Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af virksomhed gennem løn?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

jeg arbejder fuld tid, men går samtidig og pusler med en ny app, som jeg så småt er i gang med at få programmeret. I den forbindelse begynder jeg at skulle bruge mere finansiering. Jeg vil helst finansiere dette gennem min nuværende løn, men gerne før skat. Er der mulighed for dette? 

Yderligere så er jeg i dialog med en anden, som også gerne vil lægge nogle penge til finansiering. Vedkommende er i samme situation som mig, og vil dermed også gerne finansiere gennem nuværende lån før skat. Kan det kombineres så vi begge kan trække udgifterne fra i skat?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan prøve at undersøge kriterierne for en etableringskonto/iværksætterkonto.

De penge man sætter derind skal man vist kun svare 25 % skat af.

/Simon

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan lave en opstart via enkeltmandsvirksomhed, og har du underskud i 2014, er der fradrag herfor. Samme gør sig gældende for et I/S såfremt du gør det sammen med en anden.

Der er som sådan ikke tale om en skattebesparelse, men en forskydning af skatten, idet du får fradraget før indtægterne, der således bliver beskattet på et senere tidspunkt.

Der er som udgangspunkt ikke noget problem i at have underskud af egen virksomhed ifm opstart, men der er selvfølgelig krav om at udgifterne er af strengt erhvervsmæssig karakter.

Vælger du momsregistrering, er der således også fradrag i momsen.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Der er som sådan ikke tale om en skattebesparelse, men en forskydning af skatten, idet du får fradraget før indtægterne, der således bliver beskattet på et senere tidspunkt.

Arh!

Du kan naturligvis have ret.

Men det kan jo være mere kompliceret end som så.

Hvis der er tale om større udviklingomkostninger, så vil de vel ikke kunne fratrækkes på en gang, men skulle aktiveres.

På sigt vil det måske kunne svare sig, at det kører i selskabsdrift.

Mit råd er at kontakte en revisor og høre om de ikke vil sætte et uforpligtende møde op.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der lagt op til finansiering via løn i første omgang, så jeg går ud fra at det ikke er en millioninvestering!

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Nu er der lagt op til finansiering via løn i første omgang, så jeg går ud fra at det ikke er en millioninvestering!

Enig, men stadig kan mindre jo gøre, at udviklingen skal aktiveres og man skal have overblik over de fremadrettede risici.

Hvad sker det eksempelvis hvis der aldrig kommer indtægter i virksomheden?

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

nicob1:
Jeg vil helst finansiere dette gennem min nuværende løn, men gerne før skat.
 

Hej.

Ønsker du, at den løn, du får fra din nuværende arbejdsgiver, i stedet for at blive beskattet via ham/hende, skulle gå til indskud i firmaet? Det kan vist kun lade sig gøre, hvis du på en eller anden må kan forsvare, at du i stedet for løn skriver fakturaer til ham/hende og at han/hun accepterer det. Herved kan du lade indtægten fra dette "stå" i firmaet og først betale skat, når du trækker dem ud. Der er dog strenge regler for, i hvilke situationer, du må skrive fakturaer til én arbejdsgiver - ellers kunne alle jo bare gøre det.

Det er muligt, at dette ikke er relevant, f.eks. hvis du ikke ønsker, at arbejdsgiver ved, at du pusler med andre indtægtsmuligheder. Det er bare en idé.

Mvh. Jørgen

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

arguins:
Nu er der lagt op til finansiering via løn i første omgang, så jeg går ud fra at det ikke er en millioninvestering!

Enig, men stadig kan mindre jo gøre, at udviklingen skal aktiveres og man skal have overblik over de fremadrettede risici.

Hvad sker det eksempelvis hvis der aldrig kommer indtægter i virksomheden?

Mvh

Stig

Går ud fra at der er tale om udvikling.

Der er mange udviklingsprojekter der ikke bliver til noget, og det betyder ikke at der ikke er fradrag for udgifterne hertil. Men det er også derfor at jeg skriver at det skal have erhvervsmæssig karakter.

Du kan ikke sidde med en hobby og forvente fradrag, og det går jeg som udgangspunkt ud fra ikke er tale om her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

den vigtigste forudsætning for, at skat ikke kan underkende et underskud er, at det er drevet seriøst erhvervsmæssigt. Skulle du havne i en situation, hvor der kun er underskud og aldrig kommer en indtægt, så kan du faktisk godt risikere skat IKKE godkender et sådan underskud for udviklingsomkostninger - Det kan de gøre både i personlig virksomehed og i selskaber, for forudsætningen er, at der skal skabes en indtægtsgivende aktivitet.

Jeg kender et A/S som netop har fået uderkendt resultat fra 2012 på minus 3 mio, med den begrundelse, at alt var udvikling og der aldrig fulgte en intægsgivende aktivitet.

Så længe det er udvikling som skaber en indtægt, så kan det godt være underskud først år f.eks.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

Går ud fra at der er tale om udvikling.

Der er mange udviklingsprojekter der ikke bliver til noget, og det betyder ikke at der ikke er fradrag for udgifterne hertil. Men det er også derfor at jeg skriver at det skal have erhvervsmæssig karakter.

Du kan ikke sidde med en hobby og forvente fradrag, og det går jeg som udgangspunkt ud fra ikke er tale om her.

arguins,

vi er ikke uenige.

Men jeg vil stadigvæk råde trådstarter til at tage fat i en revisor. Jeg er sikker på, at de vil kunne få et godt overblik på et opstartsmøde, som ikke behøver at koste noget.

Man skal huske på, at der ikke er 100% sikkerhed for at SKAT vil godkende omkostninger selvom de er erhvervsmæssig karakter, hvis der aldrig kommer indtægter.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)