Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

modpart har givet ukorrekte ejeroplysninger i ejer kontrakt, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

jeg har indgået en kontrakt med en person som skulle rådgive og arbejde i mit firma i forskellige henseender.- det var hans personlige kompentrancer og cv jeg ønskede.

Vi aftalte at han gennem sit firma "X" fik option på ejerandel  % i mit firma, som del betaling, derved skrev jeg kontrakt med pågældende som i aftale/kontrakt skrev ved hans  firma "X" V/"hans eget navn".(firma "X" er et enkeltmandfirma), her troede jeg alt var ok meeen!

Nu viser det sig efterfølgende at han ikke er ejer af firmaet, det er derimod et familiemedlem, som jeg ikke kender eller aldrig har talt med, og heller ikke gjort bekendt med, så i realiteten kan han vel ikke indgå sådanne aftaler på andres vegene uden at informere om så vigtige ting, der burde vel have stået v/"familiemedlemmets navn" , hvis det skulle have været korrekt, også idet det er et enkeltmands firma med lidt andre regler, og ihvertfald ikke uden at oplyse om at det firma vi indgår aftale med ikke er hans.(havde jeg vidst det ikke var hans firma, ville jeg aldrig have indgået en kontrakt)

Nu har jeg jo i realiteten derved solgt min firma andel ud til en person/firma jeg ikke kender, og ikke til den person som jeg i virkligheden troede jeg skrev kontrakt med, og  skulle have noget tilbage af i form af arbejde/viden mv.

Nu er jeg blevet uenig med ham i flere forløb også  forløb med at han ikke overholder arbejdesindsats og kontaktvilkår mv. problemet er jo at jeg troede at jeg har havde lidt fat i den lange ende hvis han ikke overholdt, både mht. til et enkeltmandfirma, samt jeg derfor kunne gå juridisk frem mod ham personligt.

Nu melder han pludselig ud at han ikke kan gøres ansvarlig for noget det er indgået med et andet firma som han ikke ejer, og ejer siger at var uvidende om at der var indgået kontrakt uden om ejers viden, så reelle ejer mener heller ikke at have et ansvar 

Jeg mener det er en smule(meget) lusket fra ham af at skrive firma "x" /v "Hans navn". det skulle da i min verden indikere at det var ham der var ejere når man skriver ved?

han har ALDRIG oplyst om at det ikke var ham der var ejer, tværtimod har han altid fortalt at det var hans firma osv

hvad kan man gøre i sådan en sag?- er en sådan aftale ugyldig indgået, og er det i det hele taget lovligt at gøre sådan noget??

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg forstår dit indlæg korrekt, så har du lavet en kontrakt med A hvori der indgår at som betaling for arbejde kan A få anparter i dit selskab til x kurs.

Nu finder du ud af at underskriver ikke har fuldmagt til at underskrive på vegne af A, og at ejeren heraf ikke vedkender aftalen.

Da A ikke anerkender aftalen er du heller ikke bundet af aftalen om optionerne.

Afhængigt af grovheden kan du overveje politianmeldelse da dette lugter af mandatsvig (vil jeg mene). Har du lidt et tab som følge heraf, er vedkommende formentligt også erstatningsansvarlig.

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Hvis jeg forstår dit indlæg korrekt, så har du lavet en kontrakt med A hvori der indgår at som betaling for arbejde kan A få anparter i dit selskab til x kurs.

Nu finder du ud af at underskriver ikke har fuldmagt til at underskrive på vegne af A, og at ejeren heraf ikke vedkender aftalen.

Da A ikke anerkender aftalen er du heller ikke bundet af aftalen om optionerne.

Afhængigt af grovheden kan du overveje politianmeldelse da dette lugter af mandatsvig (vil jeg mene). Har du lidt et tab som følge heraf, er vedkommende formentligt også erstatningsansvarlig.

Hej Arguins

Det er korrekt forstået.

Mange tak for dit svar, perfekt Wink

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

mig selv :-):

jeg har indgået en kontrakt med en person som skulle rådgive og arbejde i mit firma i forskellige henseender.- det var hans personlige kompentrancer og cv jeg ønskede.

Vi aftalte at han gennem sit firma "X" fik option på ejerandel  % i mit firma, som del betaling, derved skrev jeg kontrakt med pågældende som i aftale/kontrakt skrev ved hans  firma "X" V/"hans eget navn".(firma "X" er et enkeltmandfirma), her troede jeg alt var ok meeen!

Nu viser det sig efterfølgende at han ikke er ejer af firmaet, det er derimod et familiemedlem, som jeg ikke kender eller aldrig har talt med, og heller ikke gjort bekendt med,

Hvis han har indgået og underskrevet en aftale med dig, under dække at være en anden eller ejer af en virksomhed der ikke er hans, så er der tale om svig og er særdeles alvorligt og strafbart.

mig selv :-):
Nu melder han pludselig ud at han ikke kan gøres ansvarlig for noget det er indgået med et andet firma som han ikke ejer, og ejer siger at var uvidende om at der var indgået kontrakt uden om ejers viden, så reelle ejer mener heller ikke at have et ansvar 

Har du det på skrift??

Nu kender vi jo ikke hele sagen, men hvis det du skriver er sandt og du kan dokumentere dette, så er næste stop politiet. 

Du eks. læse hvad svig er her:

http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Jura/Obligationsret/svig

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:
Har du det på skrift??

Hej Daniel

mange tak for uddybende svar- Ja jeg har det på skrift mange gange fra ham.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

det er nu også lidt underligt, at han via X som du skriver er en personlig enkeltmandsvirksomhed skulle blive medejer af dit selskab for i princip gør det jo ikke sagen anderledes - personen og enkeltmandsvirksomkheden er jo helt samme sag og han ville vel eje anparterne som person og være personbeskattede af udbytte osv og ikke i den personlige virksomhed i alle fald? (hvis ikke den var VSO)

Hvad skulle hans formål med mandatsviget dog være? I alle fald - hvis han har fjollet rundt i, at underskrive som enkeltmandsvirksomhed med et CVR der ikke hører til hans person, så er der noget galt og du kan ophæve kontrakten, men jeg fatter ikke hvad hans formål skulle være

Har du talt  med den der ejer den personlige virksomhed som han formentlig helt uberettigt - men også lige så helt uforståeligt, underskriver for?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvad skulle hans formål med mandatsviget dog være? I alle fald - hvis han har fjollet rundt i, at underskrive som enkeltmandsvirksomhed med et CVR der ikke hører til hans person, så er der noget galt og du kan ophæve kontrakten, men jeg fatter ikke hvad hans formål skulle være

Tak for info John

Jeg formoder at det er fordi han i start ville slører over for mig at han ikke kan få lov til at starte/drive firma i eget navn, på grund af tidligere konkurser mv. som jeg først har fundet ud af efterfølgende da jeg gravede sag gennem, i det perspektiv tror jeg det er her aben ligger gemt, og derved vil han tro at hans anparter var flytte over til anden person, gennem hans lusket måde at kanalisere rundt på virkligheden med- dog lidt en øv sag for mit vedkommenden, da jeg ikke har indgået aftale med den person/firma som jeg formodet og troede jeg indgik aftale med

Personen som ejer firmaet "X" har jeg fundet ud af er ejet som enkeltmadsfirma, er registreret til hans kone og ikke ham selv, så den vej rundt er der ikke så meget støtte i min sag derfra, da ingen af de 2 parter kan se noget galt i at man skriver under som ejer i et firma man ikke ejer (heller ikke selv om de holder det i familien).

Det stiller mig jo lidt anderledes, både i form af tillid til person, men også når/hvis man skal juridisk om med tiltag, da begge nu mener at de på den måde kan fraskrive sig ansvar og forpligtigelser.

For mit synspunkt har han løget med fuldt overlæg, jeg forstår heller ikke hvorfor han er så dum at tilføje firma "X" med V/hans navn, på den måde har han gravet sin egen bevisbyrde for at fortælle usandheder., dette er sket gentagende steder, og gennem løbende kontrakter og aftaler, så han vil også kunne have svært ved at henligge det som en ups!

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ud fra det ville jeg klart skrive til ham at aftalen er indgået på falske betingelser og svigagtig underskrevet af anden part end den der ejer den virksomhed aftalen specificerer - hvorfor aftalen med omgående varsel er opsagt

Skulle han/de vælge at retsforfølge, ville jeg tage det helt roligt ud fra det jo klart har været EN person du mente at indgå aftale med - og en anden person og/eller virksomhed som fremgik af kontrakten, og havde du kendt sandheden fra starten, havde du ikke indgået kontrakten

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

mig selv :-):
firma "X" med V/hans navn,

Jeg formoder at "X" ikke er konens navn? Hvis ikke så har jeg signaleret en enkeltmandsvirksomhed i hans eget navn. Har han fået optioner eller en reel ejerandel?

Hvis der alene er tale om optioner så har du vel anført betingelserne i aftalen med ham om hvad der skal ydes for at optionerne kan effektueres?

/Henrik 

Tilmeldt 25. Mar 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Hvis ikke så har jeg signaleret en enkeltmandsvirksomhed i hans eget navn

Henrik Koudahl:
Har han fået optioner eller en reel ejerandel?

Hej Henrik

Han/enkeltmandfirmaet har fået reel ejer andel, og ja han har signaleret en enkeltmandsvirksomhed ud som sit, og indgået aftale med både mig og flere andre hvor han skriver sig selv som ejer af firmaet.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)