Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Spørgsmål vedr. 301 Redirect

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har for nylig ændret min hjemmeside og i den forbindelse er nogle af mine sider/permalinks blevet ændret en smule. Jeg har i den forbindelse ikke lavet nogle 301 redirects - siden er løbende blevet ændret henover en månedstid.

Burde man oprette de gamle sider igen og lave 301 redirects fra dem eller er det ligegyldigt? (De gamle sider har været aktive i 9 måneders tid, de nye har været aktive i 1-6 uger.)

Håber I forstår og jeg kan få et svar :)

Mange tak og god aften til alle derude!

Vh.

Michael T.

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er links til de gamle sider lav 301, hvis ikke så lad vær:)

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du udefra kommende links, fra andre sider eller alle former for links? - og hvis de ikke findes, så er 301 redirect unødvendigt?

Vh.

Michael T.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det er god praksis at oprette 301-redirects fra gamle til nye URL'er. Årsagerne er:

- SEO-værdien af backlinks (links udefra til dit website) bibeholdes

- Hensynet til folk, der måtte bruge de gamle URL'er, enten fordi der er backlinks derude, eller fordi de har bookmarket eller emailet de gamle URL'er

- Tydeligt signal til søgemaskinerne om, at den gamle side ikke bare er væk (404-fejl), men er permanent flyttet (301 redirect)

Så selvom der måske ikke er backlinks til de gamle URL'er, hvilket i øvrigt kan være svært at blive 100% sikker på, er det godt at oprette 301-redirects alligevel.

Michael:
Burde man oprette de gamle sider igen og lave 301 redirects fra dem eller er det ligegyldigt? (De gamle sider har været aktive i 9 måneders tid, de nye har været aktive i 1-6 uger.)

Du skal ikke oprette de gamle sider igen, for en 301-redirect peger til den nye adresse uden at hente den gamle side.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue,

Mange tak for det uddybende svar! :)

Jeg tror ikke der har været forfærdelig mange backlinks, men noterede da at googles webmaster tool ofte "spurgte om", hvor siden var blevet af, samt de ting/links/billeder mm. som lå derpå. Der blev blandt andet nævnt en del 404 fejl, da jeg ændrede adresserne.

Kan det have betydning eller er det bare standard når man ændrer adresser?

Hvorfra / hvordan fortæller jeg så google for eksempel, at en given adresse er flyttet til en anden, hvis man ikke gør det fra den gamle adresse? - sorry, men er nemlig ikke helt med :)

Vh.
Michael T.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Din hjemmeside kører på en Linux server (Apache), så du kan benytte dig af htaccess, eller du kan benytte et plugin til din Wordpress, hvis du ikke har så mange URLs at redirecte: https://wordpress.org/plugins/redirection/

Og nej - du behøver ikke genoprette de gamle sider. Du skal blot kende adressen på dem. Det fremgår, når du har installeret det plugin.

Du bør få lavet et generelt SEO tjek af dit site - der er hel del lavthængende frugter at hente.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Mange tak for dit svar.

Jeg overvejer også kraftigt at få nogle professionelle til at lave arbejdet, så vidt jeg husker er du faktisk en af dem :)

Men jeg vil rigtig gerne lige prøve selv først og se, hvor langt jeg egentlig kan komme.

Selvom jeg prøver mig frem med alverdens ting og sager for tiden (dog forsigtigt vil jeg mene, så jeg ikke laver skader) - men alligevel svinger det meget op og ned på de vigtigste søgeord for mig - er dog kommet 3-5 sider frem på de vigtigste i løbet af 1-2 måneder. Og ligger øverst på side 3 og i midten af side 2(det skifter som sagt meget fra dag til dag)

Vh.

Michael T.


Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo - jeg har da fiflet lidt med det der SEO af og til. Vel sådan cirka 50 timer ugentligt i de sidste 15 år.

Du er altid velkommen - bare vær opmærksom på, at jeg som oftest er booket halvanden til to måneder frem i tiden.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er trods alt også lidt tid - så længe har jeg ikke prøvet mig frem endnu :)

Disse lavthængende frugter som var lette at hente - vil du eventuelt præcisere det lidt, så jeg selv kan prøve mig lidt frem? :)

Jeg mener faktisk at jeg har købt SEO-LEX, sammen med en Linkbuilding bog fra Henrik Bundtofte - hvis jeg ikke husker helt galt :)

Vh.
Michael T.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)