Hej Jeppe
Lidt smart, men hvad så med dem der gerne vil skrive en kommentar til os, det kan desværre nok blive lidt problematisk.
Som skrevet først: Hvor stort et problem er det med de kunder der ikke har rabatkoden ?
Med venlig hilsen
Viggo Poulsen
Teknisk kan det sagtens lade sig gøre at bruge kommentarfeltet til både rabatkode og til normale kommentarer, hvis det er det man vil.
Jeg kan egentlig godt forstå dit spørgsmål. Jeg kender ikke svaret, og det vil nok kræve nogle undersøgelser at finde frem til det.
Jeg skal gerne indrømme at jeg har stoppet køb før, hvis der har været et rabatkode-felt, og jeg ikke manglede produkterne med det samme. Jeg tror dog kun det har været i tilfælde af software, hvor der typisk kommer rabatkoder (og større rabatkoder) oftere. Ved fysiske produkter tror jeg ikke det har betydning for mig, selvom man da tænker gad vide om jeg kan finde en rabatkode et eller andet sted på nettet.
Alternativt kunne du prøve at kalde den noget andet. Hvad med gavekort nummer/id/kode eller lignende? Så tror man måske, at det kun er til købte gavekort, men du bruger det så alligevel til rabatkoder. Jeg har dog ikke gennemtænkt det, så skal ikke kunne sige om der kan være problemer ved den løsning.