Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg undgå at betale skat, hvis jeg gør sådan her...?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er

Jeg har et spørgsmål ang. skat. Startede virksomhed i Marts i år, og det er efterhånden begyndt at gå som det skal.

Jeg har et meget lavt privatforbrug, så har derfor ikke givet mig selv ret meget løn (det kan vente til der begynder at komme flere penge i kassen), så mit spørgsmål går på følgende:

1. Hvis jeg holder min udbetalte løn under personfradragsgrænsen (42.000) kan jeg så undgå at skulle betale noget skat i 2014?

2. Hvis jeg bruger overskuddet på at købe ny computer, kursus og andet fredragsberretiget, kan jeg så "neutralisere" mit overskud, og undgå skat?

Håber der er en skatteekspert der kan give en kommentar.

På forhånd tak - og god søndag! 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Hvis du driver virksomheden i privat regi, så er det den samlede indkomst der er udgangspunktet for beskatningen, men er det kapitalselskab, så er det din løn der kommer ud til personbeskatning. Er det sidste tilfældet, ja så er det i omegnen af det beløb at der ikke svares skat af.

De udgifter der er selskabsrelateret og kan klassificeres som småanskaffelser, er der fuldt fradrag for i regnskabsåret. Når det så er sagt så husk at fokusere på indtjening fremfor skat, og at konsolidere din virksomhed. Sjældent får man langvarig succes med omkostninger på niveau med indtægterne :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 - I alm personlig virksomhed er der ikke noget der hedder løn http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html - Ved at bruge virksomhedsskatte ordningen vil du kunne nøjes med 24,5% af dit overskud i skat og udskyde resten men det vil nok betyde du skal bruge revisor, ellers er det dit overskud du beskattes af og det du hæver er ikke en udgift som du så i linket

2 - Forudsat det er aktiver til virksomheden er de en udgift men f.eks en computer skal du regne med at dele momsen på hvis du har den hjemme - = ikke trække fuld moms fra som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html  Computeren tilhører så virksomheden og lukker du en dag skal du købe den ud af virksomheden med moms igen

Kurser vil du ikke kunne trække fra med mindre det er videreuddannelse af en eksisterende uddannelse som er nødvendig for din virksomhed, ikke ny viden - sprog osv.

Hvis du spørger mig, så vil jeg sige, at det er helt tosset at købe ting du ikke har strengt brug for, bare for at undgå skat - men det som er nødvendigt skal du købe.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Arguins! :)

Det er en enkeltmandsvirksomhed, og jeg har jo selvfølgelig også øje på indtjeningen. Som det ser ud nu, så kommer jeg til at have et overskud til nytår, og jeg har ikke rigtigt brug for pengene i privat regi.

Så derfor tænkte jeg, at jeg kunne holde min egen løn under de 42.000 som er personfradraget, og så lige i dette regnskabsår vil jeg hellere bruge pengene på småanskaffelser, istedet for at have dem til at stå på kontoen, så der skal betales skat af dem.

Kan det stadig lade sig gøre når det kun er enkeltmandsvirksomhed?

Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John - Tak for dit svar!

Jeg vil lige læse lidt på din blog, tak for links.

Meget rart at vide med kurserne, det var netop ny viden. 

Jeg har en liste med nyanskaffelser, som jeg har brug for. Mit "dilemma" står i om jeg skal bruge pengene, og undgå skat (hvis muligt), eller om jeg skal betale skat, og købe anskaffelserne hen ad vejen. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at "de andre" stejler lidt over, at du fokuserer på at undgå at betale skat. Du bør fokusere på at tjene penge. Det er klart, at hvis du ikke skal bruge pengene her og nu, kan du investere dem - men gør det fornuftigt. Hvis du f.eks. tjener 10.000 kr. og bruger dem på en forretningsrejse for ikke at betale skat, ja, så har du ikke tjent 10.000 kr. :-) Der er i øvrigt også grænser for, hvor længe Skattemor vil godtage, at du driver forretning, hvis du ikke tjener penge på det. God vind! /jø

Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forståeligt, og det er jo som nævnt heller ikke min plan at jeg ikke skal tjene penge. Det er første regnskabsår, så overvejelserne går på at købe nogle af de ting på min "indkøbsliste", for at slippe for at skulle betale skat.

Hvis jeg gør det, så løber jeg en potentiel risiko ved at tømme min konto, men den må jeg jo bare sørge for at fylde op igen.

Hvis jeg ikke gør det, kommer jeg til at betale x antal kroner i skat, som jeg kunne have købt småanskaffelser for.

10.000 kroner på en forretningsrejse uden formål?! Jeg er Nordjyde! :)

I 2015 vil "problematikken" slet ikke være der, da jeg begynder at udbetale mere løn til mig selv.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der gør jo som sådan ikke nogen forskel på om du køber tingene i år (hvor du måske ikke strengt har brug for dem), eller et senere år hvor du har brug for dem.

Hvis din virksomhed kører med positiv drift, så er det jo bare et spørgsmål om tid før du skal betale skatten - ved at rykke investeringer frem, så udskyder du bare skatten.

Så gør det der er med til at optimere din drift mest muligt. Hvis det er købe udstyr nu og betale 0 i skat, så er det det du skal. hvis det er betale skat nu, og købe udstyr senere, så er det, det du skal :)

Tilmeldt 14. Dec 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt sagt Anders!

Jeg takker for jeres svar.

Hav en rigtig god søndag. :)

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en enkeltmandsvirksomhed er dit overskud vel reelt det samme som din løn, så er dit overskud mindre end dit fradrag, så slipper du for at betale skat.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)