Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn fra udenlandsk arbejdsgiver vs. konsulentydelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 32
Fra  BoardWalk - Dirt / Skate / Snow Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en situation hvor jeg de sidste 3 år har boet og arbejdet i UK, men nu er tiden så kommet til at flytte tilbage til DK igen.

Min arbejdsgiver her i UK ønsker at fortsætte samarbejdet når jeg flytter til DK fordi meget at arbejdet godt kan klares fra computeren online.

Det er tilsyneladende vanskeligt for virksomheden at have mig på lønningslisten hvis jeg bor i dk pga. skat i 2 lande etc.

Derfor tænker jeg at sælge mine timer som konsulentydelser kunne være en løsning, men er dette overhoved muligt at gøre når man kun har den ene ”kunde”? Vil dette blive betragtet som arbejdsgiver?

Derfor søger jeg lidt råd og vejledning omkring et fornuftigt ”setup” for mig og min arbejdsgiver.

Hvad skal jeg gøre af overvejelser og er der f.eks. et bestemt selskabstype for konsulentydelser på denne måde?

Ser frem til at høre fra jer

BoardWalk 

Dirt / Skate / Snow

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af om du kan blive betragtet at drive selvstændig virksomhed.

Søg på "honorarmodtager" og følg linket ind til SKAT's hjemmeside hvor det er nærmere forklaret.

Du bør også kunne fortsætte som ansat af den udenlandske virksomhed og så betale B-skat mv i Danmark.

Hvori består problemet for din arbejdsgiver mht skatten?

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 32
Fra  BoardWalk - Dirt / Skate / Snow Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, 

jep, jeg må nok hellere kigge nærmere hos SKAT's 

BoardWalk 

Dirt / Skate / Snow

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)