Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af ejendomsselskab - Gode ressourcer der kan skabe overblik over love og regler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Min partner og jeg overvejer at starte et ejendomsselskab der udlejer storbylejligheder som ferieboliger. Vi er i denne forbindelse igang med at tjekke op på om den model vi har i tankerne kan fungere i praksis.

At få udlejet ejendommen(e) tror vi ikke er noget problem, vi har gjort det privat i noget tid og har et proof of concept baseret på en lejlighed vi har gjort det med i et stykke tid efterhånden.

Vores tvivl har mere at gøre med hvad de præcise skatteregler omkring udlejning af ferieboliger er, såfremt vi begynder at gøre det på et mere seriøst plan og starter en virksomhed. Baseret på andre debatter jeg har læst, bl.a. her på Amino, er der stor forskel på hvilken model man vælger.Jeg vil derfor spørge om nogen er klar over hvor vi kan finde gode ressourcer der kan hjælpe os med at skabe et overblik, og vurdere de forskellige scenarier/modeller ift. hinanden.

Vi har naturligvis tænkt os at søge professionel rådgivning, men er også meget interesserede i at høre fra andre der har erfaring med dette og evt. kan henvise til gode folk/blogs/artikler etc.

På forhånd tak,

Martin

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke også noget med at I skal ind og søge tilladelse til, at bruge en "fast ejendom" som feriebolig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at en dygtig advokat kan tilføre Jer alle de ressourcer, I behøver.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt. også en god revisor naturligvis :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)