Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anden leveringsadresse og fortrydelse (gaver)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har lige implementeret at man kan give gaver på vores webshop. Jeg er efterfølgende kommet i tvivl om hvorvidt det er iorden, måden vi gør det på. Jeg prøver lige at forklare processen lidt, så kan det være i kan give jeres besyv med.

1: Jeg opretter mig en 'wishlist' hvor jeg kan lægge nogle ting på jeg godt kunne tænke mig
2: Jeg sender et link til listen til en ven der så kan trykke 'giv i gave'.
3: Ven gennemgår checkout procedure og kan se at han er ved at give noget i gave. Jeg beder her om fakturaadresse. Leveringsadresse tages fra ejeren af wish-listen. Denne adresse er ikke synlig for gave-giveren.
4: Betalingen gennemføres, gavegiver får faktura og kan følge ordren.
5: Gavemodtager modtager en email om bestillingen med navn på giver og et par dage efter også sin gave.

Første spørgsmål - er det en OK process?

Andet spørgsmål - hvad gør man i retursager? Lad os sige at køber fortryder købet? Vi vil meget gerne give ham pengene tilbage og følge købeloven, men han har givet tingen i gave til en adresse han måske ikke kender?

Hvad siger i?

Hilsen

Søren 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

sorenkaspersen:
Andet spørgsmål - hvad gør man i retursager? Lad os sige at køber fortryder købet? Vi vil meget gerne give ham pengene tilbage og følge købeloven, men han har givet tingen i gave til en adresse han måske ikke kender?

Hvor sandsynligt tror du selv det er, at nogen giver gaver til ukendte personer/adresser?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig... Det virker meget usandsyligt.

Men altså, når i får dokumentation for, at varerne er sendt retur, så skal i tilbageføre beløbet. - Ikke før, så hvordan køber i dit senarie vil skaffe den dokumentation er hans problem.

Jeg tror ikke der er noget galt i din løsning........................ Altså måske lige bortset fra det sandsynlige antal kunder!

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker ydmygt for mistilliden til ideen, men den kommer på baggrund af et utal af forespørgsler. Vi handler med voksenlegetøj og det er ikke unormalt at piger får forført sig til lidt gaver fra små-liderlige mænd. Men de vil jo netop helst ikke have at de ved hvor de bor :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)