Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver afkrævet uretmæssige gebyr for indbetalinger - what to do?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg ville godt lige høre, om der var nogen herinde som havde et godt bud, hvordan min problemstilling kan løses.

Vi har i foråret købt to nye firmabiler hos FO** 

Bilerner er leaset gennem deres egen kreditafdeling FO** CRE**.

I tilbudsafgivelsen og i dialogen inden købet indgås bliver vi præsenteret for omkostningsoversigterne, som viser ydelser, købspris, fremtidid restsum og gebyrer. Desuden bliver der sagt at der ingen betalingsgebyrer er så længe indebetalingerne kører gennem PBS

Vi køber bilen og opretter samtidig en PBS aftale.

MEN, hver eneste måned sender de os et brev med, hvad der er trukket og deraf fremgår det desuden at der trækkes 25 kroner per aftale i betalingsgebyr.

Det var ikke en del af aftalen, da det skulle være gratis via PBS.

De henviser til kontrakten, hvortil vi svarer at der ingenting er nævnt i kontrakten om 25 kroner i betalingsgebyr. Det er hverken nævnt i afsnittet om "Betaling af leasingafgift" eller den gebyroversigt som kontrakten også inkluderer.

Den dag vi hentede bilen fik vi sågar udleveret et brev, hvor der stod tillykke med jeres nye bil, og på den sidste linje i brevet stod der fremhævet med fed skrift - og jeg citerer -. "undgå ekstra gebyr ved giro indbetaling og tilmeld dig PBS"

Alligevel vil de ikke vedkende sig at gebyret bliver opkrævet uretmæssigt og i strid mod, hvad der er aftalt såvel mundtligt som skriftligt.

Og det er jo ikke de 25 kroner vi falder på halen over, men det er fandme noget svineri at tage noget som ikke tilhører én.

Hvad gør vi lige? - Jeg overvejer pt at skrive et pænt brev til og give dem en sidste chance, og hvis det ingen effekt har, så vil jeg forsøge at se om der nogle medier der vil bringe historien.

Hvis det heller ikke lykkedes, så er vi også klar til at tage gennem retssystemet.

Virker det velovervejet?

mvh

Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstår vreden og men jeg tror ikke medierne tager en sag om betalingsgebyr på 3 erhvervsbiler til 75 kr per betaling ialt. Om du vil gå i retten - ja det kan du jo men igen er det en afvegning af princip mod tid og måske penge

Kan du ikke bare lade være med at betale de 75 kr - så er det firmaet der skal sagsøge dig og derved får en længere vej? Det kunne du jo skrive til dem, at du ikke  vil godkende - men så skal du jo nok slette hele pbs betalingen og så før du vel et andet gebyr, så du bør nu kunne tale dig til rette. Et brev og ellers bed at møde med direktøren og vis ham hvad du har sort på hvidt - burde løse det

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
3 erhvervsbiler til 75 kr per betaling ialt

Men hvor mange penge bliver det til i alt med alle deres kunder , det kan da godt gaa hen og vaere en paen stor sum

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret John, tidsmæssigt i forhold til pengene så står det ikke mål med besværet.

Men det er også en træls følelse at blive snydt hver måned gennem de næste 4 år.

Med hensyn til at snakke med dem, så kan vi ikke få lov til at snakke med dem der tager beslutningerne. Hende vi snakkede med sagde bare at hun godt kunne se at det var forkert, men at hun havde fået påbudt at de 25 kroner ikke måtte slettes. Og hun kunne heller ikke viderestille til nogen med beslutningskraft. Meget svagt, hvis du spørger mig.

Jeg tænker at der må være mange flere derude, som er udsat for det samme. Det er årets bedste varebil i 2013, og den mest solgte i år til dato. 

Desuden er det ikke en særaftale vi har forhandlet os til, men noget der ifølge sælgeren, og deres egne dokumenter er en selvfølge.

Jeg har lige taget et billede af brevet som medfølger den dag man henter bilen.

Har jeg misforstået noget omkring gebyrerne? Smile

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså.. hvis man virkelig... så kunne man læse det som om at der ikke er et gebyr i det du tilmelder dig PBS, altså noget alla et oprettelsesgebyr. 

Og i forhold til GIRO, så undgår du blot at måske betale 49 DKK i gebyr. Altså du undgår højere gebyr :o

Men jo, forstår godt din fustration!

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Det var ikke en del af aftalen, da det skulle være gratis via PBS.

 

Hej Simon.

Du går ind på din netbank, og retter betalings beløbet - 75.-kr., og sætter den til fast månedlig betaling.

Mvh. Niels

https://itwebsite.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Madsen:

Hej Simon.

Du går ind på din netbank, og retter betalings beløbet - 75.-kr., og sætter den til fast månedlig betaling.

Mvh. Niels

tror desværre det bliver ligesom at pisse i bukserne på en frostklar nat Smile

De vil så nok bare opkræve rykkergebyrer på de sidste 75 kroner.

Jeg har skrevet en venlig mail til dem og givet dem en sidste chance for at rette op på misæren, ellers prøver jeg først med nogle medier. For jeg kunne godt forestille mig der var flere tusinde som var ramt af det samme. Og hvis det ikke virker så må der en stævning til.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Undgå EKSTRA gebyr i forhold til girobetaling... :)

Som Hr. Kronborg skriver, står der ikke noget om at der INTET gebyr er.

- Altså hvis man vil være på tværs :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Niels Madsen:

Hej Simon.

Du går ind på din netbank, og retter betalings beløbet - 75.-kr., og sætter den til fast månedlig betaling.

Mvh. Niels

tror desværre det bliver ligesom at pisse i bukserne på en frostklar nat Smile

De vil så nok bare opkræve rykkergebyrer på de sidste 75 kroner.

Jeg har skrevet en venlig mail til dem og givet dem en sidste chance for at rette op på misæren, ellers prøver jeg først med nogle medier. For jeg kunne godt forestille mig der var flere tusinde som var ramt af det samme. Og hvis det ikke virker så må der en stævning til.

Det vil ha den virkning- hvis du er sikker i din sag, og jeg læser også dit brev helt som du gør - at det nu er leasing firmaet der skal lægge sag an. De kan ikke bare hente bilen eller andet, de skal ha dig i retten når du bestrider rykkergebyret - men ja det er da møj surt og hvilken service - ikke at kunne videre stille til en højere. Kan du ikke møde op personligt- Mon de så direkte smider dig ud - eller find direktørens navn og send ham et privat brev - fortroligt uden på kuverten, men kopi af aftale og besked om, at du er villig til at gå i retten for det?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at gemme korrespondance mellem jer, så du har dokumentationen i orden. 

Det kan være irriterende når der begås fejl, og vi kan alle fejle, men det er måden hvorpå virksomheden håndterer egne fejl der betyder mest. 

At de ikke tager din henvendelse seriøs og fastholder deres gebyrer, er naturligvis uacceptabelt. 

Har du prøvet at skrive til virksomhedens øverste direktør?

Hvis ikke så skrive et venligt men bestemt brev omkring din situation, hvor du nævner at hans medarbejdere ikke har formået at løse en simpel opgave der ligger lige til højrebenet. En ren ekspeditionssag. 

Skriv at du efter at have rettet henvendelse til ham, naturligvis forventer at tingene bliver bragt i orden.... or else.. :-)

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)