Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det lade sig gøre at finde erfarne og dygtige mobil-udviklere i DK ....

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

... som kan måle sig med de aggressive priser i udlandet?


Vi skal have udviklet en relativt simpel App til både iOS og Android som skal læse og skrive data fra en robust PHP/MySQL back-end plus et admin panel til statistik mm.

Projektet er, på dette tidspunkt, ganske præcist defineret og vi står egentlig på tærsklen til at sende projektet videre via et af de populære freelance-sites, men tøver nu. Vi vil faktisk meget hellere udvikle projektet sammen med 1-2 erfarne og dygtige udviklere som vi kan mødes med, og som vi kan have head-to-head sparring med .. men kan det lade sig gøre økonomisk?

Vi er naturligvis bevidste om at kvalitet koster og vi er naturligvis også indstillet på at betale prisen men vi havde fået det indtryk at udvikling i Danmark er for økonomisk tungt - er det tilfældet?

Jeg ved ikke hvordan man kan svare præcist på dette, men kan nogle fortælle os hvad vi skal forvente en udvikler koster pr. måned f.eks? er der nogen der har erfaringer fra tilsvarende projekter og kan sige noget lært om økonomien? eller er der måske nogen der ved hvordan danske udviklingspriser typisk klarer sig sammenlignet med lande som f.eks. Bulgarien, Filippinerne og Indien

Al information til belysning af spørgsmålet vil være skønt!


.... og undskyld den lidt provokerende overskrift ... jeg ved jo godt at der findes masser af virkelig dygtige udviklere i DK .. er bare i tvivl om prisen.


Mvh. Jeppe

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Det kan sagtens lade sig gøre at finde en erfaren og dygtig app udvikler i Danmark.
Jeg har bla. over 5 års erfaring med app udvikling og over 15 års udvikling generelt.
Send mig en mail med detaljer så kan jeg komme med et overslag.

Det kan godt være at priserne i Bulgarien osv. ser billigere ud på papiret. Men min erfaring er at der så også bliver brugt forholdsvis man flere timer. Da alt skal udpensles ned til mindste detalje.

Mvh Morten

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Mange tak for dit input. 

Projektet er faktisk allerede udpenslet ned til mindste detalje. Vi har brug for én eller flere der kan omsætte det meget præcist definerede projekt til én native iOS app, én native Android App (altså ikke en HTML5 app der kan køre på begge platforme) ... til sidst har vi brug for en udvikler der kan tage sig af webserver/database sat op til at kunne live bombarederet af rigtig mange brugere samtidigt.

Med en meget præcis projektdefinition i baghånden, vil du stadig sige at der kan være økonomisk attraktivt at blive i Danmark?

Mvh. Jeppe 

Tilmeldt 20. Aug 14
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe
Nu har jeg arbejdet med udviklevere i Malaysia, og hvis det ikke er bedre beskrevet end det du har beskrevet her kommer du til at brænde fingrene ved at flytte til udlandet. De er dygtige udviklere men de laver det du beder om, og KUN det du beder om. Dvs. at en dårlig sætning kan koste UGERS udvikling og lønningerne i Malaysia er også på vej op så det er i mine øjne ikke så lukrativt at få det lavet i udlandet, specielt ikke hvis det er tids kritisk.
Hvad vil du gøre når der er fejl i systemet, hvad er lettest, at køre 1 time og mødes, eller forsøge at forklare det over en 7 timers forskudt 400ms delayed 2mbit internet forbindelse? :)
Hvis i har råd får i klart det bedste og hurtigste resultat ved at vælge en dansk udvikler som i kan mødes med. 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Sonalias!

... er det muligt at komme med nogle generelle betragntninger ift. pris? Jeg ved det er et enormt svært spørgsmål men jeg prøver at skabe mig et overblik over priser, sådan helt generelt og uden at skulle trætte et antal forskellige udviklere med projektets deltaljer og muligvis spilde deres tid med tilbudsgivning. Vi overvejer at lægge projektet ud her på Aminos freelance-børs, men vil så gerne vide lidt mere om pris-niveau'er forinden - muligt?

mvh. Jeppe

 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

har sendt dig en pm

/Morten

Tilmeldt 20. Aug 14
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Indenlandspriser svinger alt efter om det er et udviklingshus eller en freelancer, timepriser fra 300-700 kan findes.
Udenlandspriser kommer igen an på om du har mod på at finde en programmør direkte evt via forums eller om du igen vil igennem et udviklingsbureau. De udviklere jeg har arbejdet med i Malaysia havde en månedsløn på ca 18.000 for 10 timers daglig arbejde. Men set i bagspejlet havde det været billigere at lave projektet i Danmark trods den lave løn. 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Sonalias! .. og I andre!

Jeg tror efterhånden jeg er motiveret til at finde en dansk løsning, så tak for det.

Mvh. Jeppe

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal bruge en dygtig freelance udvikler i danmark i 1 måned så skal du regne med at slippe omkring 60.000 ex. moms. Når det er app udvikling vi snakker om så er prisen pebret fordi det er et kompliceret håndværk og derudover skal du også have fat i en der har forståelse for den forretning som I bygger op. Du kan sagtens finde en app udvikler der også kan stå for webdelen da disse tit kan være tæt forbundet.

Men hvis alt er skrevet ned så står I meget bedre idet der så kan gives et rigtigt godt bud på det.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)