Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på B-Løn/Honorar?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg er en freelance video klipper (uden firma el. CVR), og jeg får betalt 4000kr af et produktions firma (med CVR) for et styk arbejde jeg har lavet.

Skal jeg inkludere moms på min faktura? Hvordan ved jeg, hvornår jeg skal inkludere det og hvornår jeg ikke skal?

Mvh Allan

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 4
Fra  debis regnskab Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Du skal ikke inkludere moms på din faktura. Det skal du først hvis du har et cvr nummer og er momsregistreret. Indtil du har en årlig omsætning større end 50.000 er der ikke krav om at du registrerer dig for moms.

Det svarer også på dit andet spørgsmål: du skal ikke inkludere moms, så længe du ikke er moms-registreret. Og skulle du blive momsregistreret, så skal du medtage moms på alle dine fakturaer. Der er nogle meget specifikke undtagelser i momsloven, men en serviceydelse af videoklipning falder desværre ikke ind under dette :-)

/Jesper

debis regnskab

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan88:

Hej folkens,

Jeg er en freelance video klipper (uden firma el. CVR), og jeg får betalt 4000kr af et produktions firma (med CVR) for et styk arbejde jeg har lavet.

Skal jeg inkludere moms på min faktura? Hvordan ved jeg, hvornår jeg skal inkludere det og hvornår jeg ikke skal?

Mvh Allan

aldrig moms på noget når du ikke er momsregistreret og dermed jo slet ikke som CPR person. Du skal bare skrive udført xxxx arbejde efter aftale kr 4000 kr 

Jeg ville også tilføje, som bidragspligt b-indkomst på cpr nr xxxxxxxxxx

Din arbejdsgiver skal nemlig alt for at ha fradrag, og for at sikre dig korrekt, indberette det beløb han betaler til dig til skat som bidragspligtig b indkomst (når det ikke er a.-løn)

Her er reglen: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html og her er link med instruktion til din arbejdsgiver med video og alt, om hvor let det er at indberette http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

Du skal så bare kontrollere, at beløbet er med i selvangivelse i rubrik 12 og - du kan også forskudsregistrere i rubrik 12

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)