Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg undgå at betale skat, hvis jeg gør sådan her...?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard (DataKons ApS - 5054 3971):
Der er i øvrigt også grænser for, hvor længe Skattemor vil godtage, at du driver forretning, hvis du ikke tjener penge på det. God vind! /jø

Det kan han nu gøre lige så længe han vil. Men det får jo nok ende den dag han ikke kan betale sine regninger mere. Men det har intet med SKAT at gøre.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Det kan han nu gøre lige så længe han vil. Men det får jo nok ende den dag han ikke kan betale sine regninger mere. Men det har intet med SKAT at gøre.

Det er ikke korrekt. Se mere her: http://hobbyvirksomhed.dk/start-en-hobbyvirksomhed/nar-skat-d%C3%B8mmer-hobbyvirksomhed/ 

Hvis Skat vurderer, at du kun har oprettet en forretning for at få fradrag på dine anskaffelser, men aldrig har forestillet dig, at der kan blive overskud ud af det, så kan de dømme dig ude på meget kort tid. Og så skal du bl.a. betale momsen for dine anskaffelser (hvis du tidligere har fået denne moms tilbage).

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Det er ikke korrekt. Se mere her: http://hobbyvirksomhed.dk/start-en-hobbyvirksomhed/nar-skat-d%C3%B8mmer-hobbyvirksomhed/ 

Hvis Skat vurderer, at du kun har oprettet en forretning for at få fradrag på dine anskaffelser, men aldrig har forestillet dig, at der kan blive overskud ud af det, så kan de dømme dig ude på meget kort tid. Og så skal du bl.a. betale momsen for dine anskaffelser (hvis du tidligere har fået denne moms tilbage).

Nu blander du tingene lidt sammen her. Trådstarter har jo fuldtids virksomhed og ikke en hobbyvirksomhed som du linker til. Så vidt jeg kan læse ud fra det han skriver, lever han udelukkende af sin virksomhed. Og det har derfor intet med en hobbyvirksomhed at gøre.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Nu blander du tingene lidt sammen her. Trådstarter har jo fuldtids virksomhed og ikke en hobbyvirksomhed som du linker til. Så vidt jeg kan læse ud fra det han skriver, lever han udelukkende af sin virksomhed. Og det har derfor intet med en hobbyvirksomhed at gøre.

Nej, det gør jeg ikke.

Mange kalder det en "hobbyvirksomhed", hvis man driver den ved siden af sit daglige job (som en slags hobby).

Men skatteteknisk er en Hobbyvirksomhed, en virksomhed, der kun bliver oprettet, for at kunne trække moms fra sine anskaffelser og få fradrag. Det anerkender SKAT ikke. Og så er det uanset om man har et fuldtidsjob ved siden af eller ikke.Læste du den artikel, jeg linkede til?

Noget helt andet er selvfølgelig, at en nystartet virksomhed kan komme til at køre med underskud i de første år, mens man etablerer sig. Men SKAT kigger ofte med kritiske briller på, om man reelt gør en indsats for at tjene penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonasb:
Jeg har en liste med nyanskaffelser, som jeg har brug for. Mit "dilemma" står i om jeg skal bruge pengene, og undgå skat (hvis muligt), eller om jeg skal betale skat, og købe anskaffelserne hen ad vejen. 
jeg synes da du skal købe de ting du har brug for. Omvendt så vil du jo også kunne vente og købe dem fra et måske endnu større overskud næste år

Som du så, har det ikke spor med løn eller hævninger at gøre - kun med overskud 

Måske kunne du med fordel ha en ekstern til at se dit regnskab igennem inden moms f.eks for at luge fejl væk (ex kurser som kan være uden fradrag eller ting der bruges privat og derfor skal ha delt moms - evt skat af fri tlf og repræsentation, reklame, gaver, osv som kan ha ret specielle regler for udgift og moms - du kan få det gjort ret rimeligt -  hvis du lægger dine bilag i f.eks. dropbox og deler den mappe med en der lige kigger dit regnskab igennem - f.eks 3 tilbud fra www.agera.dk eller måske Birthe her fra tråden kunne være interesseret.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Men SKAT kigger ofte med kritiske briller på, om man reelt gør en indsats for at tjene penge.

Ja det er jo så din påstand. Har du et par hundrede eksempler der lige kan bakke den påstand op ?. Jeg har ikke mødt en eneste hvor det var tilfældet. Så du må jo komme hos nogle andre selvstændige end jeg gør.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der kan sagtens findes eksempler på at skat underkender mange års underskud - hvis langt det meste er udviklingsomkostninger og der ikke er indtægter der tyder på indsatsen for seriøs erhvervsmæssig drift. Jeg kender en der lige har fået underkendt et A/S underskud på knapt 3 mio - fordi den udvikling ikke førte til egentlige indtægter, så det findes skam, også i personlig virksomhed. Jeg tror ikke der er risiko her i eksemplet hvor der jo er overskud til nu og vel ikke ligefrem satses på et underskud til fradrag i anden personlig indtægt - 

Bare et andet lille eksempel,  men der kan findes masser http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2133373&vId=0 

selv ved stor omsætning, kan skat godt vurdere, at en virksomhed ikke er blevet drevet med udsigt til at opnå en rimelig fortjeneste - men der skal nok en del til og nogle år, men risikoen er skam reel nok

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)