Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress. Kan ikke registrere brugernavn med ÆØÅ..

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 02:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Dette lyder umiddelbart som et ikke så stort problem, men mine brugere kan ikke registrere et brugernavn med æøå - Trods at siden er på dansk og wp_config er sat til UTF8 og DK_da.. Jeg har simpelthen søgt nettet tyndt og har prøvet lidt af det hele - men uden held.

Jeg håber derfor, at der sidder et par venlige Wordpress eksperter derude, der kan hjælpe mig? :)


Mange tak på forhånd!

Mvh
Casper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:28 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine kunder har registreret æøå domæner uden problem (unoeuro, dk-hostmaster ), men jeg vil anbefale at dine brugere registrerer et hoveddomæne uden æøå i tillæg til æøå domæne. Et eks: en kunde købte domænet: mejrupharmonikatræf.dk som fik den her streng: mejrupharmonikatrxn--f. For at undgå dette købte han mejrupharmonikatraef.dk og bruger dette som hoveddomæne, og så peger mejrupharmonikatræf.dk på hoveddomæne.. 

Her er lidt om IDN domæner (fundet hos unoeuro):

IDN domæner (domæner med specialtegn) er lidt anderledes i deres brug end normale domæner.

For ældre browsere, mail klienter og webmail systemer kræver det et specielt plugin, som er installeret på den besøgenes computer, for at kunne besøge og sende mail til IDN domæner. Dvs. at en lille del af dine besøgende kan have problemer med at besøge din hjemmeside og sende mail til dig.

Moderne browsere som FireFox, Chrome, Safari og Internet Explorer 7+ har indbygget understøttelse af IDN domæner, og kræver derfor ingen specielopsætning af dine besøgende. Generelt skal man ikke bekymre sig om mangel på IDN understøttelse hos sine hjemmesidebesøgende længere.

Når det kommer til e-mail er det vigtigste at afsenderens computer/software understøtter IDN domæner, dette kan kræve førnævnte plugin, før outlook og andre applikationer forstår at sende mails til ÆØÅ domæner. Microsoft Outlook 2007 og nyere forstår brug af IDN domæner i e-mail adresser, men der kan være problemer med ældre og andre mail programmer, som fx. webmails.

Grundet ovenstående omstændigheder anbefaler vi altid at man køber et domæne uden æøå og derefter tilknytter et evt. æøå domæne til hoveddomænet via sit kontrolpanel. fx. aeble.dk og æble.dk. Dermed sikrer du dig at folk kan sende mails til dig på aeble.dk og samtidig se din side hvis de vælger at bruge æble.dk.

Rent teknisk kan et IDN domæne også skrives som en xn-- streng, fx. skrives æble.dk som xn--ble-xla.dk. Hvis man bruger xn-- strengen vil et IDN domæne altid virke, i alle programmer og henseender. Ofte er det således xn-- strengen der anvendes forskellige steder.

Håber det hjælper :-)

Mvh.

Ingebjørg

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 17:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ingebjørg

Mange tak for det gennemførte svar. Dog tror jeg desværre, at du har misforstået mit spørgsmål. Det omhandler ikke selve domænet på hjemmesiden men det, at brugere kan oprette og registrere en bruger med ÆØÅ i selve brugernavnet. 
FX kan en bruger ved navn Søren ikke oprette en bruger på min side med sit navn korrekt stavet. Prøver han at oprette en bruger med sit navn, får han fejlen "Ugyldige tegn i brugernavn". :)

Jeg er ked af, at jeg ikke var tydelig nok i min forklaring!

Mvh
Casper 

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 19:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille tip.

Hvis du får en fejlbesked og ikke kan komme videre, så fjern DK_da fra config filen. Så får du fejlbeskeden på engelsk, og der er langt flere sider med hjælp der :-)

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 19:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dit svar. Jeg har prøvet dette, men det understøtter ikke ÆØÅ.
Det virker i hvert fald ikke. :)

//Casper 

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 19:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ligeledes prøvet at søge på engelsk. De fleste henviser til det plugin, som du også gjorde eller også henviser de til at udkommenterer sanitizer funktionen, hvilket mange ikke vil anbefale, at man gør.

Jeg undrer mig lidt over, at der ikke findes en mere simpel løsning.
Er det en normal indstilling, at man ikke kan bruge ÆØÅ eller burde det være muligt så snart man bruger en dansk wordpress installation? 

//Casper

Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 19:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du et link til siden, hvor de skal registrere sig?

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 19:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Nybroe:

Hej Peter

Tak for dit svar. Jeg har prøvet dette, men det understøtter ikke ÆØÅ.
Det virker i hvert fald ikke. :)

//Casper 

Men du skal bare ændre det regulære udtryk til de tegn du ønsker.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)