Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er rabatkoder på en webshop en god ide ?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:
Hvorfor skulle det blive opfattet negativt at der er et rabatkode felt? Har handlet på flere shops hvor der var sådan et felt og det eneste jeg har tænkt er at det må betyde de giver rabatkoder/fødselsdags koder ud engang imellem

Det er fordi den første tanke hos mange (mig selv incl.) er 'Hvorfor får andre det billigere end jeg gør' ? Der er ikke meget overbærenhed ved webhandel, så det kan være nok til at mulige kunder hopper væk fra siden.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevinff:

Hvorfor skulle det blive opfattet negativt at der er et rabatkode felt? Har handlet på flere shops hvor der var sådan et felt og det eneste jeg har tænkt er at det må betyde de giver rabatkoder/fødselsdags koder ud engang imellem

Ja, og det er jo nemlig det, som kan være problemet. Hvis man er i gang med et køb og ser et felt til rabatkoder, så kan man jo tænke, at der kunne være rabatkoder i omløb i øjeblikket eller at der evt. kommer det snart. Man afbryder derfor muligvis købet for at søge efter rabatkoder. Måske bliver man afbrudt og glemmer alt om købet.

Det er lidt det samme, som da jeg var inde i en butik for at købe en jakke. De kørte i øjeblikket udsalg, men ikke på den jakke jeg gerne ville have. Jeg spurgte om den ville komme på tilbud inden for de næste par uger og sælgeren sagde, at det ville den muligvis, men han troede det ikke umiddelbart. Som kunde står jeg jo lidt i et dilemma. Jeg vil gerne have jakken, men vil heller ikke betale fuld pris, hvis jeg kan vente en uge og spare 800 kr.

Hvis man ser et felt til rabat, så ved man at webshoppen benytter sig af rabatkuponer. Man ved ikke om det kun er til jul, en gang om måneden eller hele tiden. Man ved heller ikke, hvor meget rabat man typisk får. Men det gør da mig som kunde lidt usikker på om, jeg ikke burde vente eller undersøge om jeg kan få rabat. Især hvis man køber for høje beløb.

Man er også efterhånden vant til at der på nettet (specielt på software) kan være nogle meget, meget store besparelser. F.eks. er jeg medlem af forskellige services, hvor jeg har brugt en kupon. Denne kupon har f.eks. givet mig 80% rabat på 1 år, hvilket er en besparelse på 1000 kr. Jeg køber ikke til fuld pris mere der, da der er kuponer hele tiden. Det er ikke unormalt at mange steder har kuponer aktivt hele tiden. Når man som kunde bliver vant til dette, så tager man den vane med til de andre webshops også, når man ser de også har et kupon-felt.

Hvor stor effekten er skal jeg ikke kunne sige. Der må man kigge på undersøgelser eller lave sine egne. Der blev givet nogle links tidligere i tråden som sikkert går mere i dybden.

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg vil umiddelbart mene at vi hurtigt ender ud i at overtænke hele det scenarie her :) men kan man ikke bare aktivere rabatkode feltet når der er koder i omløb og så skrive at koderne skal bruges inden xx/xx dato for ellers virker de ik mere (dvs du fjerner feltet den dato)

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg opfatter ikke rabatkode feltet negativt, jeg kan dog godt finde på at skrive til webshoppen og spørge efter en rabatkode, så jeg kan få lidt ekstra rabat :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)