Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har vundet retsag over byggefirma

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg efter flere år vundet i en byggesag over et tømrerfirma - ApS selskab - nu skalfirmaet betale alle omkostninger samt udbedre det L... de har lavet tidligere og som jeg har betalt for - kan sådan et ApS bare lukke unden de laver tingene som retten har bedt dem om ? 

I så fald, hvad kan jeg gøre som person imod at dette for lov at ske ?

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis firmaet ikke kan betale sine regninger går det konkurs og lukker. Du skal så gøre dit krav gældende overfor kurrator. Han vil så fordele de penge der måtte komme fra salg af firmaets aktiver til dem der har gjort krav gældende. Hvis der ikke er penge nok får du så ikke det fulde beløb. Jeg vil gætte på at der under en konkurs vil skulle en syns og skønsmand ud der så vil vurdere hvormeget du det vil koste at udbedre de fejl og mangler der er og du vil så kunne gøre dette krav gælende overfor konkursboet.

Når konkursen er afsluttet har du tabt de penge kurrator ikke har kunne betale ved salg af firmaets akriver. Hvis du er bange for at selskabet lukker kan du prøve og få pant i nogen af selskabets aktiver (som regl biler eller ejendomme) for at stille dig bedre under en konkurs, men det kan være svært. Så længe det er et aps a/s eller ivs kan du kun i særlige tilfælde komme efter ejerne. Dette er som regl hvis de har trukket penge ud af firmaet når de burde vide at det ville gå konkurs.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror at din advokat vil kunne rådgive dig bedst i denne situation. Vedkommende kender jo detaljerne i sagen :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden byggefirmaet har holdt ud og kæmpet under hele retssagen, er mit gæt, at de faktisk ikke har et ønske om bare at lukke ned. De kan i øvrigt ikke lukke ned uden at have betalt alle deres forpligtelser, medmindre selvfølgelig de går konkurs. Man kan jo desværre ikke plukke håret af en skaldet. Som tidligere nævnt er der ved konkurs ikke andet at gøre end at anmelde sit krav i konkursboet og håbe på lidt dividende.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit brugbare svar - runder lige advokaten

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar - tror/ håber også at der er aktiver i firmaet - jeg ser på sagen med positive øjne.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja de kan bare gå konkurs og starte et nyt firma op imorgen stort set. Mener man kan foretage udlæg i virksomhedens ejendele, men spørg din advokat.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dumpy

Nej de kan ikke bare gå konkurs. Det et ikke noget man som virksomheds ejer vælger.

De går konkurs hvis de ikke kan betale deres forpligtelser.

Vælger ejer dog at lukke selskabet. Så skal han først betale alle forbindelser. Trækker han pengene ud og lukker. Kan man gå efter ham personligt da det ikke et lovligt.

 

Tilmeldt 28. Aug 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)