Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter søger en god bank

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to drenge der er godt igang med at starte virksomhed, vi har en hjemmeside, en grossist hvor vi skal have vores produkter og et cvr-nummer. Så nu mangler vi bare en erhvervskonto for at vi kan komme igang, men det er tydeligvis ikke så let som det ser ud. I nordea skulle vi begge være privatkunder, komme forretningsplan og budgetter skønt vi smidder alle pengene selv uden at skulle låne. Og danske bank lyder ret dyre med deres gebyrer.
Er der nogen herinde på amino, der har et godt råd eller kender til en bank som er god for iværksættere?

På forhånd tak

Hilsen de to iværksættere 

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan anbefale Sydbank, prøv og tag kontakt til dem, og hør hvad de kan tilbyde.

Tilmeldt 12. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i synes Danske Banks gebyrer er dyre, så synes jeg i skal kigge på, om det overhovedet er nogle gebyrer der påvirker jer.
Jo mindre i selvfølgelig mener at månedsgebyret er dyrt, fordi i ikke er privat kunder der. Hvilket jeg så kun kan smile af.

Jeg har brugt dem i mange år og deres Erhverv Direkte team er guld værd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

dufteshoppen:
komme forretningsplan og budgetter skønt vi smidder alle pengene selv uden at skulle låne
Det er slemt at det stadigt i 2014 af moderne iværksættere ses som et problem.

Herregud - for det første skal man vel gerne selv ha sådanne ting i en opstart men  - det er LOVkrav på bankerne og der er banker der har fået millionbøder for ikke at overholde den hvidvasklov som er kommet

Bankerne skal kende- Legitimation fuldt ud for personer der stifter - Formål = ofte forretningsplan og Omfang = normalt budget

Hvis man står i banken og ser ud som om man synes det er urimeligt, at banken vil ha plan og budget, så skyder man sig selv i foden.

Det er korrekt, at mange banker kræver man har privat samme sted OG ofte vil se privatøkonomi også, men det er ikke alle, og det er bare at jage videre for at finde en der ikke stiller det krav, men start nu nok i en af jeres egne banker

Læs her mere om erhvervskonto, som er noget der koster bankerne små tusinde om året at drive, hvis ikke der er lån som de kan tjene på - beregnet at mybanker som neutral http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fatter ikke at i andre bliver tvunget til at betale gebyrer mm. hos Danske Bank. Jeg fik erhvervskontoen gratis i 2012 og Danske Bank har ikke krævet  nogle former for gebyrer. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

gentager gerne

1 -det er individuelt med gebyrer - så andres erfaring kan ikke bruges til ret meget

2 - nogen kender banken godt og har god økonomi = muligt med gebyrfri

3- nogle banker er mere sultne end andre - sågar nogle filialer er mere sultne

4 - historiske data er tæt på værdiløse - hvad man fik i 2011 eller 2012 er ikke hvad man får som ny i 2014 - næsten alle banker kæmper for at få gebyr på erhverv

5 - hvidvask lov er relativ ny og giver også langt flere krav (men har ikke med gebyrer at gøre)

Det er kun erfaringer inden for de seneste 5-6 mdr der virkeligt tæller, flere banker, herunder Jyske og DDB har skiftet regler for NYE men beholde gamle under gamle regler.

Der er kun ET at gøre for den enkelte nye og det er at forbedrede materiale og sig selv bedst muligt og så tage turen rundt, startende i egen bank + protester mod gebyrer og oprettelse alt det man kan overfor bankmanden - det koster jo ikke noget, men vær klar over, at tiden er en anden idag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)