Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er rabatkoder på en webshop en god ide ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

På en af mine webshops ( www.lidtbedre.dk ) overvejer jeg at lave en kampagne hvor kunder kan indtaste en rabatkode, og herefter få x % rabat. I min fysiske butik vil jeg så udlevere et visitkort med koden på.

Jeg er sikker på at de der har en kode vil kunne lide ideen, men hvad med dem der kommer ind på webshoppen uden at have en kode, vil de opfatte det negativt at andre kan få rabat, og hvor meget vil det eventuelt påvirke salget ?

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
Vipilon ApS
LidtBedre 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Løs det ved at lave en felt der hedder "Kommentarer" i stedet for "Rabatkode" - så ved alle de andre kunder ikke, at der findes rabatkoder.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe

Lidt smart, men hvad så med dem der gerne vil skrive en kommentar til os, det kan desværre nok blive lidt problematisk.

Som skrevet først:  Hvor stort et problem er det med de kunder der ikke har rabatkoden ?

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:

Hej Jeppe

Lidt smart, men hvad så med dem der gerne vil skrive en kommentar til os, det kan desværre nok blive lidt problematisk.

Som skrevet først:  Hvor stort et problem er det med de kunder der ikke har rabatkoden ?

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Teknisk kan det sagtens lade sig gøre at bruge kommentarfeltet til både rabatkode og til normale kommentarer, hvis det er det man vil.

Jeg kan egentlig godt forstå dit spørgsmål. Jeg kender ikke svaret, og det vil nok kræve nogle undersøgelser at finde frem til det.

Jeg skal gerne indrømme at jeg har stoppet køb før, hvis der har været et rabatkode-felt, og jeg ikke manglede produkterne med det samme. Jeg tror dog kun det har været i tilfælde af software, hvor der typisk kommer rabatkoder (og større rabatkoder) oftere. Ved fysiske produkter tror jeg ikke det har betydning for mig, selvom man da tænker gad vide om jeg kan finde en rabatkode et eller andet sted på nettet.

Alternativt kunne du prøve at kalde den noget andet. Hvad med gavekort nummer/id/kode eller lignende? Så tror man måske, at det kun er til købte gavekort, men du bruger det så alligevel til rabatkoder. Jeg har dog ikke gennemtænkt det, så skal ikke kunne sige om der kan være problemer ved den løsning.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Emil siger kan du (med lidt teknisk snilde) oprette en regel, som gør, at en kommentar indeholdende fx 10 cifre krydstjekkes op mod en database med rabatkoder. Alle andre kommentarer videresendes til dig som email (eller hvordan du nu ser kommentarer på bestillinger i dag).

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Alternativt kunne du prøve at kalde den noget andet. Hvad med gavekort nummer/id/kode eller lignende? Så tror man måske, at det kun er til købte gavekort, men du bruger det så alligevel til rabatkoder. Jeg har dog ikke gennemtænkt det, så skal ikke kunne sige om der kan være problemer ved den løsning.

Det var nok værd at overveje. Jeg tror også det er selve ordet Rabat man skal passe på. Tak for forslaget.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Vestergaard:
Som Emil siger kan du (med lidt teknisk snilde) oprette en regel, som gør, at en kommentar indeholdende fx 10 cifre krydstjekkes op mod en database med rabatkoder. Alle andre kommentarer videresendes til dig som email (eller hvordan du nu ser kommentarer på bestillinger i dag).

Ja, det var selvfølgelig en løsning. Jeg vil dog foretrække at benytte standard komponenter fra Prestashop, da senere opdatering og vedligeholdelse så bliver nemmere. Havde jeg selv lavet det hele fra bunden, ville løsningen være oplagt :-)

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hep.

Problematikken er væsentligt - og man kan ikke give et svar uden at teste det ... der er så mange forhold der spiller ind fra netbutik til netbutik, at det skal være en specifik vurdering.

Udover den med kommentarerne, så er der en anden løsning som er ubredt: kald det ikke rabatkode, men gavekort. Så føler folk sig ikke lige så snydt.

Der er cases på nettet, offentlige og tilgængelig, som også går for at være statistisk signifikante, som beretter om kæmpe hopfra procenter i checkud, fordi besøgende ser et kupon-felt.

De dribler direkte over på Google og søger efter: brandnavn / domæne + coupon. På den vis kommer man til altid at give rabat. Såvel vil der, hvis man har affiliates, være en masse der optimerer direkte på den søgning.

http://www.conversiondoctor.com/conversion-blog/coupon-codes-increase-checkout-abandonment

http://www.marketingadept.com/blog/2012/12/be-wary-of-coupon-affiliates-stealing-your-affiliate-marketing-commissions/

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linkene, Peter. Dem læser jeg lige op på.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 10. Apr 12
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle det blive opfattet negativt at der er et rabatkode felt? Har handlet på flere shops hvor der var sådan et felt og det eneste jeg har tænkt er at det må betyde de giver rabatkoder/fødselsdags koder ud engang imellem

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)