Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver det stadig mening at eje mange domaine navne?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 13
Indlæg ialt: 1
Fra  Danitalia Aps ferieboliger Italien Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej;
Jeg ejer www.danitalia.com som formidler ferieboliger og oplevelser i Italien. Hvert år betaler jeg for en lang række ekstra domainer som ferieboliger-lucca.com, www.holidayhomes-italy.com ecc. som redirecter til www.danitalia.com

Det gør jeg fordi jeg i sin tid fik jeg at vide det var SEO nyttigt at købe flere domaine navne der svarer til et søgeord og så redirecte til ens hjemmeside.

ER der nogle der ved om det stadig gælder eller er det penge ud af vinduet?
Mange tak hvis nogle har tid til at svare.

Elisabeth

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Elisabeth Hjorth :

Jeg ejer www.danitalia.com som formidler ferieboliger og oplevelser i Italien. Hvert år betaler jeg for en lang række ekstra domainer som ferieboliger-lucca.com, www.holidayhomes-italy.com ecc. som redirecter til www.danitalia.com

Det gør jeg fordi jeg i sin tid fik jeg at vide det var SEO nyttigt at købe flere domaine navne der svarer til et søgeord og så redirecte til ens hjemmeside.

ER der nogle der ved om det stadig gælder eller er det penge ud af vinduet?
Mange tak hvis nogle har tid til at svare.

Som du beskriver det, lyder det til at du har fået dårlig rådgivning. Der er ingen SEO fordel i at have domæner, der redirecter til dit hoveddomæne. Eneste fordel du opnår er, at du beskytter dig mod at andre kan bruge domænerne.

Eneste undtagelse er, hvis der tidligere har været indhold/websites på de andre domæner, hvor folk har linket til dem. I det tilfælde kan der være en SEO fordel i at beholde de pågældende domæner, med en 301-redirect til dit hoveddomæne. Ellers, hvis du ikke har haft indhold på nogle af de andre domæner og hvis du ikke regner med at lægge indhold på dem senere, så skil dig af med dem.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)