Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til SKAT

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

HS:

Er det absolut nødvendigt at momsregistreres fordi jeg har 45,000 over de 50,000 "tilladte". Jeg kommer nemlig ikke til at have mere af lignende arbejde.

Prøv lige at tygge på denne 45.000 over - 45.000 er det småpenge for dig?

Jeg ved ikke hvor jeg begynde og standse.

Men tænk lige over denne - du har hverken betalt moms eller skat.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal det ikke misforstås, jeg vil da gerne betale SKAT :) Også moms hvis der var det :) Det er slet ikke problemet. Bare hvor meget og hvordan er spørgsmålet og kan ikke se hvorfor jeg skal momsregistreres for et stykke arbejde som jeg ikke kommer til at lave igen. Og det er så også for at hive det hele ud i løn til mig selv fordi jeg ikke skal drive en "market-research" virksomhed. Altså skal jeg virkelig oprette et cvr nummer fordi jeg overskred med 45.000Dkk.

Skulle jeg dog have opgivet det til SKAT for hver måned jeg modtog honoraret? Eller kan det stadig gøres inden året er omme...

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

HS:
Altså skal jeg virkelig oprette et cvr nummer fordi jeg overskred med 45.000Dkk.

Nogle gode svar?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørger du mig? :)

Jeg er mere interesseret i at få at vide om jeg skulle have opgivet til SKAT for hver gang jeg fik udbetalt honoraret (á 85.000Dkk.) måned for måned i 3 lige store dele, eller kan det stadig gøres inden året er omme?

Jeg tager en snak med SKAT, de ved nok bedre :)

Tusinde tak for hjælpen og fordi du og alle gav sig tid til at hjælpe! Yes :)

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

HS:

Spørger du mig? :)

Jeg er mere interesseret i at få at vide om jeg skulle have opgivet til SKAT for hver gang jeg fik udbetalt honoraret (á 85.000Dkk.) måned for måned i 3 lige store dele, eller kan det stadig gøres inden året er omme?

Jeg tager en snak med SKAT, de ved nok bedre :)

Tusinde tak for hjælpen og fordi du og alle gav sig tid til at hjælpe! Yes :)

Hej HS

min mening er klar.

Jeg mener, at du er momspligt og derfor skulle have afregnet moms kvartalsvis og efterfølgende eller samtidig B-skat.

Håbede måske bare på nogle klogere hoveder.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

HS:

Jeg er mere interesseret i at få at vide om jeg skulle have opgivet til SKAT for hver gang jeg fik udbetalt honoraret (á 85.000Dkk.) måned for måned i 3 lige store dele, eller kan det stadig gøres inden året er omme?

Jeg tager en snak med SKAT, de ved nok bedre :)

der er ikke skygge af tvivl - der er kun to mulige svar - og de afhænger helt af om du er selvstændig eller du er honorarmodtager og du har fået link hvor du skulle kunne afgøre det - igen her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

HVIS du er selvstændig - ja så skulle du ha momsregistreret dig ligeså snart du kunne forudse at du ville ramme 50.000 kr og nu risikerer du så, at blive pålagt moms for dine 85.000 kr (20% vil så være momsdelen) og tilsvarende i bod for grov uagtsomhed ved registrering.

HVIS du ikke er selvstændig, så er du enten lønmodtager med A skat eller honorarmodtager og i så fald skulle den virksomhed der udbetalte honorar ha indberettet det til skat hver gang. Du har også fået link tidl. om indberetningspligt for honorar f.eks. som bidragspligtig b-indkomst http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

MIT valg var at få arbejdsgiver til at indberette det korrekt helt og aldeles omgående. Du kan slet ikke selv opgive et honorar på selvangivelsen for felt 12 er låst i selvangivelsen men åbent i forskudhvor du så selv skal skrive de 85.000 kr på omgående, som tegn på at du selv opfatter dig som honorarmodtager

Som det er nu- kan jeg kun sig, at det i alle fald er helt galt - du må ikke modtage 85.000 kr som privat CPR uden enten momsregistrering som selvstændig - eller arbejdsgivers indberetning af honorar til skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

"Jeg tager en snak med SKAT, de ved nok bedre :)" - sådan!
Vi kloge hoveder her vil bare gerne diskutere, hvad der ville have været rigtigt. Det er jo ikke længere relevant for dig, især ikke når det er en engangsfornøjelse. Medmindre det er skyldsspørgsmålet, du vil have afklaret. Her mener jeg, at din kunde/arbejdsgiver burde have haft tjek på det. Du bliver i al fald ikke stillet til last, når du selv henvender dig til Skat.
Jeg håber, du lægger konklusionen ind her.
Mvh.
Jørgen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

HS:
Jeg er mere interesseret i at få at vide om jeg skulle have opgivet til SKAT for hver gang jeg fik udbetalt honoraret (á 85.000Dkk.) måned for måned i 3 lige store dele, eller kan det stadig gøres inden året er omme?

For mig lyder det som om firmaet har behandlet det som honorar. Hvis du på fakturaen har angivet dit cpr-nr. så har firmaet formentlig indberettet det til SKAT. Din opgave er at sikre dig, at beløbet står fortrykt på din selvangivelse når du ser denne i 2015.

Om der reelt er tale om et lønmodtagerforhold eller et honorar kræver et mere indgående kendskab til aftalens indhold.  Hvis det sidste er tilfældet er jeg enig med Stig i, at i det omfang ydelsen er momspligtig så burde der have været faktureret med moms. Det selv om det kun er en kortere periode, som er problemet. Det er beløbets størrelse, som har betydning. 

Et bindende svar (400 kr.) fra SKAT ville måske være vejen frem for dig.

/Henrik

Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

@John: jeg læser dine blogs igennem "as we speak" så jeg har mere styr på det.

@Henrik: Ja, aftalen har været honorar. Udbetalingen er blevet overført hver måned gennem DATALØN af økonomi-afdelingen så jeg formoder at det er blevet foretaget korrekt.

I bund og grund har virksomheden ikke handlet forkert, det er bare så jeg ikke selv får fingerne i klemme. De var bevidste om det faktum at jeg ikke havde noget CVR-nummer og blot er privatperson.

Jeg må ringe til SKAT imorgen og forhører : )

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

HS:
Jeg må ringe til SKAT imorgen og forhører : )

Husk at et telefonisk svar fra SKAT ikke binder dem. Jeg er ikke i tvivl om honoraret behandles korrekt. Spørgsmålet er om der skulle moms på.

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)