Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content helt ind til benet

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lurer lidt på hvordan søgemaskinerne afgør om noget er DC. Er det kun den læsbare tekst, eller tæller den bagved html/css med?

Vi sælger klassisk musik. Når vi viser indholdet af en CD, er det jo stort set umuligt at undgå DC. Titlerne hedder jo nu en gang det de hedder, uanset om jeg indtaster det i hånden, eller jeg paster det ind fra en anden hjemmeside.

Vi har så stor tilgang af nye varer, at vi slet ikke kan overkomme at skrive individuelle tekster. Vi kopierer derfor fra vore leverandørers hjemmesider, hvilket jeg ikke ser et juridisk problem i, men bliver vi straffet af Google?

Eksempel: http://danacordbutik.dk/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=9917

På overfladen ser det jo fint ud, men copy/paste-koden er noget snadsk med masser af noget som dette her: <div style="position: relative" class="composer">  <div class="first-composer-container">, <div class="composer"> og <span class="Apple-style-span" style="font-family: tahoma;">. Tæller det med i vurderingen?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

De kigger kun på "læsbare" tekster og ikke HTML m.m. Så hvis søgemaskinerne har adgang til jeres leverandørs hjemmeside så hjælper jeres arbejde ikke.

Men jeg studser lidt over din "Vi kopierer derfor fra vore leverandørers hjemmesider, hvilket jeg ikke ser et juridisk problem i" - det juridiske problem ER netop om I har lov til at gøre det fra leverandøren?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har spurgt adskillige og ingen har haft indvendinger. Vi har ca. 450 leverandører (labels i dansk distribution), med har ikke spurgt alle, det er helt sikkert. Jeg er dog meget omhyggelig med at spørge, hvis jeg er det mindste i tvivl, f.eks. om jeg må lave deep links til videoer, om jeg må afspille deres lydeksempler på vores hjemmeside m.m. Jeg er aldrig stødt på et nej. Vi er en nichebranche, hvor alle kender alle worldwide og den overordnede holdning er, at hvis afspilning af et lydeksempel i vores shop kan sælge en CD, så er det fint :-)

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Jeg lurer lidt på hvordan søgemaskinerne afgør om noget er DC. Er det kun den læsbare tekst, eller tæller den bagved html/css med?

DC (Duplicate Content) gælder for websiders tekstindhold, ikke deres underliggende kode. Hvis en for stor %-del af en websides samlede indhold er tæt på identisk med en anden websides, kan søgemaskinerne udelukke en af siderne fra deres indeks. Så du kan altså godt have enkelte identiske sætninger og afnit eller dele af afsnit, uden at der er risiko for DC.

Hvis dine produkttekster som helhed er identiske med tekster på andre websider, og du ikke har mulighed for at skrive dine egne tekster, så har du en betydelig SEO udfordring.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfordring, ja, for hvordan pokker omformulerer man indholdet af en CD???

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Udfordring, ja, for hvordan pokker omformulerer man indholdet af en CD???

Du kan måske tilføje beskrivelser, baggrund, anmeldelser mv. Jeg er med på at det kan virke (være) uoverkommeligt, og det er en klassisk udfordring med produkttekster.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu fór der pludselig en djævel i mig. Jeg exellerer ellers aldrig i den slags "hacks", men om ikke andet, så for det gode grins skyld:

Hvis jeg nu gengiver en CD's indhold (som vil være identisk med teksten på andre sider), men dertil føjer en masse skjult mumletekst à la "Lorem ipsum, yksi, kaksi, kolme ...), så er det jo kun en lille del af min side der er identisk.Skype-Giggle

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:
Hvis jeg nu gengiver en CD's indhold (som vil være identisk med teksten på andre sider), men dertil føjer en masse skjult mumletekst à la "Lorem ipsum, yksi, kaksi, kolme ...), så er det jo kun en lille del af min side der er identisk.Skype-Giggle

Det har du i princippet ret i, men dine besøgende vil nok ikke blive begejstrede :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Skaarup:
Du kan måske tilføje beskrivelser, baggrund, anmeldelser mv. Jeg er med på at det kan virke (være) uoverkommeligt, og det er en klassisk udfordring med produkttekster.
Det kan jeg udelukke. Vi har i gennemsnit 100 nyheder om ugen. At være kreativ og skrive gode tekster til dem alle, vil give underskud, da jeg så ikke kan bestille andet.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah, du skrev skjult tekst. Den går ikke, søgemaskinerne bryder sig ikke om den slags :-)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)