Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til wordpress.org.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har netop oprettet en wordpress website og ønsker at redigere i denne ved at rette i php filerne. Dette er dog ikke muligt eftersom jeg mangler den såkaldte EDIT funktion? Nogen der kender til dette problem?

På forhånd tak.

/Kathrine

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har altså fået et subdomæne på wordpress.org, hvor du har din hjemmeside

Jeg tror, at du vil opleve langt mere frihed, fleksibilitet samt adgang til FTP-serveren, så du let kan redigere i dine PHP-filer, hvis du lavede en investering på 200-300 kr og købte eget domæne og webhotel :-)

Eftersom jeg ikke har prøvet at have wordpress på den måde, ved jeg ikke helt præcist hvad du kan ændre og ikke kan.

God vind herfra

Vh.

Samuel

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har købt domæne og webhotel hos one.com og herefter oprettet en wordpress-website:)

Beklager manglende info. Men som sagt kan jeg ikke redigere i mit tema og opsætning. Jeg mangler denne funktion på wordpress selv om jeg kan se at alle andre lader til at have EDIT knappen tilgængelig. Hvad gør jeg mon galt?

Vh. Kathrine

Fra Fredericia
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 107
Fra  Fredericia Business Support Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brugt deres 1-click install? Mener at have læst engang at f.eks. EDIT og andre funktioner mangler i de fleste 1-clicks... Men det kan godt være at jeg husker forkert...

Fredericia Business Support Bogføring | Hjemmesider | Webshop

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, forstået.

Har One.com ikke sendt en mail til dig med logininformationer?

Der burde være nogle FTP-oplysninger, som du skriver ind i dit FTP-program (FileZilla eks.), herfra kan du tilgå dine PHP-filer.

Ellers mener jeg også, at One.com har en funktion i kontrolpanelet, hvor man kan redigere i filerne - selvom det er ret bøvlet.

Jeg ved ikke hvor kyndig du er er inden for området, men hvis du alligevel er over i at ville redigere i PHP-filerne, så vil jeg mene det er ret lige til at få adgang til.

Vh

Samuel

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grunden til at du ikke kan se "Edit" fra dit Admin-panel er denne linje kode i filen wp-config.php:

define('DISALLOW_FILE_EDIT', true); 

Du kan ændre "true" til "false" eller blot slette linjen.

Dog er det ikke noget jeg vil anbefale, da den er der af sikkerhedsmæssige grunde, så hackere ikke kan ødelægge og misbruge din hjemmeside, hvis det lykkes dem at komme ind ad den vej.

Det bedste er at downloade og redigere dine filer på din computer - og dernæst uploade dem. 

Det gør du - som allerede nævnt - via FTP eller dit webhotels online muligheder for dette.

PS: En anden god grund til ikke at kunne redigere direkte fra WordPress' admin-panel er at hvis du redigerer i .php-filer og laver en fejl - så skal du alligevel ind og redigere af den rette vej for at få hjemmesiden op at køre igen. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 22. Sep 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gita,

Det er jeg helt med på. Men hvorfor kan der være forskel på wordpress og andre der umiddelbart har EDITOR funktionen fra begydnelsen af?

Jeg er ikke helt klar over om jeg skal have et specifikt program for selv at kunne downloade filerne og redigere i disse - i så fald hvilket?

Sorry men jeg er lidt grøn indenfor feltet;)

/Kathrine

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være forskel på hvordan wordpress er blevet installeret og derfor også om du har adgang til edit eller ej.
Du kan downloade og uploade via f.eks Filezilla. Når filerne er downloadet skal du bruge en texteditor, jeg bruger notepad++. Både Filezilla og Notepad++ kan hentes gratis
Men hvis jeg skal være helt ærlig så virker det ikke som du har så frygtelig meget forstand på at rode med det. Hvis du bare får lavet et enkelt forkert tegn i dine php-filer kan det sætte hele programmet ud af funktion...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kathrine_kv:
Jeg er ikke helt klar over om jeg skal have et specifikt program for selv at kunne downloade filerne og redigere i disse - i så fald hvilket?


Hej igen Katrine,

Den er der normalt fra begyndelsen af - medmindre de har lavet det om i den seneste WordPress-version. Måske det bare er et klogt valg fra Ones side at bruge den, da det er det bedste sikkerhedsmæssigt.  

Samuel og Gitte har forklaret hvordan du kan redigere filer. Jeg bruger også selv programmet FileZilla.   

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kodelinjen i configfilen er ligesom en knap der enten aktiverer eller deaktiverer din editorfunktion

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)