Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utilfredse kunder fra [dealsite], what to do?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Situationen er den at.....

Min veninde, der har en lille massage og wellness klinik har solgt nogle massager gennem dealspot.dk

Det foregår ved at kunden køber og betaler på nettet til dealspot, hvor kunderne så får et værdibevis de kan printe.

Det var så meningen at min veninde skulle modtage pengene fra dealspot når hun giver massagen og derved får værdibeviset fra kunden.

Nu hvor hun har masseret ca. 50 dealspot kunder, har hun stadig ikke modtaget nogle penge :(

Hun er derfor begyndt at afvise kunderne med dealspot beviser, da økonomien ikke kan løbe rundt, hvis hun skal blive ved med at arbejde gratis.

I dag har der så været endnu en vred kunde i butikken, der ville have massage for de 2 værdibeviser han havde tilbage (han har haft købt 5 beviser).

Han sagde en masse vrede ord om at man ikke bare kunne afvise ham og det var ulovligt, og at han havde betalt, osv.

Vi har brug for lidt råd.

Hvad gør man i sådan en situation?

Giver man gratis massager til alle dem, der har købt? eller er hun i sin gode ret til at stå fast og afvise dealspot kunderne??

Det er en rigtig lorte situation, sure kunder og manglende indtægt.

Alt input er velkommen.

På forhånd tak.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er super ærgerligt, at i endnu ikke har modtaget betaling for dealspot, men dette må altså ikke komme kunderne til last. 

De har købt en serviceydelse som i selv har oprettet via dealspot, og forventer naturligvis at få den vare/ydelse de har betalt for. 

Det er en meget dårlig idé at afvise kunderne, da det vil give forretningen et dårligt image der koster kunder og dermed omsætning

Tag kontakt til dealspot, og bed om at få en redegørelse samt dato for forventet udbetaling. Kontakt dem skriftligt, da i altid vil kunne dokumentere dialogen. 

Håber i finder en løsning..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender kun af omtale tjenester som dealspot, men jeg er enig med Daniel K i, at din veninde formentlig har givet et direkte løfte til køberne af værdibeviserne om at levere ydelsen - i dette tilfælde massage. Mit gæt er, at hun - da hun indgik samarbejde med dealspot - har accepteret nogle salgs- og leveringsbetingelser, hvor vilkårene for samarbejdet er beskrevet, herunder betalingsfristerne for dealspots betaling af din veninde.

Jeg vil anbefale hende at læse disse salgs- og leveringsbetingelser grundigt igennem. Hvis dealspot skulle have afregnet til hende, efter disse betingelser, ja så vil jeg straks skriftligt skrive til dem og kræve morarente fra forfaldsdagen. Derudover kan hun kræve 100 kr. pr. rykkerskrivelse - dog skal der gå 10 dage mellem hver rykkerskrivelse, og hun kan maksimalt kræve 3 rykker gebyrer. Men spørgsmålet er også, om sagen ikke bør gå videre, hvis dealspot ikke da har betalt.

Det bemærkes dog, at jeg vil supplere disse skriftlige henvendelser med at kime dealspot ned, indtil hun får sine penge.

Medmindre dealspot mangler betalingsevne, så er det blot at gå i kamp om sine penge. Derimod er det en meget dårlig ide at afvise kunderne - det giver ekstrem dårlig omtale.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

At i lader det gå ud over kunderne, også selvom situationen ikke ubetinget er jeres/hendes skyld, er simpelthen det dummeste at gøre. Jeg er helt med på, at det er en underskudsforretning, men hele ideen ved den slags deals er jo netop at skaffe nye kunder langsigtet - det har din veninde vist godt og grundigt forpurret, ved at afvise flere kunder, som helt i god tro har købt et produkt/ydelse. 

Jeg mener heller ikke, at det er lovligt at afvise kunderne (de har jo købt et produkt/ydelse til jeres forretning), men det er jo en gråzone da ydelsen er købt igennem tredjepart. Men istedet for bare at læsse "lorten" over på kunderne, så få bragt forholdet i orden hos tredjepart og tag den så der fra. 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du læser om dem på trustpilot hvad kunderne synes om dem, så virker det ikke særlig betryggende og nu virker deres hjemmeside heller ikke.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Gik lige ind på cvr.dk, og hvis websiten var ejet af Dealspot ApS, så er selskabet opløst pr. 10.02.2012, så det må vi da bestemt ikke håbe for din veninde.

Jeg prøvede også lige, om der var en hjemmeside som hed www.dealspot,dk og jeg kunne heller ikke komme på, så jeg kunne heller ikke se, hvem der ejer hjemmesiden.

Har din veninde ikke nogle papirer / mails, hvor hun kan se selskabsnavn eller cvr.nr., så kan hun gå ind på cvr.dk og se status vedr. selskabet. Jeg ville nok også logge mig ind på hjemmesiden, og bestille en gratis selskabsrapport, så jeg kan se hvem der tegner selskabet og har stiftet det.

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:
Men istedet for bare at læsse "lorten" over på kunderne, så få bragt forholdet i orden hos tredjepart og tag den så der fra. 

Trådstarter læsser da ikke "lorten" over til kunderne ved ikke at indløse gavekort som hun ikke har fået penge for - så må kunderne lave en indsigelse i deres bank og få deres penge retur. Jeg mener ikke trådstarter skal indløse flere gavekort fordi chancen for at få pengene er nok lig nul - derimod skal du forklare kunderne at du er blevet snydt (hvis altså du er blevet det) og forklare at kunden kan lave en indsigelse i banken og få deres penge retur. Jeg tror kunderne har fuld forståelse for at du ikke prøver at snyde kunden.

Hvor mange deals er der blevet solgt ? Og hvornår er de blevet solgt ?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

WOWWOW:

Arne Graversen:
Men istedet for bare at læsse "lorten" over på kunderne, så få bragt forholdet i orden hos tredjepart og tag den så der fra. 

Trådstarter læsser da ikke "lorten" over til kunderne ved ikke at indløse gavekort som hun ikke har fået penge for - så må kunderne lave en indsigelse i deres bank og få deres penge retur. 

Jo den erhvervsdrivende læsser lorten videre på kunden. Kunden har i god tro købt en ydelse, som erhvervsdrivende har været med til at indgå en aftale omkring, og grundet en tvist imellem erhvervsdrivende og tredjepart, afvises de godtroende kunder. Det er at læsse "lorten" videre på kunden. 

En anden ting er, at jeg fint kan følge dig i din tankegang, det giver dog ikke nævneværdigt tilfredse kunder. Jeg tror dog ikke at den med indsigelsen vil virke. Kunden har købt produktet/ydelsen igennem dealsitet og dette er blevet leveret. Det er den erhvervsdrivende som nægter at indløse ydelsen. Dealsitet har i princippet leveret deres del af aftalen, hvorfor jeg ikke tror på, at en indsigelse vil virke. 

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arne Graversen:
Dealsitet har i princippet leveret deres del af aftalen, hvorfor jeg ikke tror på, at en indsigelse vil virke. 

ja, det er virkelig en gråzone, og håber der er en advokat som kan komme med et godt råd til trådstarter. Men hvis nu kunden (dem som har købt deals) ville have sine penge tilbage (ved fortrydelse) , så skulle de kontakte der hvor de har betalt, altså dealsitet.

Og jeg er helt enig omkring utilfredse kunder, men hvis alternativet for trådstarter er at må lukke virksomheden, så må man hellere få utilfredse kunder - og nu kan jeg kun snakke for mig selv, hvis jeg havde købt en deal og hørte om trådstartes problem, så ville jeg som kunde have fuld forståelse for det.

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hvis du besøger dk hostmasters hjemmeside og indtaster dealspot.dk får man diss oplysninger. Jeg tror i er blevet fuppet. Håber I finder ud af noget.

Domænenavn: dealspot.dk
DNS: dealspot.dk
Status: Aktivt
Oprettet: 27. august 2012
Registrant:
Bruger-id: SK11450-DK
Navn: Shirzad Khanjar
Adresse: Egelundvej 6
Postnr. & By: 5953 Tranekær
Land: Danmark
Telefonnummer: 91405298
Fuldmægtig:
Bruger-id: SK11450-DK
Navn: Shirzad Khanjar
Adresse: Egelundvej 6
Postnr. & By: 5953 Tranekær
Land: Danmark
Telefonnummer: 91405298
Navneserver:  
ns1.meebox.net M14765-DK
ns2.meebox.net M14765-DK
ns3.meebox.net M14765-DK

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)