Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring hvad må man og hvad må man ikke?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har gået med en tanke i et stykke tid og nu vil jeg endelig spørge, så jeg ikke skal gå og tænke på det mere. Så har lige 2 spørgsmål som nok går ind under samme svar, så vi starter ud med det første:

Jeg har brugt Dinero i mit egen selvskab, og jeg overvejer at starte en webshop. I dinero er det ikke muligt at sætte det op så den automatisk bogfører efter et køb, men man kan sætte det op i shoppen så den automatisk sender en faktura til kunderne (En faktura hjemmeside systemer laver, og ikke dinero) og så har de fået faktura'erne, og så kan jeg 1 gang om dagen bogføre 1 faktura med titlen "websalg" og så indtaster jeg bare dagens salgs beløb. Kan man det/må man det? Som jeg ser det passer alle tallene, men kunder modtager bare ikke de faktura'er der bliver lavet i Dinero, men nogle egentligt magen til bare webshop systemet der opretter dem.

Dertil kommer samme spørgsmål nok ind i mit andet spørgsmål, hvor jeg skal til at arbejde med en ven omkring et online system hvor vi tilbyder en ydelse til virksomheder. Og der kan komme hundrede ordrer månedligt, og der skal ingen vare sendes da det hele sker elektronisk. Der kommer det igen at vi kan programmere systemet til selv at udsende en faktura, og så en gang dagligt bogføre det i dinero?

Glæder mig til at høre lidt ideer fra jer :)
  

Mvh
Martin Fjord

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det kan du sagtens, og det må du også gerne, så ingen ko på isen :)

Du behøver for så vidt, ikke engang bogføre dagligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Fjord Tarbensen:
men man kan sætte det op i shoppen så den automatisk sender en faktura til kunderne (En faktura hjemmeside systemer laver, og ikke dinero) og så har de fået faktura'erne, og så kan jeg 1 gang om dagen bogføre 1 faktura med titlen "websalg" og så indtaster jeg bare dagens salgs beløb. Kan man det/må man det? Som jeg ser det passer alle tallene, men kunder modtager bare ikke de faktura'er der bliver lavet i Dinero, men nogle egentligt magen til bare webshop systemet der opretter dem.
nej du må ikke bruge Dinero så du laver EN faktura når du har alle de andre fakturaer, det vil gi dobbelt faktura og rod ved kontrol. Hvem ville man skrive den faktura til - og betaling af den-  hvis alle de mange betaler - men ikke samme dag - Det vil jeg kraftigt fraråde

Du må lave alle de automatiske fakturaer og så bruge kasseklade i Dinero en gang om dagen til at bogføre dagens salg., Der bruger du så de korrekte fakturaer kunderne har fået i nr orden, og bogfører samlet på ET samle bilag, og du kan på bilaget skrive, bogføring bilag nr xx til xxx dato 23/9 - så du kan finde tilbage til alle fakturaer og stemme dem af med din bogføring af beløbet - som salg - konto (sikkert 1000 eller noget i den stil) og modkonto skal så være der hvor pengene er. Hvis der ikke går penge i banken, så skal du til at bogføre mod en konto for tilgodehavender, og det vil så betyde at du skal holde øje med hver betaling for hver faktura for at kunne få flyttet penge fra tilgodehavende til bank

Det er derfor ikke helt let som jeg ser det, men hør om nogen har konkret forslag - evt hør support@dinero.dk

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for det gode detaljerede svar! :)

Jeg vil lige undersøge lidt om andre evt. bruger samme løsning, så man kunne høre hvordan de evt. gør, og jeg hører også gerne for andre løsninger.

Mvh

Martin Fjord

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

dinero har jo mange fordele men er der mange transaktioner fra webshop, så kan man jo overveje et program som har API som kan køre integration direkte med programmet fra webshop salg - men alt koster jo, så det kan jo evt overvejes senere, hvis ikke andre råder nyt - f.eks. hvis du ikke synes det fungerer i dinero, så er 1/1-15 jo relativ let at skifte på hvis API synes nødvendig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Fjord Tarbensen:

Hej,

Jeg har gået med en tanke i et stykke tid og nu vil jeg endelig spørge, så jeg ikke skal gå og tænke på det mere. Så har lige 2 spørgsmål som nok går ind under samme svar, så vi starter ud med det første:

Jeg har brugt Dinero i mit egen selvskab, og jeg overvejer at starte en webshop. I dinero er det ikke muligt at sætte det op så den automatisk bogfører efter et køb, men man kan sætte det op i shoppen så den automatisk sender en faktura til kunderne (En faktura hjemmeside systemer laver, og ikke dinero) og så har de fået faktura'erne, og så kan jeg 1 gang om dagen bogføre 1 faktura med titlen "websalg" og så indtaster jeg bare dagens salgs beløb. Kan man det/må man det? Som jeg ser det passer alle tallene, men kunder modtager bare ikke de faktura'er der bliver lavet i Dinero, men nogle egentligt magen til bare webshop systemet der opretter dem.

Dertil kommer samme spørgsmål nok ind i mit andet spørgsmål, hvor jeg skal til at arbejde med en ven omkring et online system hvor vi tilbyder en ydelse til virksomheder. Og der kan komme hundrede ordrer månedligt, og der skal ingen vare sendes da det hele sker elektronisk. Der kommer det igen at vi kan programmere systemet til selv at udsende en faktura, og så en gang dagligt bogføre det i dinero?

Glæder mig til at høre lidt ideer fra jer :)
  

Mvh
Martin Fjord

Hej Martin.

Vi har skrevet lidt til webshopsejerne her:

https://dinero.dk/support/webshop-og-dinero/

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg begynder at bogføre med "Cowboy metoden" og jeg har styr påfaktura'erne og jeg på min egen pc har dem liggende som betalt eller ikke betalt, er det så muligt at bogføre en gang om dagen eller om ugen og indtaste det fulde salgsbeløb? 

Mvh

Martinfjord

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja forudsat du på det bilag du så bogfører en gang dagen eller hver anden osv. sætter præcis de fakturaer det drejer sig om så man kan se præcist hvad det er du bogfører -  og dit regnskab skal jo så også kunne finde ud hvilke der betalt for at få status til at følge med (penge i bank og dermed bankkonto afstemning)

Jo mindre cowboy der går i det, jo bedre vil du opdage hvis du en dag skal argumentere med skat om dit bogholderi

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Man betaler når man lægger ordren, og derfor er det vel ikke nødvendigt at holde styr på hvem der har betalt, for hvis de ikke betaler kan de ordren ikke gå videre. Så kan det jo evt. være en mulighed, så mangler jeg bare at købe noget Cowboy tøj, og så er jeg klar til noget Rodeo Tyr... spøg til side - Men det burde vel så ikke være noget problem? Der går alligevel et par uger før jeg er færdig med projektet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

nej så er alt jo betalt og bogføring er indtægt mod Bank (med mindre det er paypal og eller en blanding bank og paypal men det er anden sag) Igen - alle bilag skal så følge samleposten

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)