Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere domænenavn -en webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kan jeg have flere domænenavn til den samme webshop?
Altså, hvis jeg har en webshop der for eksempel hedder www.hockeyudstyr.dk, kan jeg så have flere andre domænenavn(f.eks. billige-skøjter.dk, hockeyhjelme.dk osv.) og så linke de domæner til den pågældende side på min webshop?

Venlig hilsen
Mig

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde kunne "pege" det andet domæne mod din webshop, ved at lægge det her i din HTML:

<meta http-equiv="refresh" content="0; url=http://www.domæne.dk/">

Hvor du sætter hvor lang tid der går før den sender personen videre til det andet domæne.

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så i princippet, skal jeg oprette en ny hjemmeside med det pågældende navn(f.eks billige-skøjter.dk), der bare så sender kunden videre til min rigtige webshop...?

Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt have flere, men det giver dublicate content i SEO sammenhæng. Det kan google ikke lide.
Søg på google omkring "dublicate content"

Hvis du stadig er interesseret så kan jeg fortælle hvordan det gøres teknisk set- 

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa og tak for svar. Ja jeg kender lidt til Duplicate Content og Googles mening om dette. Spørgsmålet er bare om jeg ikke rammer flere kunder, ved at have flere(de rigtige) domænenavn, end at lægge al fokus på hvad Google kan lide og ikke lide?
Jeg mener -10 gode domænenavne burde give ret god respons kontra min ringe viden om søgeord og at derigennem please Google og undgå duplicate content...?

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en vild ide hvis jeg forstaar dig korret ?

Vil du lave 10 ens shops og linke de 10 til din rigtige shop ?

For det forste er det DC problemet derefter hvordan vil du faa kunder/besog til de 10 "falske" shops ? De kommer jo ikke bare vupti op paa 1st side i google af sig selv og slet ikke med DC som du for. Stort arbejde at SEO optimere 10 shops, saa er det da bedere at bruge din krudt paa gore det rigtigt paa din rigtige shop.

Men du kan da kobe disse domæner og 301 redirect dem til din shop

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Boombastic:
end at lægge al fokus på hvad Google kan lide og ikke lide

Det er da ret dumt at gaa imod google. Hvis du ikke opfore dig ordentligt i Googles butik, ryger du jo bare ud af deres butik..

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg ville ikke oprette 10 forskellige shops. Spørgsmålet var om jeg kunne have flere forskellige domænenavn til en og den samme shop og hvordan så dette kunne lade sig at gøre...

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha ok sorry misforstod saa :).

Det skal jeg ikke gore mig klog paa saa udover at du kan kobe de navne du vil og sende dem videre til din shop via en 301 redirect.

Tilmeldt 29. Jul 14
Indlæg ialt: 17
Fra  iSaySolutions Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boomastic,

Du kan sagtens have en webshop med www.hockeyudstyr.dk og have flere domæner til at pege/redirecte til den. Det kan eks. gøres hos Gratis DNS eller hvor du har dine domæne liggende.

Det er lidt det samme som, hvis du køber flere domæner, for at fange alle folk der måske staver din side forkert:

hockeyudstyr.dk
hockey-udstyr.dk
ishockeyudstyr.dk

Der peger man også de andre domæner over på din webshop. 

Mvh Nick

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)