtige MEN det lyder jo som om du skal bogføre som OM du har fået trukket privat skyldig ejendomsskat fra din virksomhedsmoms. Du må derfor bogføre det du har fået tilbage af skat som moms retur OG det som mangler må du bogføre ved at lave et privat indskud som dækker ejendomsskatten og bogføre på momsafregning så den går i 0

Det er altid lidt besværligt netop med helt automatiserede programmer når de beløb der kommer ikke stemmer, men du skal jo ikke ha din virksomhed til at betale din ejendomsskat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, det er mit firma (ApS), der ejer ejendommen.

Har talt med BB, men de er i vildrede angående problemet og har henvist mig til at tale med min revisor.

Vh

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bare registrere momsen som betalt på banken som normalt.

Derefter går du ind i kassekladden og laver en regulerings-linie.

Kredit bank (beløbet)

Debet ejendomsskat (beløbet)

Mere kompliceret behøver det ikke være :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen:

Du kan bare registrere momsen som betalt på banken som normalt.

Derefter går du ind i kassekladden og laver en regulerings-linie.

Kredit bank (beløbet)

Debet ejendomsskat (beløbet)

Mere kompliceret behøver det ikke være :-)

Fik du ikke lige der virksomheden til at betale hans ejendomsskat-  jeg gør ud fra den er privat og ikke har med hans virksomhed at gøre og så kan man da absolut ikke gøre sådan

I personlig virksomhed trækker skat deres tilgodehavende - på en og samme konto mig bekendt og derfor vil en personlig skyldig skat kunne reducere en moms tilbagerbetaling - så achtung hvis ikke det er virksomheden der ejer huset f-eks. i VSO eller et selskab - så duer Jørgen metode bestemt ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jørgen:

Du kan bare registrere momsen som betalt på banken som normalt.

Derefter går du ind i kassekladden og laver en regulerings-linie.

Kredit bank (beløbet)

Debet ejendomsskat (beløbet)

Mere kompliceret behøver det ikke være :-)

Fik du ikke lige der virksomheden til at betale hans ejendomsskat-  jeg gør ud fra den er privat og ikke har med hans virksomhed at gøre og så kan man da absolut ikke gøre sådan

I personlig virksomhed trækker skat deres tilgodehavende - på en og samme konto mig bekendt og derfor vil en personlig skyldig skat kunne reducere en moms tilbagerbetaling - så achtung hvis ikke det er virksomheden der ejer huset f-eks. i VSO eller et selskab - så duer Jørgen metode bestemt ikke

vh John H

Nej det virker ikke korrekt :)

Iøvrigt bør problemet kunne løses med en 3 benet postering:

Nettobeløb debet på banken, momstilgodehavende kredit på momsafregningskonto og ejd skat debet på mellemregning.

I sin tid blev jeg oplært i kun at postere egentligt foretagne poster på banken, da det ellers kunne blive en udfordring med afstemning. Noget jeg sidenhen mange gange har erfaret kan blive til en tidsrøver :)

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ejendomsskatten er ikke privat. Så det burde vel kunne lade sig gøre med oven for nævnte kassekladde

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jørgen:

Du kan bare registrere momsen som betalt på banken som normalt.

Derefter går du ind i kassekladden og laver en regulerings-linie.

Kredit bank (beløbet)

Debet ejendomsskat (beløbet)

Mere kompliceret behøver det ikke være :-)

Fik du ikke lige der virksomheden til at betale hans ejendomsskat-  jeg gør ud fra den er privat og ikke har med hans virksomhed at gøre og så kan man da absolut ikke gøre sådan

I personlig virksomhed trækker skat deres tilgodehavende - på en og samme konto mig bekendt og derfor vil en personlig skyldig skat kunne reducere en moms tilbagerbetaling - så achtung hvis ikke det er virksomheden der ejer huset f-eks. i VSO eller et selskab - så duer Jørgen metode bestemt ikke

vh John H

Jeg forstår at han har et ApS... og skat kan ikke tillade sig at indeholde privat ejendomsskat i firmaets moms...

desuden nævner han selv at firmaet ejer ejendommen.

Men selvom trådstarter har lagt informationerne frem kunne jeg da godt have lavet en formulering hvor der tages forbehold for dette, således at indlægget bedre kan genbruges af andre senere, uden at de behøver læse hele tråden.

Hav en super dag, og tak for din feedback.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

han har aps og jeg rettede nok til at som aps er det helt ok som du foreslår mens du skrev og brugte citat fra noget der allerede var slettet :)  så vi er helt enige nårdet er ApS.

Helt korrekt ApS EJER ejendommen . Problemet kan - ved enkeltmands være det med at skat tilbage holder personlig skat i moms for virksomheden og det skaber en masse bogføringsproblemer med disse auto programmer

Vi kan jo tilføje, at trådstarter bør kontrollere sin skattekonto, for så havde han kunne bogføre det via en ny konto - skattekonto, som alle bør ha i deres regnskab, helt som en bank

Helt enige jørgen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:

Du kan bare registrere momsen som betalt på banken som normalt.

Derefter går du ind i kassekladden og laver en regulerings-linie.

Kredit bank (beløbet)

Debet ejendomsskat (beløbet)

Mere kompliceret behøver det ikke være :-)

Hmmm.. Jørgen gjorde du det ikke lige mere kompliceret med 2 posteringer på banken?

Tonny

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)