Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til markedsføring af virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere.

Jeg er helt ny herinde, så beklager på forhånd hvis der alllerede findes en tråd / et svar på min forespørgsel.

Jeg har oprettet en virksomhed for et godt stykke tid siden, men er for nyligt begyndt at gå rigtig igang med den.

Jeg har lavet en Facebook side til den og hjemmeside, men kunderne strømmer desværre ikke ind :-)

Indtil videre har jeg forsøgt mig med "side boost" og "synes om" promovering via Facebook, som ganske vist har givet lidt likes og et par kommentarer, men har desværre ikke solgt på dette.

Derudover har jeg fået oprettet en Google Adwords konto og skal i næste måned, til at lave en kampagne for nogle annoncer via Google.

Jeg har en kammerat som er godt inde i SEO delen så den skulle der også være styr på.

MEN, jeg kommer desværre ikke frem på Google via de søgninger man laver, men det er en lidt anden historie.

Hvilke andre muligheder er der for at markedsføre, udover Facebook og Google Adwords? (jeg har endda også været ude med Flyers, uden held desværre).

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en besked :-)

Fra Odense
Tilmeldt 10. Apr 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det lyder som om du bruger rigtig mange af de rette platforme til din markedsføring. Men noget af det vigtigste, det er den content, dvs. det indhold du ligger på din facebook side.

Her ville jeg forslå dig at bruge video til at promovere din virksomhed, det er den hurtigst voksende form for indhold på nettet, folk vil generelt hellere bruge deres tid på at se en video frem for at læse tekster.

Hvis du er interesseret kan du kontakte mig på palle@quarkypoint.dk, så kan jeg godt hjælpe dig med noget video produktion til din facebook eller hjemmeside. Du kan kigge på vores hjemmeside www.quarkypoint.dk for at få et overblik over hvad vi laver.

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle.

Tak for dit svar.

Ja det skulle jeg selvfølgelig have nævnt i min første tråd.

Jeg sørger for at være så aktiv som muligt på min Facebook side, lægger ofte billeder op af diverse ting.

Derudover har jeg faktisk lavet en rigtig skarp Promo video til min virksomhed, som går lige i hjertet faktisk (mange følelser indblandet i videoen) :-)

Denne er både lagt på min Facebook side og på forsiden af min hjemmeside.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 12. Mar 14
Indlæg ialt: 54
Fra  CupBranding.dk Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej THO

Der findes mange måder hvorpå du kan promovere dig på internettet. Jeg vil sige at en god idé er at gå meget op i content marketing. Det går i store træk ud på at du skaber dig en masse forbindelser til potentielle kunder på sociale medier. En god idé er derfor at være på rigtig mange sociale medier og promovere dig gennem dem. Det er en god idé ikke kun at prøve at gøre reklame for din virksomhed, men istedet hjælpe folk fra din målgruppe med mange forskellige problemer, der ikke direkte involverer din virksomhed fordi det hjælper dig nemlig til at virke troværdig blandt din målgruppe. Prøv derfor på at fremstå på lige fod med dem, så målgruppen ikke ser dig som en virksomhed der bare vil opnå mest muligt salg, men istedet fremstår som en virksomhed der gerne vil hjælpe brugeren. Jeg kan varmt anbefale Morten Vium, som holder foredrag omkring content marketing, og networking på nettet. Han har også sin egen youtube channel, som du kan kigge lidt på.

Håber jeg fik besvaret dit spørgsmål

Held og Lykke med promoveringen Smile

/Victor

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og stort tillykke med din nye virksomhed! :-)

Som det allerede er nævnt her i tråden, lyder det til du allerede er på mange af de rigtige platforme. Selvfølgelig forudsat at dine produkter kan sælges/markedsføres over disse. Måske vil du løfte lidt af sløret for hvilken branche du befinder dig i?

Som nystartet kan det være svært at finde tiden til at gå i dybden med alle ting. Derfor kommer man tit til at skyde i mange retninger, uden et blive fokuseret nok. Det er vigtigt at du føler at du har fuldstændig kontrol over dine annoncering på Facebook og Adwords, altså at alle aspekter er overvejet. Ellers risikere du at spilde dine markedsføringskroner.

Ved Facebook annoncering skal du virkelig huske at gå i dybden med din målgruppeudvælgelse. Ellers rammer du en masse personer der ikke er relevante. Et godt tip er at split teste målgrupper op imod hinanden, ved at oprette forskellige kampagner, og målrette samme budskab imod dem, hver især.

Google Adwords er videnskab. Først og fremmest skal du finde frem til de helt rigtige søgeord, samt sørge for at dine kampagner giver den mest relevante trafik som muligt. Efterfølgende skal du sørge for at optimere den enkelte annonce, så du betaler den laveste klikpris, for den højeste placering i forhold til den individuelle Google Score, på dine forskellige annoncer.  

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Og den er besvaret :)

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Victor.

Mange tak for dit svar.

Det giver rigtig god mening at "brede sig" henover forskellige medier.

Jeg forsøger i skrivende stund at oprette en Google+ konto for min virksomhed, for primært at dele mit Facebook indhold på denne side (da Google "sjovt nok" prioriterer Google+ højere end facebook) men den driller lidt synes jeg.

Derudover kan jeg godt se ideen med at hjælpe min målgruppe med forskellige ting, men kan umiddelbart ikke se hvor jeg skulle kunne hjælpe? Er det generelt? Typisk støder man på problemstillinger fra andre, på diverse fora (dette blandt mange), så ved ikke helt hvor jeg skulle indhente disse informationer.

Men idéen giver rigtig god mening, da jeg selv arbejder i Telia Kundeservice til hverdag, så dét at være service mindet, ligger lige til højrebenet :-)

Tilmeldt 15. Sep 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan helt sikkert komme med nogle bud, hvis vi kan få lidt mere at vide, enten om websitet eller bare branchen osv...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)