Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

problem med e-shop bygget i flash

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I maj måned 2007 fik jeg lavet e-shoppen www.telecall.dk  , som erstatning af min gamle side uden betalingsløsning
Shoppen er lavet i flash, og det er jeg nu klar over at det ikke er specielt hensigtsmæssigt.
De største problemer er:
Svagsynede kan ikke få oplæst siden.
Siden er langsom at hente.
Siden vises ikke længere på søgemaskinerne.
Betalingen foregår ikke via en sikker forbindelse.
Tilvalgsprodukterne som kunden kan vælge under GODKEND INDKØBSKURV, har ingen sammenhæng med de valgte produktet. Tilvalgsprodukterne er en varegruppe som vises uanset hvad der er lagt i kurven. Det virker ikke specielt smart at kunden eksempelvis får tilbudt et etui til en mobiltelefon, når de køber en lommelygte…
Når jeg udsender nyhedsbrev via CMS, er alle bogstaver med stort og i fed. Teksten er kopieret ind i CSM fra notesblok for at undgå formatering.

Når man ser på min målgruppe som er ældre og handicappede, vil et mere roligt design være at foretrække.

Jeg overvejer derfor at starte forfra med en ny shop eller om den nuværende kan tilrettes. Jeg har kigget på bla. dandomaine, men en af mine udfordringer er at jeg tilbyder at leverer en telefon indkodet med 5 telefonnumre og et tilhørende mærkat til telefonens bagside. Det er i øvrigt et andet problem at indkodningen tilhører en produktgruppe og ikke produktet.

Gode råd og bud på en løsning er meget velkomne.


De Bedste Hilsner

Henrik Bryld
henrik@telecall.dk
Tele Call Danmark
www.telecall.dk

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Vi har designet og arbejdet rigtig meget med systemer som dandomain, og jeg har til dagsdato ikke haft en kunde, koncept eller en efterspørgsel som ikke har kunnet passe ind i DanDomains webshop. Jeg forstår dog ikke helt det sidste du har som udfordring, men jeg er helt sikker på at de vil vi sagtens kunne finde en løsning på.

Du kan se vores referencer på her.

Hvis ikke du allerede har fundet en løsningen, så er du meget velkommen til at kontakte os.

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første du skal få ordnet er: http://www.telecall.dk/betaling.php - den er vel faktisk ulovlig!?

- specielt fordi I skriver: Telecall Danmark bruger en sikker PBS-forbindelse, hvor alt data krypteres og sikres mod misbrug.

 

Jeg ville helt sikkert få lavet en ny shop, det er udentvivl en fin shop - og der er sikkert lagt rigtigt mange penge bag. Men jeg ville ikke turde indtaste nogle oplysninger i den.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

 1) Smid shoppen ud - flash sites er til bands og andre som er ligeglade med søgemaskiner og brugervenlighed ;)

 2) betaling.php er er da ikke ulovlig - formen sendes til

https://pgw.fribetaling.dk/betal.friSom jo altså dermed sendes til fribetaling.dk via en sikker SSL forbindelse.

Ps. så er det næsten hysterisk morsomt som du har beskrevet jeres kundegruppe sammenlignet med jeres design Big Smile   mTV meets Ældresagen?

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej TeleCall

 Har kigget på jeres shop og kan godt se jeres problemer. Jeg må sige, at der er gået noget helt, helt galt med jeres design sammenholdt med jeres målgruppe. Og også hvem, der måske skal sidde og hjælpe handicappede og ældre med at bestille, nok ikke er ultra ferm til avancerede flashwebsites. Her er det typisk sosu-assistener m.m., hvor man også skal tænke i retning af funktionelt og nemt design. Det er absolut IKKE fordi jeg taler ned til nogen, men det er nødt til at være praktisk for dem, som skal sidde og hjælpe de ældre.

 Jeg syns din idé er rigtig god, men det er super ærgeligt at din side skaber problemerne og jeg vil faktisk foreslå dig, at du får lavet et helt nyt site/shop. Det er en rigtig sur besked at få, men du vil blot få mere bøvl med dit nuværende site som du tydeligvis ikke er tilfreds med.

Jeg ville have foreslået, at der kun var delelementer i flash som er mest "for syns skyld", da resten gerne skal være mere brugervenligt. Det skal jo også være nemt for dig, at opdaterer nyhederne m.m., hvor alle de tekniske løsninger helst ikke bør være i flash.
Vi havde ihvertfald valgt en anden approach, hvor vi fokuserede på lidt gængs html/xhtml som skelet og så gøre siden langt mere indbydende til din målgruppe, gøre det nemmere at benytte og samtidig have søgemaskinerne en smule i baghovedet, som du selv er inde på.

Derudover ville der godt kunne sammenkædes tilvalgsprodukter ud fra, hvilket produkt kunden er ifærd med at købe og det vil heller ikke være noget problem, at få understøttet din betalingsløsning.

Sidst men ikke mindst, vil jeg sige at flash er et glimrende middel til at skabe individualitet og design. Men de fleste professionelle bureauer, vil jo have en glad og tilfreds kunde og komme med GOD rådgivning, og det tror jeg ikke du har fået. Selvom jeg er indædt flash-fanatic, ville jeg aldrig have foreslået dig, at have en shop udelukkende i flash - og da slet ikke med den målgruppe som du har. God rådgivning består af tekniske, designmæssige, markedsføringsmæssige og kreative løsningsforslag. Èn samlet pakke :)
*Pga. søgemaskinerne *Brugervenligheden *Målgruppen.

Men hvis du skulle have haft præsentationswebsites, af fx produkter (tøj, parfume, møbler eller andre chic produkter) en cafe/club/restaurant, frisørsalon, en person eller model, og meget mere, hvor man egentlig bruger hjemmesiden som oplysning og til at skabe indtryk hos de besøgende, så er flash det absolut fedeste.

Du er meget velkommen til at kigge forbi på websitet: www.nicosialonghi.com og kontakte os via formularen. Så kan du også læse lidt om hvem vi er og hvad vi står for.
Da du er helt fra Odensen, er det lidt svært at inviterer dig ind til et møde, men du er meget velkommen til at kontakte os.

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnickc, mht. betaling.php... Jo, det er et ufravigelig krav i.flg. PBS betingelser at betalingsformen vises på en SSL side med "hængelås". Så det er altså mod reglerne fra PBS. At det i praksis ikke har nogen betydning er jo så en anden sag, da der netop laves post via ssl. Men sådan er der flere tiltag fra PBS der ikke altid giver teknisk mening...

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de mange gode råd og tilbud om shops. Jeg har valgt at få lavet en ny shop og har valgt leverandør.

Jeg gik lidt kolde fødder mht. PBS, så jeg kontaktede straks PBS efter at jeg læste indlægget om at det ikke er en lovlig måde at gennemfører betalingen på. PBS oplyste at min aftale vil blive lukket hvis ikke forholdene blev bragt i orden hurtigt. Betalingsdelen er nu heldigvis bragt i orden af min gamle leverandør. Dog lige med en ”lille” detalje, efter klarmeldingen testede jeg det naturligvis og beløbet blev delt med 100 ved betalingen… så det kostede 2,95 at købe for 295,-.

Det er simpelt hen for amatøragtigt, men det er desværre meget rammende for hvordan udviklingsforløbet har været.  

Ved mit valg af ny leverandør, har jeg lagt stor vægt på at det er en som har stor erfaring inden for shopløsninger, så jeg kan få en mere kvalificeret rådgivning.

- jeg glæder mig til at starte på en frisk.

 De Bedste HilsnerHenrik Bryld
henrik@telecall.dk
Tele Call Danmark
www.telecall.dk

 

Mobiltelefoner til ældre - stort udvalg af enkle mobiltelefoner. Klaptelefoner med store taster og smartphone til ældre.

Fastnettelefoner med store taster og ekstra høj lyd.

hjælpemidler for kommunikation og selvstændighed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)