Jeg oprettede min virksomhed fra d.1/9-14 og dermed regnskabsår fra 1/9-14(i dinero). Når jeg nu vil bogføre bilagene til opstart (max. 6mdr gamle), siger den at "Bilaget skal ligge indenfor det aktive regnskabsår". Jeg er helt med på at det skyldes at jeg kun har oprettet regnskabsåret til at gælde fra d.1/9. Men kan jeg slette alle de køb jeg nu har lavet og så oprette et nyt regnskab, som gælder fra 1/3-14(så alt ligger inden for de 6mdr)? Eller hvad gør jeg. Kan se at jeg ikke kan få lov at redigere i datoen på årsregnskabet nemlig?
ja som forklaret - vær lige opmærksom på at de 6 mdr ikke er lov men kutyme og MAX MAX og
Du må ikke inden ha faktureret spor med moms hvis du skal tag ting ind direkte
Du må ikke ha taget noget af det i brug delvist privat inden hvis det skal ind
Du skal dele momsen hvis der er noget imellem som du ikke har taget i brug privat men fremadrettet vil kunne bruge delvist privat - ex computer er noget skat er meget opmærksomme på som i DELT MOMS
men når det er korrekt - så på startdato bare så er alt ok
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er mest udgifter til domænenavn, hosting osv samt til webdesigneren. Mange tak for den super hurtige hjælp (også på de mange andre nyttige indlæg du har lavet!:) )
Det er mest udgifter til domænenavn, hosting osv samt til webdesigneren
ingen problemer der - (webdesigneren skulle hvis det var virksomheden der betalte indberettes til skat hvis han er person/CPR - men det ser jeg ikke som problem når du har betalt privat?)
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Skal jeg oprette det betalingkort der er blevet brugt til købene, eller mit firmas betalingskort? Alle pengene på kontoen har jeg selv overført fra min private konto(ved dog heller ikke om det skal bogføres, eller om jeg som andre foreslår, bare skal hæve pengene i banken og skrive privat udlæg)
du skal bare bogføre på de relevante udgifts konti - inkl. småanskaffelser og som modkonto bruge privat indskud (mellemregning) i status egenkaptial
Så kan du , hvis du vil, overflytte beløbet fra din firmabank til din private når der er råd, og bogføre debet den konto med privat indskud og kredit firma bank også over med pengene til din private bank
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER