Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

privat bil

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg bruger min privat bil til erhverv, hvordan beregner jeg omk. fx forsikring og benzin?

Hilsen  Turk

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en almindelig hvidpladebil så det kørepenge/-fradrag du skal have, og ikke refusion af udgifter til benzin, forsikring osv

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske almindelig bil, hvordan regner jeg ud? halvdelen af forsikringen?

Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg var lidt for hurtig ingen forsikring?

Fra Hobro
Tilmeldt 11. Jun 14
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kigge på dette link:

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064181

Du skal holde præcis kørebog med hvor og hvornår du kører - også i privat regi. Kørebogen skal indeholde kilometer tallet, adresser og kilometertællerens tal i bilen. Jeg ved der findes godkendte GPS-systemer, men jeg ved ikke hvad de hedder eller hvad sådanne ting koster.

Fradraget på 3,73 kr/km, skal dække alle omkostninger som brændstof, slidtage, afgifter og forsikring. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Dansk Ejendoms-Center Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal man holde regnskab med ens private kørsel, det blander Skat sig da ikke i?

Jeg mener, at man skal lave en kørebog, hvor man skriver:

-Dato

-Start og stop adresse

-Samlet antal km.

-Ens formål med den erhvervsmæssige kørsel,

Når beløbet skal udbetales skal man både have en underskrift på opgørelsen af både ens chef og sig selv (hvis man er sin egen chef, vil jeg mene man bare skal underskrive 2 gange).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk Ejendoms-Center:

Hvorfor skal man holde regnskab med ens private kørsel, det blander Skat sig da ikke i?

Jeg mener, at man skal lave en kørebog, hvor man skriver:

-Dato

-Start og stop adresse

-Samlet antal km.

-Ens formål med den erhvervsmæssige kørsel,

Når beløbet skal udbetales skal man både have en underskrift på opgørelsen af både ens chef og sig selv (hvis man er sin egen chef, vil jeg mene man bare skal underskrive 2 gange).

Jo skam det er krav fra skat at de private også skal kunne redegøres. Det sker jo automatisk ved at du medtager km tæller stand hver gang, så er de private altid dem i mellem og de kan afstemmes hvis du stoppes af skat - eller ved en skattekontrol. Du skal ikke skrive fra hvor til hvor, bare km stand ialt som så dækker de private - men jo det er krav rent faktisk

Det med når beløbet udbetales er noget rodet beskrevet af dig

1 Hvis du er ansat, så skal din chef kunne dokumentere kørebogen og så udbetaler firmaet penge til dig som skattefri kørselsgodtgørelse og de skal indberette til skat for at kunne udbetale til dig

2 Hvis det er til dig selv f.eks. i personlig virksomhed, så må du ikke køre det via dit regnskab og ikke udbetale som sådan (du må jo altid hæve via mellemregning - det har bare ikke med kørepenge at gøre)

Du skal der tage det som fradrag i personlig indkomst - som du så i linket http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html hvor du finder regel både for personlig virksomhed, for ejer af selskab og for ansatte - ligesom der er links til loven

Skat har for 2014 udmeldt fokus på små og mellemstore virksomheder -  deres moms af blandede aktiver og brug af kørepenge, så få det korrekt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 7
Fra  Dansk Ejendoms-Center Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for forklaringen omkring de private km, jeg læste det som om, at man skulle forklare ens private kørsel overfor Skat. Men som jeg læser dit svar, så skal man bare notere ens kilometertæller når man påbegynder ens erhvervs kørsel.

Men ja, det er noget der er meget fokus på, så det skal bare laves rigtigt, det er jo fjollet at få bøder for noget som er simpelt nok, når det først er sat i system :D

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb en auto kørebog, den holder styr på alt for dig, da den har indbygget gps. Den er hurtigt pengene værd.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)