Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen der lurer når man tester domæner?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man blot har testet et domæne, så er det selvfølgelig lidt mystisk. 

Mén, hvis man har registreret/købt et domæne - så vil det efter kort tid være offentligt kendt at domænet nu eksisterer. Der findes helt sikkert firmaer som overvåger dette og skynder sig at opkøbe domæner med andre endelser, i håb om at kunne lukrere på dette.

Hvis man ønsker et domæne og man gerne vil have flere endelser som er ledige, så må man endelig ikke dvæle, for så risikerer man desværre at andre er hurtigere.

Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue Bergmark:
Er jeg paranoid eller er der virkelig folk eller maskiner der bare sidder og hamstrer domæner?

Hej

Man kunne forestille sig at Godaddy har lavet et system der checker hvad du har interesse for, og da de udfra dit IP kan checke at du sidder i Danmark er det jo ikke svært at lave et system der checker om .DK lige er taget, bare en ide. Brug en Dansk udbyder til at checke domæner med, bruger selv webhosting.dk hvor du får domænerne med det samme og ikke mindst, lagt under den pris du betaler hos de fleste andre.

/Niels

 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

argh...

jamen er det ikke suspekt med et navn der kunne hedde hvad som helst og intet har med noget specifikt at gøre? Forstod det hvis det var et normalt navn, men dette er sammensat så det ikke umiddelbart har noget med noget at gøre.

Har KUN testet om det var ledigt...

Men de kan jo ikke anvende det til noget der ligner mit produkt så længe det er et produkt der sælges overalt i verden og er registreret varemærke, så vidt jeg ved da. Så må jeg vel vente til der er råd :)

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har registreret et .dk-domæne er det jo offentligt tilgængeligt på blandt andet DK-Hostmaster.dk.

Hvis du søger efter ledige domæner skal du selvfølgelig gøre det fra en pålidelig hjemmeside. Gerne direkte hos DK-Hostmaster.dk eller Whois, men jeg ville nu ikke være bekymret over UnoEuros søgefunktion. Jeg har selv brugt sidstnævnte mange gange uden problemer. 

Og ja, der er nogen, der snupper domæner for at forsøge at sælge dem dyrere. Min blog Gita-Street.com er med bindestreg af samme grund.

Jeg kan også give et andet eksempel. Jeg havde købt brugskunst . org

Kort efter fik jeg denne mail:

"
brugskunst . org
Hi, 

Would you buy brugs . org at £147? 

Karen "

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm... det må da blive en bekostelig affære for dem der køber dem. 

Faktisk går jeg lidt i rasmus modsat-mode når jeg ser de har købt det og tænker "lad dem have det forevigt og samtidigt have den udgift" 

:)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den anden dag tjekkede jeg om et domæne var frit, det var det. Samme dag om aften eller var det næste dag var det sørme ikke frit længere med .com !!

Brugte Unoeuro, One.com og DanDomain til at tjekke.

Der er noget galt et eller andet sted !

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det ikke kun mig der synes det er for galt :)

Er da træt af at man ikke engang kan vide sig sikker når man sidder og brainstormer lidt og så på denne måde tvinges til at købe mange flere end man nu har brug for, for at være sikker, nu man HAR tjekket det, fordi det ellers bliver taget af grådige domæne hamstrere... GRRRR

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)