Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til SKAT

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har faktureret alt som honorar. 1,2,3 og 4 del.

Og tak for blog links!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du andre du også løser lignende opgaver for. Hvis ikke så virker det lidt som et lønmodtager forhold, og så skulle der være afregnet med A-skat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:
PS! Hvis jeg er galt på den, så søger jeg en bogholder på lignede vilkår.
han er givet a indkomst-  men man kan godt ha honorar opgave  - som jeg ved det   uden at det nødvendigvis er a.skat og a-løn og det burde fremgå af mine links - du kan ikke bruge det for en lønmodtager. At de her er over 50 t hos samme arbejdsgiver uden CVR ville jeg også tro var a løn og ikke andet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I denne situation er du e nten lønmodtager eller momspligtig.

Der er ingen udvej som kommer uden om begge dele.

Du er lønmodtager hvis du i praksis arbejder så din arbejdsgiver bestemmer over dig og din opgave og dine prioriteringer, hvis arbejdet er udført hos ham og på hans regning og risiko (der er en lang række kriterier som bruges til at bedømme dette). 

Hvis du har arbejdet for egen regning og risiko, så er du momspligtig af dine ydelser. I så fald kal du se at blive momsregistreret og så sende kreditnotaer på de faktorerede beløb og nye fakturaer med moms.

Du kan altså fint nå at få styr på tingene, men du skal se at komme i gang.

Den nye faktura vil blive 25% højere, men det bør ikke være et problem. Snak alligevel med kunden først.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
han er givet a indkomst-  men man kan godt ha honorar opgave  - som jeg ved det   uden at det nødvendigvis er a.skat og a-løn og det burde fremgå af mine links - du kan ikke bruge det for en lønmodtager. At de her er over 50 t hos samme arbejdsgiver uden CVR ville jeg også tro var a løn og ikke andet

Jeg må stadigvæk udtrykke min tvivl!

Hvis jeg modtager en faktura med CPR, så begynder jeg ikke at indberette A-skat. +/- 50.000 gør ingen forskel.

Min fejl måske - men har ikke haft problemstillingen. 

Holder Henrik ferie?

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hellelle:
I denne situation er du e nten lønmodtager eller momspligtig.
jeg erkender mig usikker men er du stensikker på at man ikke kan være honorarapligtig til over 50 t uden at skulle momsregistreres hvis man lever op til honorarmodtager kriterier og det bliver opgivet  fra- fe.sk forskellige arbejdsgivere?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

På dette link har skrevet om forholdene, herunder hvornår du anses som lønmodtager, honorarmodtager og erhvervsdrivende.

Under honorarmodtagere opfordrer SKAT til at man kontakter dem såfremt omsætningen overstiger kr 50.000

https://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064100&vId=0

Tilmeldt 20. Sep 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal indtægtstypen være momsfri og udenfor ansættelsesforhold og det er altså ret usandsynligt når der er tale om een opgaver der løber over 4 måneder som beskrevet.

Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skulle jeg prøve at uddybe det lidt mere.

1. Jeg bliver fundet på jobindex.dk af firmaet (som iøvrigt er et veletableret firma med omsætning på +100mio.).

2. De har en ny idé som skal markedsundersøges, som jeg var den rette person til at eksekvere.

3. I første omgang lavede jeg en synopsis som de betalte (der var ingen forhandling om lønnen, de havde allerede fastsat hvad de ville betale) 10,000Dkk. da den blev godkendt skulle jeg foretage mig den store opgave. Den blev betalt i Juni.

4. Opgaven var at skulle som sagt markedsundersøge, interviewe en masse virksomheder, snakke med potentielle kunder (uden at sælge), og gennem møder med firmaet fremlægge mine resultater og strategier. Dette arbejde betaler de 85,000Dkk for (igen prisen fastsat af dem ikke til forhandling). Det står også i kontrakten at det er projektarbejde og jeg er projektdeltager.

5. De valgte at give mig honoraret (á 85,000Dkk.) gennem tre rater, projektet varer totalt 3 måneder.

6. Jeg har faktureret, med cpr-nummer, mit private konto nummer og opgave betegnelsen "markedsundersøgelse" og hvilken periode der bliver betalt for.

Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker! Ser ud til at jeg skal tage kontakt til dem.

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)